EPN-V2

BAPD1110 Design History and Design Theory Course description

Course name in Norwegian
Designhistorie og designteori
Study programme
Bachelor's Degree Programme in Product Design
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
SPRING 2022
Schedule
Course history

Introduction

Emnet skal utdype den norske og den internasjonale designhistorien fra år ca. 1850 til i dag. Teoretiske perspektiver på design og vitenskapsteori er også sentrale fagområder innenfor dette emnet. I tillegg vil studenten få praktisk undervisning i skriveprosess, akademisk skriving og dokumentasjon.

Required preliminary courses

Opptak til studiet.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • is aware of the role and importance of design and technology in social development how they have varied historically and in the present age.
  • knows about innovation and future opportunities in the significance of design in technology in culture and society.
  • is aware of his/her own professional role and understands it in relation to both a contemporary and a historical social context

Skills

The student

  • is capable of developing new perspectives and using analysis and critical reflection on the basis of his/her own understanding of the importance and role of design for a sustainable society
  • is capable of critically reflecting on future opportunities for the role and importance of design in society and to individuals
  • is capable of putting his/her own professional role in perspective and of using analysis in projects to identify opportunities and limitations to his/her own professional role
  • masters written and oral discussion and argumentation on the basis of his/her own understanding of the importance and role of design to social development and individuals

Competence

The student is capable of

  • seeing him/herself and his/her own work in a human and global context
  • exchanging points of view and experience with others with backgrounds in the field and in this way contribute to developing good practice
  • reflecting on his/her own development in the learning process and adjusting it under supervision

Teaching and learning methods

  • Workshops
  • Lectures
  • Excursions
  • Half-way review
  • Group work
  • Self-study

Course requirements

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:

Active participation in groups of 5-7 students to prepare two 10-minute oral presentations for the class.

Assessment

Emnet dekker praktiske og teoretiske kunnskaper knyttet til de enkelte stadiene i vitenskapelig kommunikasjon. I kurset inngår:

  • modeller for vitenskapelig kommunikasjon
  • åpen vitenskap og åpne data
  • publiseringsmønstre i ulike vitenskapelig disipliner
  • bibliometriske metoder og mål
  • finansieringsmodeller for vitenskapelig publisering
  • open access-publisering og institusjonelle arkiv

Permitted exam materials and equipment

Ingen forkunnskapskrav.

Grading scale

Kunnskaper

Studenten

  • kjenner strukturen i vitenskapelig kommunikasjon og publisering, på nasjonalt og internasjonalt nivå samt hvordan denne preges av disiplinære forskjeller
  • har avansert kunnskap om de politiske og praktiske sidene ved åpne data, open access og åpen vitenskap
  • har gode kunnskaper om bibliometriske metoder og mål for samlingsutvikling, kartlegging av forskningsaktivitet og forskningsevaluering

Ferdigheter

Studenten

  • kan rådgi forskere i open access-publiseringsløsninger
  • kan utrede og anbefale metadataløsninger for forskningsdata
  • kan jobbe med forvaltning av forskningsdata
  • kan utføre enkle bibliometriske analyser

Examiners

Emnet organiseres som en ukentlig seminarserie. Studentene kan følge forelesningene både på campus og nett.