EPN-V2

BIBV3040 Digital media and culture Emneplan

Engelsk emnenavn
Digital media and culture
Studieprogram
Bachelorstudium i bibliotek- og informasjonsvitenskap
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Studenten må være tatt opp på Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i psykomotorisk fysioterapi og ha norsk autorisasjon som fysioterapeut. Emne MAPFY4100 og MAPFY4200 må være bestått.

Det forutsettes at studenten har tilgang til et praksissted/eget arbeidssted hvor pasienter behandles med psykomotorisk fysioterapi.

Forkunnskapskrav

Arbeids- og undervisningsformer veksler mellom forelesninger, digitalisert undervisning i form av omvendt undervisning, veiledet ferdighetstrening, og studentaktive læringsformer i form av gruppearbeid, seminarer og presentasjoner. Emnet er samlingsbasert.

Studenten skal utøve psykomotorisk fysioterapi på pasienter ved eget arbeidssted/praksissted.

Siste del av praksisperiode 2 gjennomføres og avsluttes i dette emnet.

Læringsutbytte

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has knowledge of central topics of debate within digital media and culture
  • has knowledge of how scholars of digital media observe and analyze digital media and culture
  • has knowledge of theories of communication, power, digitalization and datafication
  • has an understanding of how digital media influences culture and politics

Skills

The student

  • is able to partake in discussions on digital media and culture
  • is able to give oral presentations in class
  • is able to provide summaries and interpretations of complex academic texts

General competences

The student

  • is able to reflect critically on social, political and economic issues arising from digital media
  • is able to partake in discussions on digital media and culture

Arbeids- og undervisningsformer

Kombinert vurdering

Del 1) Vurderte praksisstudier Del 2) Praktisk og muntlig eksamen avvikles i 4. semester over 2 dager:

  • Dag 1: Undersøkelse og vurdering av pasient, skrive journal
  • Dag 2: Levere journal, vise behandling med pasienten som ble undersøkt dagen før

Del 1 må være bestått for å kunne gå opp til del 2.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Del 1) Ikke relevant

Del 2) Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges

Vurdering og eksamen

Del 1) Bestått/ikke bestått

Del 2) Bestått/ikke bestått

Hjelpemidler ved eksamen

Del 1: Midt- og sluttvurdering gjennomføres av praksisveileder. Endelig vedtak om bestått/ikke bestått fattes av universitetet.

Del 2: Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10 % av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.

Vurderingsuttrykk

Emne har 5 stp overlapp mot PSYFY6300- tema: klinisk praksis, og 5 stp overlapp mot PSYFY6300- tema kultur og identitet.

Sensorordning

The examination is assessed by an internal and an external examiner. The external examiner grades a random sample consisting of approx. 25 per cent of the exams. The grades given for this sample provide a basis for internal examiners who will be grading the other exams.