Programplaner og emneplaner - Student
ACIT4630 Advanced Machine Learning and Deep Learning Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Advanced Machine Learning and Deep Learning
- Studieprogram
-
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Pensum
-
VÅR 2024
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
This course provides a broad introduction to machine learning (ML), which includes supervised, unsupervised, and reinforcement learning, and deep learning (DL) that can be used in different application domains. Students will learn both theories and practices in ML and DL. Moreover, students will learn from studying, presenting, and discussing relevant research articles and expose themselves to research by doing a research project.
Anbefalte forkunnskaper
Ingen forkunnskapskrav.
Forkunnskapskrav
No formal requirements over and above the admission requirements.
Læringsutbytte
On successful completion of the course, students should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence.
Knowledge
The student:
- is knowledgeable about supervised, unsupervised, reinforcement learning
- has a good understanding of the principles of state-of-the-art deep neural networks such as convolutional neural networks, sequential models (RNN, LSTM), Transformer, Generative models (Autoencoder, GAN), and reinforcement learning.
- has a good understanding of both theoretical and practical know-how required to use machine learning and deep learning methods effectively
Skills
The student can:
- build, train, test, and deploy machine learning and deep learning models
- analyze machine learning methods in regard to their performance and effectiveness
- use existing deep learning networks, improve and/or customize them to apply to new problems
General competence
The student:
- has both theoretical and practical understanding of machine learning and deep learning methods
- can discuss relevance, strength, and limitations of machine learning and deep learning in solving real-world problems
- can work on effectively relevant research projects
Innhold
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap Studenten har
- utvidet faglig og didaktisk kunnskap om ledelse av, og arbeid med, barn i natur
- utvidet kunnskap om barnehagens friluftsliv
- kunnskap knyttet til biologisk mangfold og bruk av naturmiljøer i fagdidaktisk arbeid med barn
- kunnskap om naturen som en danningsarena
- kunnskap om profesjonsesetiske utfordringer knyttet til ledelse
- kunnskap om naturen som arena for bevegelse, mestring og risikofylt lek.
Ferdigheter Studenten kan
- finne frem til og utnytte varierte og rikholdige leke- og naturmiljø i barnehagens nærmiljø og/eller storbyen
- bruke ulike teknologier knyttet til fagdidaktisk arbeid med barn ute
- lede kompetanseutvikling i personalet i fagdidaktisk arbeid med barn ute i natur
- anvende sin kunnskap og erfaring med ledelse, refleksjon og veiledning til å undersøke, forstå og videreutvikle arbeid med barn i natur.
Generell kompetanse Studenten kan
- bruke sine kunnskaper og ferdigheter til å lede barne- og personalgrupper i naturen
- legge til rette for gode danningsprosesser med barn i naturen
- kan reflektere over ulike naturmiljøer som leke- og læringsarena for barn i et mangfoldig samfunn
Arbeids- og undervisningsformer
The course consists of lectures, assignments, group consultations, presentation seminars, and project work. In the seminars, students will read papers, present, and also actively participate in other presentations. This will facilitate research-oriented education in the field. Research projects will be aimed at cultivating the students towards good future researchers.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- Two oral presentations (one on a given topic, one on the topic of own choice)
- Participate as a prepared opponent/discussant in two presentations from other students
There is a minimum 80% mandatory attendance in this course. Students who do not meet this requirement will not be allowed to sit the exam.
Vurdering og eksamen
Exam in two parts:
- A group project: implementation and report (about 7000 words). A group of 2-3 students will be formed during the course.
- Individual oral exam (about 30 minutes).
Each of them carries 50% weight in the final grade. The oral examination cannot be appealed.
Both exams must be passed in order to pass the course.
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.
Hjelpemidler ved eksamen
All aids are permitted for the project report, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.
No aids are permitted for the oral exam.
Vurderingsuttrykk
Grade scale A-F.
Sensorordning
Two internal examiners. External examiner is used periodically.
Emneansvarlig
Emneplanen bygger på Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning (180 studiepoeng), fastsatt av Kunnskapsdepartementet 4. juni 2012.
Som profesjonsutøver vil barnehagelæreren utøve både administrativ og faglig ledelse av barn og personale. Kunnskap og kompetanse om ledelse er nødvendig for å ivareta barnehagens samfunnsmandat.
Naturen og barnehagens nærmiljø er en arena for lek, opplevelse, mestring og læring som gir barnehagen store muligheter for faglig og pedagogisk arbeid. Fagdidaktisk arbeid med barn bidrar i barnas danningsprosesser og fremmer barnas læring og motoriske, sosiale og språklige utvikling. Dette krever kompetente barnehagelærere som har kunnskap og ferdigheter i å lede et slikt arbeid. Gjennom varierte arbeidsformer skal studentene utvikle sine ferdigheter, bygge kunnskap og få nødvendig kompetanse til å lede barne- og personalgruppen i arbeid med barn innenfor kunnskapsområdet natur, helse og bevegelse.