EPN-V2

ACIT4280 Privacy by design Course description

Course name in Norwegian
Privacy by design
Study programme
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Mappen vurderes av intern sensor. Ekstern sensor tar stikkprøver av eksamensbesvarelser sensurert av intern sensor. Eventuelle markerte avvik mellom intern og ekstern sensors vurdering drøftes på samsensureringsmøtet. Det faglige resultatet av denne diskusjonen tar intern sensor hensyn til ved sensureringen av alle eksamensoppgaver.

Recommended preliminary courses

General knowledge about information security, data processing and information system architecture would be beneficial.

Required preliminary courses

No formal requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

Knowledge

On successful completion of this course the student has:

  • knowledge of basic legal privacy concepts and data protection regulations and will be able to apply them in systems analysis and design
  • knowledge of concepts of privacy by design and privacy impact assessment and the ability to compare different assessment methods
  • applicable knowledge of principles of architectural tactics for privacy and privacy patterns.

Skills

On successful completion of this course the student can:

  • map legal privacy principles to technical privacy concepts
  • design and plan solutions that map security and privacy goals to mitigation mechanisms and technologies
  • apply privacy by design and analyze software architectures using privacy impact assessments
  • apply appropriate architectural tactics for privacy and privacy patterns in order to derive and create solutions that mitigate privacy risks

General competence

On successful completion of this course the student can:

  • explain and apply their knowledge of security and privacy enhancing technologies

Teaching and learning methods

Studiet består av følgende fire hovedtema, med ett tema for hver samling.

Ressurser i personlig kunnskap (samling 1)

  • Om voksnes mangfoldige forutsetninger for læring
  • Biografisk læring
  • Læringsstiler (studievaner, persepsjon)
  • Funksjonell leseferdighet
  • Akademisk skriving
  • Om læremidler og andre læringsressurser for bruk i egen virksomhet

Voksenlæreren på kulturelt komplekse læringsarenaer (samling 2)

  • Å undervise voksne
  • Voksne lærende i det flerkulturelle Norge
  • Fleksibel læring
  • Endringer i teknologiske kunnskapsmiljøer
  • Formell og uformell kompetanse
  • Minoritet og majoritet i lærende virksomheter
  • Epistemiske kulturer (læringskultur)
  • Samhandling i krysskulturelt læringsarbeid (fordommer, anerkjennelse)

Transnasjonalt kunnskapsliv (samling 3)

  • Mobilitet, migrasjon og utdanning
  • Internasjonale studenter
  • Internasjonalisering i eget læringsmiljø
  • Medbrakt og ervervet kompetanse - realkompetanse
  • Kulturforskjeller i motivasjon - kultursjokk
  • Endring - første- og andre ordens læring
  • Transformativ læring
  • Dannelse og myndige medborgere

Kultursensitiv pedagogikk (samling 4)

  • Bindingskrefter i livslang læring
  • Aktivt lyttende veiledning
  • Krysskulturell veiledning og formidling
  • Metodisk kulturrelativisme
  • Vide kontekster for kunnskap
  • Negative skoleerfaringer og utdanningsrelaterte skader
  • Vurdering av læringsutbytte
  • Bærekraftig kunnskap

Course requirements

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

One group assignment (2-5 students appointed by teacher) consisting two parts: a report and a presentation.

Assessment

Individual written digital exam, 3 hours. The exam result can be appealed.

New/postponed exam: In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

Permitted exam materials and equipment

None.

Grading scale

Grade scale A-F

Examiners

Two internal examiners. External examiner is used periodically.

Course contact person

Prof. Lothar Fritsch