Programplaner og emneplaner - Student
ACIT4035 Rehabilitation and Assistive Technology Course description
- Course name in Norwegian
- Rehabilitation and Assistive Technology
- Study programme
-
Master's Programme in Applied Computer and Information TechnologyMaster's Programme in Applied Computer and Information Technology, Elective modules
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet handler om å planlegge, gjennomføre, og vurdere praktiske arbeidsprosesser og oppgaver i et yrkespedagogisk og yrkesdidaktisk perspektiv. De tverrfaglige temaene demokrati og medborgerskap, folkehelse og livsmestring ses opp mot undervisning i arbeidslivsfaget. Bærekraft i arbeidslivsfaget er et viktig element som er gjennomgående i faget. Helse, miljø og sikkerhet er vektlagt i emnet da HMS er et grunnleggende element i praktiske arbeidsoppgaver. Kunnskap om fag- og yrkesopplæring og yrkesveiledning er også en del av emnet.
Recommended preliminary courses
Gitte Skjønneberg
Required preliminary courses
No formal requirements over and above the admission requirements.
Learning outcomes
Learning outcomes
After completing this course, the student will have the following learning outcomes, defined as knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The student:
- has specialised knowledge of devices and approaches used in physical rehabilitation, their purpose and functions.
- has advanced understanding of the concepts and methods used by electronic and mechanical devices for rehabilitation and assistive living technologies.
- has an advanced technical understanding of a range of sensors and actuators used in medical rehabilitation and assistive devices, including but not limited to physical, mechanical, electronic and optical.
- can explain and exploit the transduction mechanisms and sensory schemes in relation to rehabilitation of physical activities.
- has advanced practical knowledge of specific rehabilitation and assistive device related to a practical developmental project.
Skills
The student:
- can plan the design, construction and validation of a specific electronic or electromechanical device for rehabilitation and assistive living technologies.
- can critically assess the suitability of different theories, concepts, methods, and techniques for a specific rehabilitation or assistive device.
- can apply novel theories and approaches to solve the task related to rehabilitation and assistive devices. The students will closely work with rehabilitation hospital and will be presented with practical rehabilitation challenge that they will have to solve.
- can design, implement or improve specific device for rehabilitation or assistive living.
- can analyse and document the performance of the developed system and benchmark it with other methods.
General competence
The student:
- can explain the purpose and principle of operation of typical rehabilitation or assistive devices.
- can explain and discus challenges related to rehabilitation and assistive devices to experts and non-experts alike.
- can analyze, present, develop and test possible novel solutions for rehabilitation or assistive device, focusing on electronic and mechanical solutions.
Content
- Application of advanced movement theories, anatomical and functional approaches and methods into a specific rehabilitation or assistive device.
- Project work related to chosen rehabilitation or assistive device or part thereof.
Teaching and learning methods
Bestått alle tidligere emner i programmet og praksisopplæring fra 2. studieår.
Course requirements
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om konsum, bærekraft og miljøproblematikk i fagområdet
- har kunnskap om materialer, redskaper og teknikker som er knyttet til fagområdet formgiving, kunst og håndverk
- har kunnskap om samtidens uttrykk innen kunst, design og arkitektur og kan bruke dette som referanse for skapende arbeid
- har kunnskap om ulike metoder innen skapende arbeid som f.eks. intuitive og analytiske prosesser, ideutvikling og problemløsning, entreprenørskap
- har kunnskap om redskapsbruk, materialbruk og produksjon i et bærekraftig perspektiv ut fra helse, miljø og sikkerhet
- har kunnskap om innovasjon, forskning og utviklingsarbeid innen fagfeltet
Ferdigheter
Studenten
- kan reflektere, drøfte, anvende og vurdere faglig kunnskap på teoretiske og praktisk-estetiske problemstillinger
- kan utforske og vurdere samspillet mellom materialer, redskaper og teknikker i praktisk arbeid, innen tradisjon og nyskaping
- kan definere og utføre et FoU-arbeid innen fagområdet
- kan bruke digitale medier til innhenting av kunnskap som kreativt utforskende verktøy i designprosesser
- kan anvende fagdidaktisk kunnskap og erfaring fra praksis som grunnlag for skapende arbeid og undervisning
Generell kompetanse
Studenten
- kan inspirere, motivere og veilede i kreative og utforskende arbeidsformer
- kan gjøre rede for sentrale metoder og tilnærmingsmåter for innhenting av kunnskap på fagområdet
- kan vurdere og formulere fornyingsbehov i faget
- kan drøfte og vurdere feltet formgiving, kunst og håndverk som grunnlag for mulige yrkesvalg for elever
Assessment
Alle hjelpemidler er tillatt. Det stilles krav om korrekt bruk av kilde- og referansetenikk
Permitted exam materials and equipment
Eksamen innen emnet er en prosjektoppgave med fordypning innen valgbare emner som tilbys (Se undervisningsplanen).
Prosjektoppgaven består av følgende krav:
- Avgrensning av prosjekt med problemstilling.
- Skriftlig del der fagteori, profesjonsforankring og metodebeskrivelse inngår.
- Undersøkelser og ferdigstilt praktisk skapende arbeid.
- Omfang på 2000-2500 ord.
Eksamensresultat kan påklages.
Grading scale
Alle hjelpemiddel tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Examiners
Gradert skala A-F
Course contact person
To interne sensorer. Ekstern sensur brukes jevnlig.