Programplaner og emneplaner - Student
ACIT5900 Master's Thesis Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Master's Thesis
- Studieprogram
-
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
- Omfang
- 30.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Pensum
-
VÅR 2024
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Ingen forkunnskapskrav.
Forkunnskapskrav
Undervisningen er forskningsbasert, profesjonsrettet og praksisnær. Studiet benytter seg av ulike arbeidsformer (blant annet forelesninger, seminarer, selvstudium, skriftlig og muntlig arbeid, medstudentrespons, individuelt arbeid og gruppearbeid) og ulike læringsarenaer (universitet og barnehage) for å binde forskning og teori sammen med praksisfelt og aktivere studenten. Undervisningen vil basere seg på dialog, særlig gjennom seminarer, erfaringsdelinger, gruppearbeid og faglige diskusjoner.
Læringsutbytte
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav, deltakelse i faglige aktiviteter og tilstedeværelse i undervisningen.
Arbeidskrav
- Individuell skriftlig oppgave: Kronikk. Omfang: Om lag 1000 ord. Hver student skal også gi skriftlig medstudentrespons til to andre studenter. Omfang på hver medstudentrespons: 200-350 ord.
- Arbeidskrav knyttet til barnekulturfestival. Arbeidskravet består av følgende elementer:
- Praktisk arbeid i gruppe som gjennomføres i barnehage. Det praktiske arbeidet skal dokumenteres gjennom en multimodal tekst rettet mot foresatte. Omfang maksimum tre sider/fem minutter.
- Skriftlig rapport i gruppe etter barnekulturfestivalen. Omfang: Om lag 1000 ord.
- Presentasjoner i grupper av arbeidet knyttet til barnekulturfestivalen. Omfang: Om lag 15 minutter.
Faglig aktivitet med krav om deltakelse
- Seminar om språkkartlegging i barnehagen
- Seminar om ulike veiledningstemaer
- Tverrfaglig seminar i norsk og matematikk
- Seminar om matematiske mønster
Krav til 80 prosent tilstedeværelse i undervisningen Det er krav om 80 prosent tilstedeværelse i all undervisning.
Utfyllende informasjon om arbeidskrav, faglige aktiviteter med krav om deltakelse og krav til tilstedeværelse i undervisningen finnes i programplanen for bachelorstudiet i barnehagelærerutdanning, heltid.
Skikkethetsvurdering
Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng) for nærmere informasjon.
Innhold
The academic writing workshops will cover topics such as
- Variations in academic style
- Audience, purpose and style
- The writing process
- Disciplinary identity
- Academic language
- Vocabulary, grammar, sentence, paragraph and text
- Coherence and cohesion
- Directness and formality
- Avoiding common errors: e.g. digression, lack of thesis statement, misunderstanding one’s audience
- Analysing, discussing and responding to academic texts
- Article structures, including IMRAD
Arbeids- og undervisningsformer
Ingen hjelpemidler.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Gradert skala A-F.
Vurdering og eksamen
Det er to interne sensorer i tillegg til tilsynsensor.
Hjelpemidler ved eksamen
All aids are permitted, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.
Vurderingsuttrykk
Grade Scale A-F.
The written thesis must be awarded a grade of A-E (preliminary grade) in order for a student to take the oral exam. The final grade is set after the oral exam. The grade can be adjusted up or down by one grade based on the oral exam.
Sensorordning
Two external examiners will be used for the assessment.
Emneansvarlig
Assistant professor Nuno Marques