EPN-V2

ACIT4010 Enterprise Networking: Practices and Technologies Emneplan

Engelsk emnenavn
Enterprise Networking: Practices and Technologies
Studieprogram
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2022/2023
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Forkunnskapskrav

Det er en fordel om studentene som tar dette emnet har grunn/forkunnskaper om motivasjon fra kurs som ØAADM1100 Organisasjonspsykologi og/eller ØAADM3500 Praktisk Personalledelse.

Læringsutbytte

The student should have the following outcomes upon completing the course:

 

Knowledge

Upon successful completion of the course, the student:

  • has the advanced knowledge required to make the right design choices when tasked with designing an enterprise-sized or large-scale network
  • has advanced knowledge about best practice for configuration of enterprise-sized or large-scale network
  • has advanced knowledge about methods of troubleshooting an enterprise-sized or large-scale network

 

Skills

Upon successful completion of the course, the student:

  • has the technical experience required to analyse and design an enterprise-sized or large-scale network
  • has hands-on experience in setting up and configuring an enterprise-sized or large- scale network, focusing primarily on routing, switching and services that support networking (e.g. DHCP and DNS)
  • masters different approaches to troubleshooting a network, including traffic analysis

 

 

General competence

Upon successful completion of the course, the student:

  • has a broad overview of networking theory and practice and knows how to put theoretical networking knowledge into practice in an actual network
  • is able to analyse and discuss how networks of different types should be designed, configured and maintained.

Arbeids- og undervisningsformer

This course features weekly lectures and lab sessions to provide both theoretical content and hands-on experience. Students work in groups of two and complete assignments. The students supplement the lectures and lab sessions with their own reading. Compulsory assignments are given throughout the semester.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • 12 assignments that focus on technical work and are documented in reports. The reports must adequately detail the completed work, and no length requirements apply. A minimum of 9 of the 12 assignments must be approved in order to qualify for the exam. 

Vurdering og eksamen

Individual oral exam.

The oral exam cannot be appealed.

 

New/postponed exam

In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for applying for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

Hjelpemidler ved eksamen

No aids are permitted

Vurderingsuttrykk

Grade scale A-F.

Sensorordning

Emnet omhandler læringsstrategier, yrkeskvalifisering, yrkesforankring og dokumentasjon av yrkesfaglig dybde.

Emnet består av 20 studiepoeng yrkesfag

Emneansvarlig

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om teknologi innen eget fagfelt og programområde og hvordan dette påvirker yrkesutøvelsen eller yrkenes utøvelse

Ferdigheter

Studenten:

  • kan med utgangspunkt i de yrkesdidaktiske prinsippene involvere elevene/lærlingene i å konkretisere mål, innhold, arbeidsmåter og vurderingsformer i forhold til den enkeltes læringsbehov
  • kan anvende dybdekompetanse i eget fagområde i utøvelsen som yrkesfaglærer

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan dokumentere kunnskapsgrunnlaget i eget fagområde og bidra til didaktisk utvikling av egen dybdepraksis
  • kan utvikle helhetlige læringsoppgaver som bygger på relevant kompetanse for å møte ulike yrkers bruk av ny teknologi innen eget programområde
  • kjenner til retningslinjer for utdanning, forskning og yrkesetiske bruk i forsknings- og utviklingsarbeid