Programplaner og emneplaner - Student
BAPD1110 Design History and Design Theory Course description
- Course name in Norwegian
- Designhistorie og designteori
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Product Design
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet skal utdype den norske og den internasjonale designhistorien fra år ca. 1850 til i dag. Teoretiske perspektiver på design og vitenskapsteori er også sentrale fagområder innenfor dette emnet. I tillegg vil studenten få praktisk undervisning i skriveprosess, akademisk skriving og dokumentasjon.
Required preliminary courses
Opptak til studiet.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student
- is aware of the role and importance of design and technology in social development how they have varied historically and in the present age.
- knows about innovation and future opportunities in the significance of design in technology in culture and society.
- is aware of his/her own professional role and understands it in relation to both a contemporary and a historical social context
Skills
The student
- is capable of developing new perspectives and using analysis and critical reflection on the basis of his/her own understanding of the importance and role of design for a sustainable society
- is capable of critically reflecting on future opportunities for the role and importance of design in society and to individuals
- is capable of putting his/her own professional role in perspective and of using analysis in projects to identify opportunities and limitations to his/her own professional role
- masters written and oral discussion and argumentation on the basis of his/her own understanding of the importance and role of design to social development and individuals
Competence
The student is capable of
- seeing him/herself and his/her own work in a human and global context
- exchanging points of view and experience with others with backgrounds in the field and in this way contribute to developing good practice
- reflecting on his/her own development in the learning process and adjusting it under supervision
Teaching and learning methods
- Workshops
- Lectures
- Excursions
- Half-way review
- Group work
- Self-study
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
Active participation in groups of 5-7 students to prepare two 10-minute oral presentations for the class.
Assessment
Emnet dekker praktiske og teoretiske kunnskaper knyttet til de enkelte stadiene i vitenskapelig kommunikasjon. I kurset inngår:
- modeller for vitenskapelig kommunikasjon
- åpen vitenskap og åpne data
- publiseringsmønstre i ulike vitenskapelig disipliner
- bibliometriske metoder og mål
- finansieringsmodeller for vitenskapelig publisering
- open access-publisering og institusjonelle arkiv
Permitted exam materials and equipment
Ingen forkunnskapskrav.
Grading scale
Kunnskaper
Studenten
- kjenner strukturen i vitenskapelig kommunikasjon og publisering, på nasjonalt og internasjonalt nivå samt hvordan denne preges av disiplinære forskjeller
- har avansert kunnskap om de politiske og praktiske sidene ved åpne data, open access og åpen vitenskap
- har gode kunnskaper om bibliometriske metoder og mål for samlingsutvikling, kartlegging av forskningsaktivitet og forskningsevaluering
Ferdigheter
Studenten
- kan rådgi forskere i open access-publiseringsløsninger
- kan utrede og anbefale metadataløsninger for forskningsdata
- kan jobbe med forvaltning av forskningsdata
- kan utføre enkle bibliometriske analyser
Examiners
Emnet organiseres som en ukentlig seminarserie. Studentene kan følge forelesningene både på campus og nett.