EPN-V2

ACIT5900 Master's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Master's Thesis
Study programme
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Se opptakskrav i programplanen.

Required preliminary courses

Undervisningen i engelsk fagfordypning vil i hovedsak være i form av forelesninger og/eller seminarer og veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid med å sette seg inn i pensum. Arbeidsspråket i faget er engelsk, både muntlig og skriftlig. Undervisning, arbeidskrav og eksamen foregår og fullføres på engelsk.

Learning outcomes

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

Arbeidskrav 1: Produksjon av en sammensatt tekst til undervisningsformål som knyttes til et tema innenfor Engelskdidaktikk 1: Analytisk profesjonsutøvelse. Veiledende omfang avhengig av modalitet på den sammensatte teksten er 1000 ord (f.eks. narrativ tekst), 8 sider (f.eks. bildebok) eller 10 minutter (f.eks. video), +/- 10%. I tillegg skal det leveres et notat på ca. 300 ord som drøfter utformningen av teksten i lys av pensum. Formålet med arbeidskravet er å gi studentene mulighet å fordype seg i tekstarbeid i engelsk. Oppgaven utføres i par.

Arbeidskrav 2: Innlevering av notat før veiledning på fagartikkelen (eksamen) med utdrag av oppgaveteksten på 800 ord (+/- 10%) på engelsk.

Content

The academic writing workshops will cover topics such as 

  • Variations in academic style
  • Audience, purpose and style
  • The writing process
  • Disciplinary identity
  • Academic language
  • Vocabulary, grammar, sentence, paragraph and text
  • Coherence and cohesion
  • Directness and formality
  • Avoiding common errors: e.g. digression, lack of thesis statement, misunderstanding one’s audience
  • Analysing, discussing and responding to academic texts
  • Article structures, including IMRAD

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler tillatt.

Course requirements

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  1. A draft of the Introduction and Background chapters of the thesis, including an asessment of any relevant potential ethical considerations 
  2. A peer review of another students draft text
  3. A Process Memo (reflection on the feedback received)

Assessment

Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Eksamen vurderes av en intern og en ekstern sensor.

Grading scale

I Engelsk og engelskdidaktikk 1 får studentene avansert kunnskap om hvordan barn og unge tilegner seg språk (med vekt på begynneropplæringen for studenter på trinn 1-7) og videreutvikling av de grunnleggende ferdighetene. Sentralt står også vurdering (inkludert e-assessment og utvikling av vurderingsoppgaver og -kriterier) og valg av tekster som kan bidra til elevenes språkutvikling, nytenkning og evne til refleksjon. I arbeid med tekst legges det vekt på studiet av sammensatte tekster og tekstproduksjon ( multimodal design). Sentralt i Engelsk og engelskdidaktikk 1 står utvikling av avansert digital kompetanse hos studentene, arbeid med vurdering og multimodal tekstproduksjon.

Examiners

Two external examiners will be used for the assessment.