Programplaner og emneplaner - Student
ØAMET4100 Econometrics Course description
- Course name in Norwegian
- Økonometri
- Study programme
-
Master Programme in Business Administration
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Econometrics is a methods course that deals with the use of economic theory and statistical techniques to analyze economic data. The course prepares students for data analyst positions in economics, business, finance, and government. The course is compulsory for students who major in Economics or Finance.
Recommended preliminary courses
The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:
- Requirement 1: students shall participate in active discussions in seminars. Active discussion is defined as providing substantial comments in at least three seminars.
- Requirement 2: each student gives two oral presentations of text readings (one curriculum text and one case text) for the seminars. These presentations may take place in pairs or groups of three.
All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
- gode kunnskaper om teoretiske og metodologiske prinsipper for arkivbeskrivelse
- grunnleggende forståelse av de viktigste teoriene som ligger til grunn for utlevering og tilgjengeliggjøring
- grunnleggende kunnskap om metadatamodeller og -standarder som er relevante for fremfinning, sammenligning og lenking av informasjonsressurser
- gode kunnskaper om prinsipper for søk og søketeknikker
Ferdigheter
- bruke relevante nasjonale og internasjonale standarder for å beskrive analoge og digitale arkiver
- bruke og videreutvikle relevante metadatamodeller og standarder for arkivbeskrivelse og lenking av informasjonsressurser
- reflektere over forskjellige tilnærminger til utlevering, tilgjengeliggjøring og bruk av arkivmateriale
- reflektere over søk og forskjellige søketeknikker
Generell kompetanse
- bidra til utvikling av ny praksis i arkivene
- se arkivmateriale i en større sammenheng
Content
- Regressions with Panel Data
- Instrumental Variables Regression
- Experiments and Quasi-experiments
- Regression Analysis of Time Series Data
Teaching and learning methods
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, diskusjoner, studentpresentasjoner, selvstudium og gruppearbeid.
Course requirements
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- En skriftlig oppgave som kan leveres individuelt eller i gruppe. Arbeidskravet er knyttet til depotvirksomhetens bearbeiding og tilrettelegging av informasjonsressurser. Arbeidskravet kan besvares med en kombinasjon av formelle, figurbaserte analyseteknikker og en prosatekst. Prosateksten skal ha et omfang mellom 15.000 og 20.000 tegn, inkludert mellomrom for en individuell innlevering. Rammen økes med 5.000 tegn for hvert ekstra gruppemedlem.
Arbeidskravet kommenteres skriftlig eller muntlig av faglærer.
Arbeidskravet må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
Assessment
Eksamen i emnet er en skriftlig individuell semesteroppgave. Besvarelsen skal ha omfang på ca. 6,5 sider (eksklusive forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og eventuelle vedlegg). Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av semesteroppgaven til sensur én gang.
Permitted exam materials and equipment
None.
Grading scale
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has knowledge of central topics of debate within digital media and culture
- has knowledge of how scholars of digital media observe and analyze digital media and culture
- has knowledge of theories of communication, power, digitalization and datafication
- has an understanding of how digital media influences culture and politics
Skills
The student
- is able to partake in discussions on digital media and culture
- is able to give oral presentations in class
- is able to provide summaries and interpretations of complex academic texts
General competences
The student
- is able to reflect critically on social, political and economic issues arising from digital media
- is able to partake in discussions on digital media and culture
Examiners
The course is based on in-class discussions of texts and cases. In addition, lectures on the central topic areas will be provided. Students are required to prepare in advance for all in-class discussions.