EPN-V2

BIB2750 Cultural and knowledge policies Course description

Course name in Norwegian
Kultur- og kunnskapspolitikk
Study programme
Bachelor Programme in Library and Information Science
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Emnet tar for seg de kultur- og kunnskapspolitiske rammeverk som er viktige for bibliotek og andre kultur- og informasjonsinstitusjoner. Vi ser nærmere på allmenn kulturpolitikk, litteraturpolitikk og politikken relatert til arkiv, bibliotek og museum. Disse politikkområdene blir studert i lys av kulturpolitiske tradisjoner og teknologisk utvikling. Vi ser også nærmere på hva som kjennetegner den kulturpolitiske forskningen.

Undervisningsspråk er norsk.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om etterkrigstidens norske kulturpolitikk
  • har kunnskap om sentrale virkemidler i den norske litteraturpolitikken
  • har kunnskap om historien om den norske politikken for arkiv, bibliotek og museum
  • har kunnskap om hvordan digitalisering påvirker dagens kulturpolitikk

Ferdigheter

Studenten

  • kan forstå dagens kultur- og kunnskapspolitikk i lys av dens historie
  • kan identifisere sentrale virkemidler i den samtidige kultur- og kunnskapspolitikken

Generell kompetanse

Studenten

  • har erfaring fra å arbeide med faglige problemstillinger i en gruppe
  • kan reflektere kritisk over faglig litteratur og diskusjoner som angår kultur- og kunnskapspolitikk

Teaching and learning methods

Forelesninger og seminarer.

Course requirements

Ingen arbeidskrav.

Assessment

Eksamen i emnet er en individuell hjemmeeksamen over en periode på 3 dager. Besvarelsen skal ha et omfang på 12000-15000 tegn inkludert mellomrom. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial/ Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

Permitted exam materials and equipment

In this course we will study the role of commercial and investment banks in a country like Norway. As highlighted by the recent financial crisis, a well-functioning banking system is crucial for any modern economy and a crisis in the banking sector can have widespread consequences. We will first address questions like: why do we have banks? What is the role of banks? We will then turn our attention to the ways banks are managed. Finally, the course will cover recent trends in the banking industry.

Language of instruction is English.

Grading scale

None

Examiners

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has broad knowledge of important topics, theories, tools and methods relating to: The economic incentives of banks and the management of banks
  • is familiar with research related to the recent trends in banking
  • can update his/her knowledge in the field

Skills

The student

  • can apply academic knowledge and relevant results of research to practical and theoretical problems relating to the regulation and management of banks
  • can reflect upon his/her own academic practice and adjust it under supervision
  • can find, evaluate and refer to information and scholarly subject matter
  • masters relevant scholarly tools and techniques needed for modern risk management in the banking industry

General competence

The student

  • can communicate important academic subject matters such as theories, problems and solutions related to the banking industry, and the management of banks
  • can exchange opinions and experiences with others with a background in the field of banking
  • is familiar with new thinking about the functioning of the banking industry

Course contact person

In class, the course includes:

  • Frontal lectures
  • Seminars
  • Time for students to work in groups on assigned problems

At home, the course requires that the student:

  • Work alone or in small groups on non-graded assignments
  • Self study