Programplaner og emneplaner - Student
ØASPR2400 Professional English kurs A og B Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Professional English: Courses A and B
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i økonomi og administrasjon
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2017/2018
- Emnehistorikk
-
Innledning
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan drøfte teorier, modeller og metoder i utøvelse av psykisk helsearbeid
- kan vurdere hensikten med og utfordringene ved klassifikasjon- og diagnosesystemer for psykiske lidelser
- kan identifisere sentrale sårbarhets- og risikofaktorer for psykisk helse i et biopsykososialt perspektiv
- kan beskrive og vurdere utviklingen av psykiske helsetjenester for brukere, pasienter og pårørende
- har kjennskap til individets rett til autonomi og brukermedvirkning, samt kjenne til viktige etiske problemstillinger og avveininger i utviklingen av likeverdige helsetjenester
- har innsikt i overordnede betingelser som har betydning for bedringsprosesser innen psykisk helsearbeid
Ferdigheter
Studenten
- kan formidle fagområdets teoretiske og forskningsbaserte kunnskap, skriftlig og muntlig
- kan delta i faglige og helse- og sosialpolitiske diskusjoner og drøftinger som fremmer kunnskap om fagområdet psykisk helse, og som kan formidle brukers/pasienters pståsted
- kan kritisk vurdere helse- og sosialpolitiske, juridiske og økonomiske rammebetingelser for arbeid med psykisk helse
- kan analysere empiri, teori og forskning som omhandler utvikling, sårbarhet, beskyttelse og konsekvenser av psykiske helseplager
- kan fremvise inngående faglig innsikt og forståelse for den enkelte bruker/pasient, familie og nettverk
- kan analysere egen fagprofesjons kompetanse i tverrfaglig samarbeid på de ulike nivåene, og kan anvende kompetansen i koordinering av brukerrettede tjenester
- kan anvende faglitteratur og forskning i eget utviklingsprosjekt
Generell kompetanse
Studenten
- kan integrere FNs bærekraftsmål om god helse og mindre ulikhet i etiske og faglige problemstillinger knyttet til psykisk helse og psykiske lidelser, inkludert rus- og avhengighetsproblematikk
- kan analysere sammenhenger mellom individnivå, tjenestenivå og samfunnsnivå i utformingen av psykisk helsearbeid
- kan reflektere og bidra i diskusjoner med utgangspunkt i fag- og forskningskunnskap, brukerkunnskap og erfaringskunnskap
- kan formidle faglige problemstillinger, analyser og forskningsresultater på en forskningsetisk forsvarlig måte
Anbefalte forkunnskaper
Exam in English from upper secondary school or equivalent knowledge of English. A large part of the syllabus is related to subjects within business and economics.
Forkunnskapskrav
Emnet inkluderer både e-læringsmoduler, studiegrupper, forelesninger, seminarer og selvstudier. Obligatoriske pensumforelesninger presenterer fagstoff med diskusjoner og skriftlige arbeidskrav.
Læringsutbytte
For å fremstille seg til eksamen må følgende godkjent:
- Skriftlig oppgave individuelt. Omfang: 2500 ord (+/- 20 %)
- Følge e-læringsmodul og levere en gruppeoppgave. Omfang 700 ord (+/- 20 %). Presentasjon i gruppe med opponentskap.
- Deltakelse i obligatoriske aktiviteter, 80 % deltakelse i studiegrupper, forelesninger og seminarer
Arbeids- og undervisningsformer
Prosjekteksamen, i form av individuell skriftlig oppgave, omfang 4000 ord
(+/- 20 %). Går over hele emneperioden, med innleveringsdato etter endt
undervisning.
Ny eksamen: Dersom det skriftlige arbeidet vurderes til F (ikke bestått), har studenten
anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Vurdering og eksamen
Gradert skala A-F.
Hjelpemidler ved eksamen
Hver besvarelse vurderes av 2 sensorer. Ekstern sensor vurderer et uttrekk av besvarelsene (minimum 20 prosent). Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.
Vurderingsuttrykk
VPSY6010, VPSYD6010 og MAPSD4010 er 100% overlappende.
Sensorordning
In addition to the course instructor, an external or internal examiner will be used for all the exams. The exam questions will be approved by an external examiner.