Programplaner og emneplaner - Student
ARK1201 Preservation and Use Course description
- Course name in Norwegian
- Bevaring og bruk
- Study programme
-
One-year Programme in Archival ScienceBachelor Programme in Archival Science
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet behandler hvordan arkiver kan bevares og tilgjengeliggjøres. Det legger vekt på teoretiske og metodiske tilnærminger til bevaring/kassasjon, arkivbeskrivelse og -formidling, med et særlig fokus på arkivarenes samfunnsroller og fagetiske utfordringer.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
Kunnskaper
Studenten
- har gode kunnskaper om utviklingen av bevaringsteori og metodologi
- har god kjennskap til det norske regelverket for bevaring og kassasjon
- har forståelse for vurderingens rolle i arkivdanning og arkivdepot
- har kunnskaper om prinsippene og standarder for arkivbeskrivelse
- har god forståelse av arkivtjenestens og arkivinstitusjonenes publikumstjenester
- har grunnleggende kunnskaper om analog og nettbasert tilgjengeliggjøring og formidling av arkivinformasjon
- har god forståelse av arkivarenes samfunnsroller og god innsikt i fagetiske utfordringer og prinsipper
Ferdigheter
Studenten
- kan redegjøre for prinsippene for bevaring/kassasjon og arkivbeskrivelse
- kan gjennomføre og begrunne en selvstendig bevarings-/kassasjonsvurdering av et arkiv
- kan reflektere rundt utfordringer ved arkivbeskrivelse
- er i stand til å gjøre rede for fagetiske utfordringer og prinsipper knyttet til bevaring og tilgjengeliggjøring av arkiv kan analysere og beskrive de ulike oppgavene og utfordringene knyttet til arkivarens rolle som mellomledd mellom arkivdokumentasjonen og brukeren
- kan diskutere formålene og utfordringene ved arkivformidling
Generell kompetanse
Studenten
- har gode kunnskaper om arkivarprofesjonens samfunnsroller og innsikt i fagetiske utfordringer og prinsipper
Teaching and learning methods
Knowing how behaviour is influenced by conditions in the surroundings is essential and this knowledge can be used to plan and carry out different change and training measures. Special terminology is used to conduct precise analyses of behaviour and environmental influences.
Course requirements
Admission to the programme.
Assessment
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge;
The student can
- explain the basic assumptions of behaviour analysis
- explain the place of behaviour analysis in psychology
- explain the research methods used in behaviour analysis
- explain reinforcement conditions;
- explain how behaviour is established, transferred and maintained
Skills;
The student can
- apply basic behaviour analysis concepts
- apply methods to observe and record behaviour
- conduct discrete trials training
- conduct precision teaching
Competence;
The student can
- describe behaviour analysis strategies
- conduct and reflect on their own presentation technique
Permitted exam materials and equipment
Work and teaching methods used in the course are lectures, self-study and student-initiated group work. Seminars will also be held where the students present subject matter. Participation in these seminars is compulsory. Tests will be held during the course and students will also present assignments related to the syllabus. The assignments will be set by the lecturer. The students’ learning outcomes will be documented through presentations, tests and the exam.
Grading scale
In order to sign up for the final examination the following has to be approved:
- Present;individually1-2 given topics to fellow students
- Identify an area of presentation technique with room for improvement and evaluate this in the students’ own presentations
- Evaluate 1-2 presentations by fellow students (both academic content and presentation technique)
- Teach fellow student topics from the syllabus using flash cards (discrete trials training) and establish flow (precision teaching).
Examiners
Portfolio exam comprising four tests and a digital, supervised written exam lasting four hours. All four tests must be approved before the student can take the digital, supervised written exam. All the components must be awarded a pass grade before the exam as a whole can be passed.
If the student fails one test, the student can retake this test. Resit/rescheduled attempts at the four tests can be taken once before the ordinary, digital, supervised written exam. Before the resit/rescheduled digital, supervised written exam, students will be given a third and final attempt at one or more of the tests.
Course contact person
None