EPN-V2

BAPD1400 Eksperimenterende bruk av materialer og teknikker Emneplan

Engelsk emnenavn
Experimental use of Materials and techniques
Studieprogram
Bachelorstudium i produktdesign
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2022/2023
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Emnet skal gjøre studentene kjent med og øvet i nyskaping av form og eksperimentering med materialkvaliteter.

Forkunnskapskrav

Opptak til studiet samt godkjent verkstedsopplæring (arbeidskrav i BAPD1020).

Læringsutbytte

Emnet er 100 prosent faglig overlapp med emne ZDT3 Drama og teaterkommunikasjon -Bevegelsesteater.

Innhold

No aids permitted 

Arbeids- og undervisningsformer

Language of instruction: Norwegian 

The course provides a fundamental understanding of the structure of the human body, from the individual cell to the large organ systems and the functioning of organs. Knowledge of topographical anatomy is a prerequisite for being able to locate anatomical structures that appear in images produced by means of diagnostic imaging methods. Physiology is likewise important to carrying out dynamic diagnostic imaging examinations. This knowledge is vital to sound professional practice as a radiographer. 

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Følgende arbeidskrav er obligatoriske og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Problemstilling: 1 A4 side med tekst og inspirasjonsbilder.
  • Arbeidsplan: Aktivitet og disponering av tid
  • Mønster og farge: Fysisk eller digital leveranse av egenprodusert mønsterrapport med minst tre fargevarianter basert på Ittens fargekontraster.
  • Skriftlig refleksjon over egen læringsprosess og planlegging. Inntil 2;A4.

Vurdering og eksamen

Mappevurdering med følgende mappekrav:

  • Del 1. Bidrag til klassens felles materialbibliotek:

    • Fysisk dokumentasjon
    • Skriftlig og visualisert dokumentasjon (4-8 A4-sider)
  • Del 2:

    • Fysisk objekt, ideskisser, modeller og materialutprøvninger.
    • Presentasjonsmappe i format A3 med;en helhetlig og gjennomarbeidet visuell prosessbeskrivelse (skissemateriale, tekst og bilder) min. 15 sider.
  • Del 3. Verkstedhåndbok

    • Supplerende besvarelser i form av skriftlige, eventuelt også illustrerte notater på alle sider under overskriftene «Mine notater» i arbeidsboken «Verkstedhåndbok». Verkstedhåndboka aktiviseres altså på nytt i dette emnet og suppleres i forhold til emnet BAPD1010.

Alle deler av mappen må være bestått (karakter E eller bedre) for å få bestått eksamen i emnet.

Eksamensresultat;kan påklages.

Hjelpemidler ved eksamen

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge and skills:

Knowledge

The student can

  • explain fundamental biochemical processes at the cellular level and consider them in the context of physiological processes in the body's organs 
  • explain the anatomical structure of the musculoskeletal system 
  • explain the structure of cells, tissues, organs and organ systems
  • explain the physiological processes in the respiratory and circulatory systems
  • describe the anatomy and physiology of the sensory and reproductive systems 
  • explain physiological processes of the kidneys, the urinary tract, and the digestive and nervous systems 
  • explain the body's movements, axes, planes and directions
  • describe axes, planes and directions in medical images 

Skills 

The student can

  • apply Latin names and terminology for muscles, joints, ligaments, nerves, positions, directions of movement, axes and planes
  • identify different organs and structures in medical images 
  • palpate different bones and joints 

Vurderingsuttrykk

The work and teaching methods include flipped classroom, lectures, seminars, skills training and self-study. In seminars, students study the subject matter in depth. This course uses digital learning resources in the form of video lectures, digital tests and exercises.

Sensorordning

The following must have been approved before the student can take the exam: 

  • a minimum attendance of 80% at scheduled seminars and skills training sessions
  • individual multiple choice test, up to 2 hours, in accordance with set criteria

Emneansvarlig

Supervised individual written exam, combination of multiple choice and free text assignments, 3 hours