EPN-V2

ACIT4045 Projects in Human Computer Interaction Emneplan

Engelsk emnenavn
Projects in Human Computer Interaction
Studieprogram
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2025/2026
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

In this course, the students will complete a human computer interaction project as a group of two to four students. The projects can be self-proposed by the students, or offered by faculty members within OsloMet, a private company, public organization and non-profit organization.

Anbefalte forkunnskaper

The term assignments are assessed by an internal and an external examiner. An extract of at least 25% of the answers is assessed by two examiners. The results of this extract form the basis for setting the level of the rest of the exams.

Forkunnskapskrav

Emnet omhandler kjennskap til læreryrket og yrkene i utdanningsprogrammet. Det gir innsikt i lovverk og styringsdokumenter, skolens og yrkesopplæringens plass og rolle i kultur og samfunn. Det omhandler også læringsstrategier, yrkesidentitet, yrkesstolthet og yrkesetikk. Faglig innhold vil være forankret i relevant teori om yrkeskunnskap, baseres på observasjon og kartlegging av særtrekk og fellestrekk yrkene imellom, samt analyse av yrkeskompetanse, produksjons- og prosessdokumentasjon av yrkene i utdanningsprogrammet.

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om gjeldende lovverk og styringsdokumenter som er relevant for profesjonsutøvelsen
  • har kunnskap om arbeids- og samfunnslivet, yrkene og bransjene i utdanningsprogrammet
  • har kunnskap om kommunikasjon og samarbeid i læringsgrupper
  • har kjennskap til ulike læringsstrategier for planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæring

Ferdigheter

Studenten

  • kan orientere seg i faglitteraturen og forholde seg kritisk informasjonskilder
  • kan beskrive yrkesutøvelse som grunnlag for å tolke og analysere læreplanene ut fra særtrekk og fellestrekk i yrkene
  • kan videreutvikle sine grunnleggende ferdigheter i å lese, å uttrykke seg muntlig og skriftlig, å regne og digitale ferdigheter
  • kan planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere yrkesfaglig arbeid

Generell kompetanse

Studenten

  • kan identifisere egne behov for kompetanseheving
  • kan utføre arbeid som fagarbeider og yrkesfaglærer i henhold til fagenes normer, samfunns og yrkesetiske verdier
  • kan arbeide i nettverksrelasjoner

Arbeids- og undervisningsformer

Knowledge

The student

  • knows about different theories and concepts used in analyzing mediated information and communication.
  • knows about how matters of media-related legislation, especially in Norway, are associated with information, communication and social media
  • knows about principles and strategies for information storage, retrieval and use

Skills

The student

  • can analyze and reflect critically and ethically on the roles and responsibilities of information and communication professionals
  • can develop, implement and manage successful social media strategies for public and private enterprises
  • can apply insights from research and development to practical and theoretical use

General competence

The student

  • can communicate and present in public in oral and written form the main theories of mediated information and communication
  • is updated on new trends and innovation in the fields of information, communication and social media

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The course lasts one semester, and consists mainly of lectures, group work, excursions, and self-tuition of syllabus. The group work is linked with themes from lectures and syllabus.

Vurdering og eksamen

Exam in two parts:

  • Group project report (two to four members in a group, 4000-5000 words) plus a copy of the individual reflection report. The individual reflection will provide the examiners of the final report with insights into how each student contributed and viewed others’ contributions to the group work. This part counts 85% of the final grade.
  • Group presentation for the project (20 minutes for each group presentation followed by a minimum of 10-minute question and answer). This part counts 15% of the final grade.

Both parts must be passed in order to pass the course. An overall grade is given. Students are graded individually.

The group presentation examination cannot be appealed.

New/postponed exam: In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle hjelpemidler tillatt.

Vurderingsuttrykk

Individual, written term assignment: During the semester, every student must complete an individual term assignment of about 3,500-4,000 words (10-12 pages). The assignment must be written in English.

Students who have failed to pass the ordinary examination and students with legitimate absence are entitled to one new examination during the semester.

Sensorordning

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet, og skriver en tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.

Emneansvarlig

Graded according to scale A-F.