Programplaner og emneplaner - Student
ACIT4010 Enterprise Networking: Practices and Technologies Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Enterprise Networking: Practices and Technologies
- Studieprogram
-
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Pensum
-
HØST 2023
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Fagplanen tilhørende dette emnet er lagt på emne M1GEN2100 Engelsk 1, emne 1.
Forkunnskapskrav
The student must have been admitted to the Master’s Degree Programme in Health Sciences - Specialisation in Public Health Nursing.
Læringsutbytte
The student should have the following outcomes upon completing the course:
Knowledge
Upon successful completion of the course, the student:
- has the advanced knowledge required to make the right design choices when tasked with designing an enterprise-sized or large-scale network
- has advanced knowledge about best practice for configuration of enterprise-sized or large-scale network
- has advanced knowledge about methods of troubleshooting an enterprise-sized or large-scale network
Skills
Upon successful completion of the course, the student:
- has the technical experience required to analyse and design an enterprise-sized or large-scale network
- has hands-on experience in setting up and configuring an enterprise-sized or large- scale network, focusing primarily on routing, switching and services that support networking (e.g. DHCP and DNS)
- masters different approaches to troubleshooting a network, including traffic analysis
General competence
Upon successful completion of the course, the student:
- has a broad overview of networking theory and practice and knows how to put theoretical networking knowledge into practice in an actual network
- is able to analyse and discuss how networks of different types should be designed, configured and maintained.
Arbeids- og undervisningsformer
At the end of the course the student has obtained the following learning outcome:
Knowledge
The students have
- basic knowledge of the history of the Middle East
- insights into current social, political and economic conditions in the region
- an understanding of the basic concepts in the religion of Islam and of religious practices, and the relevance of Islam in contemporary politics in the region
- a basic understanding of the interaction of history, economics, politics and religion in the Middle Ease
Skills
The students will be able to
- reflect on historical change in the Middle East
- theorise on socio-economic development in the Middle East
- reflect on the role of Islam in historical and socio-economic processes
- identify relevant academic literature for further studies and research on the region
General competence
The students will be able to
- use their knowledge about the Middle East and Islam in investigating history, society and religion in other regions
- pursue further academic research on the Middle East and other regions
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Engelsk 2 består av ulike komponenter som undervisning, seminarer og et større eget arbeid; FoU-oppgaven. De delene av studiet som er knyttet til FoU-oppgaven er organisert som undervisning og kurs, veiledning/veiledningsseminar, muntlig framlegg og annen deltaking på konferanse der alle studenter presenterer oppgaveområdene, og innlevering av skriftlig oppgave. Deler av emnet krever tilstedeværelse. Hver kandidat vil få oppnevnt en faglig veileder. Temaområde og problemstilling og opplegg for oppgaven godkjennes av veilederen.
Undervisningen skal i tillegg til undervisning i faglige emner gi støtte for oppgavearbeidet.
Sentrale temaer for denne undervisningen er:
- Utdanningsvitenskap for lærere - Sentrale forskningstradisjoner og metoder
- Seminar i pedagogikk som tar opp sentrale utfordringer i dagens grunnskole
- Forskningsetikk og grunnlagsspørsmål
- Skriving i forskning om skole og undervisning og i læreryrket
Oppgaveskrivingen er en problemløsningsprosess, der studenten gjennom en systematisk og etterprøvbare metoder skal belyse den valgte problemstillingen. En del av dette vil gjerne være å utarbeide en oppdatert kunnskapsoversikt. Studenten vil også ofte samle et erfaringsmateriale og bruke aktuell utdanningsvitenskapelig metode til å undersøke, systematisere og belyse materialet. Arbeidet med oppgaven skal gi erfaring med å søke og anvende litteratur og bygge på både oppgitt og selvvalgt pensum. Omtaler, analyser og vurderinger i oppgaven skal være solid faglig utviklet og underbygget.
FoU-oppgaven er et individuelt arbeid. Framstillingen skal være i samsvar med regler og retningslinjer for vitenskapelig og faglig forfatterskap.
Vurdering og eksamen
- The multiple-choice test is automatically graded in the electronic assessment programme.
- The term paper will be marked by an internal and an external examiner. The external examiner will read a selection of the exam papers and collaborate with the internal examiner in a way that benefits all the students.
Hjelpemidler ved eksamen
Det avholdes individuell 4-timers eksamen under tilsyn. Eksamensbesvarelser kan leveres på norsk, svensk, dansk eller engelsk. De som eventuelt trenger oppgaveteksten på engelsk, må søke spesielt om dette.
Ny/utsatt eksamen
Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen. Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
Vurderingsuttrykk
Det gis bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter på bestått eksamen. F brukes ved ikke bestått eksamen.
Sensorordning
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Eksamensdelene vektes 50/50 i samlet karakter for emnet.
Emneansvarlig
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.