EPN-V2

ACIT5910 Master's Thesis, Phase 1 Course description

Course name in Norwegian
Master's Thesis, Phase 1
Study programme
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Avsluttende vurdering

Eksamen gjennomføres i andre semester. Eksamen tar utgangspunkt i et tema som blir trukket minimum 21 dager før eksamenstidspunktet.

Eksamen består av følgende to deler:

  1. Produksjon og formidling av kunstfaglig arbeid i gruppe (varighet: 25 til 30 minutter).
  2. Individuell muntlig eksamen med vekt på refleksjon over erfaringer med gruppeprosess, ledelse og kommunikasjon i det skapende arbeidet (varighet ca. 10 til 15 minutter).

Når begge deler er gjennomført blir det gitt en samlet individuell, gradert sluttkarakter: A-F. Delene vektes likt ved sammenslåing.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen som påfølger en ordinær gruppeeksamen tilbys som individuell eksamen. Dersom studenten stryker i en av delene er det kun denne som skal tas på nytt.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Skikkethetsvurdering

Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, arbeidsplassbasert (180 studiepoeng) for nærmere informasjon.

Required preliminary courses

Ingen hjelpemidler er tillatt

Learning outcomes

Gradert skala A-F.

Content

This phase is the beginning of a longer research project. The content will be relative to the student's project.

The academic writing workshops will cover topics such as;

  • Variations in academic style
  • Audience, purpose and style
  • The writing process
  • Disciplinary identity
  • Academic language
  • Vocabulary, grammar, sentence, paragraph and text
  • Coherence and cohesion
  • Directness and formality
  • Avoiding common errors: e.g. digression, lack of thesis statement, misunderstanding one’s audience
  • Analysing, discussing and responding to academic texts
  • Article structures, including IMRAD

Teaching and learning methods

Det benyttes to interne sensorer. Emnet er underlagt tilsynssensur, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.

Course requirements

Innholdet i kunnskapsområdet består av følgende temaer:

  • Lek og improvisasjon.
  • Barns dramatiske, formgivende og musikalske uttrykk i alderen 0-6 år.
  • Ledelse, dokumentasjon og vurdering av skapende prosesser med barn og voksne i en flerkulturell storbybarnehage.
  • Skapende og inspirerende miljøer inne og ute.
  • Utforskning av materialer, redskaper, teknikker, instrumenter, arbeidsmåter og kunstfaglige begreper.
  • Egne skapende uttrykksformer.
  • Nasjonale og internasjonale kunst- og kulturuttrykk.
  • Digitale og andre samtidsaktuelle medier.
  • Lede seg selv og barn.

Assessment

The Phase 1 submission is an individual written text of between 5,000 and 10,000 words that amounts to the two first chapters of the thesis: the Introduction and Literature Review. The text should clearly formulate the problem statement and research questions, and include a plan of the research to be conducted in Phase 2 and 3 of the masters thesis.;

It is understood that the contents of the Phase 1 submission does not necessarily constitute the final versions of the text in the master's thesis.;

The exam grade can be appealed.

New/postponed exam: in case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for applying for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted.

Grading scale

Assessment is pass or fail.

Examiners

Two internal examiners. External examiner is used periodically.

Course contact person

Assistant professor Sigrun Pahr Maennling