EPN-V2

ØABED4000 Corporate Finance Emneplan

Engelsk emnenavn
Corporate Finance
Studieprogram
Masterstudium i økonomi og administrasjon
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Emnehistorikk

Innledning

Vurderings-/eksamensformer

For nærmere informasjon om avsluttende vurdering, se emneplanene.

Vurderingskriterier

A: Viser fremragende kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i andrespråkspedagogikk. Viser fremragende evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø. Arbeidet er svært godt og korrekt formulert språklig.

B: Viser meget gode kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i andrespråkspedagogikk. Viser meget god evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø. Arbeidet er meget godt og korrekt formulert språklig.

C: Viser gode kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i andrespråkspedagogikk. Viser god evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø. Arbeidet er godt og korrekt formulert språklig.

D: Viser begrensede kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i andrespråkspedagogikk. Viser begrenset evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø. Arbeidet er delvis godt og korrekt formulert språklig.

E: Tilfredsstiller minimumskravene til kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i andrespråkspedagogikk. Viser noe evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø. Arbeidet tilfredsstiller minimumskravene til god og korrekt språklig framstilling.

F: Har utilstrekkelig kunnskaper og ferdigheter innenfor kompetanseområdene i andrespråkspedagogikk og/eller arbeidet tilfredsstiller ikke minimumskrav til god og korrekt språklig framstilling. Arbeidet viser dårlig evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmål, fagets egenart og tilrettelegging av et godt læringsmiljø.

Ny/utsatt eksamen

Ny og utsatt eksamen blir arrangert på samme måte som ordinær eksamen. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen går fram av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.

Forkunnskapskrav

Programplan for andrespråkspedagogikk for trinn 1–10

Teaching Norwegian as a Second Language

30 studiepoeng

Videreutdanning, deltid

Oppdragsstudium

Studieprogramkode: ASPRO

Emnekoder: Emne 1: ASPR6100 Emne 2: ASPR6200

Godkjent av utdanningsutvalget 14. januar 2020

Gjeldende fra høstsemesteret 2021

Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier

Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning

Læringsutbytte

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has

  • advanced knowledge of key topics in corporate finance, including; theories, tools and methods within the field
  • a deep understanding of the role of corporate finance in society and its interrelations with other disciplines

Skills

The student is able to

  • analyze existing theories, methods and interpretations within financial management and work with complex practical and theoretical problem solving
  • analyze and relate critically to various sources of financial information and use these to structure and formulate professional reasoning
  • set the grounds to carry out an independent, limited research project under supervision (e.g., a sketch of the research proposal for the master thesis)

General competence

The student is able to

  • to apply their knowledge and skills (theory & tools) in new areas to carry out advanced work tasks and projects ("real life" setups)
  • to convey extensive independent work as well as to work in teams
  • to communicate about professional issues, analyses and conclusions, both with specialists and to the general public
  • be aware of new thinking and innovation trends in the field

Arbeids- og undervisningsformer

The course activities will include:

  • topics and learning activities that will be covered each week:
    • either at home before the lecture (FLIP) or
    • in the classroom/zoom/streaming (CZS) during the lecture,
  • tools/inputs to use (EXCEL)

As a general idea, students will be asked to prepare some theoretical and/or practical material every week. Then, during the lectures (CZS), students are expected to actively participate and to generate discussion in the different learning activities (e.g., practical exercises, case/paper discussion, presentations, and should be prepared to work in teams as part of the learning process. When cases are discussed during lectures or as part of the coursework (CW), students can expect to get a partial solution to the case when the discussion is over.

The course is coordinated with ØABED3000.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

  • Coursework 1: Tools, excel templates. The students will take the tools proposed in the classroom and will adapt those tools to different setups in a practical excel exercise. They will build a DCF valuation model.
  • Coursework 2: Research Paper Analysis. Students will be asked to make a presentation of a research paper. Students will present the main take-homes to the rest of the class. The presentation will last approximately 15 minutes.
  • Coursework 3: Stylized Facts from Research Data. Students will be assigned a Stata database and will be asked to provide stylized facts (e.g., graphs) related to the content of the research paper in Coursework 2.

Both coursework requirements will be done in groups of 4-5 students.

All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam. If one or more coursework requirements have not been approved, the student will be given one opportunity to submit an improved version by the given deadline.

Vurdering og eksamen

The exam in the course is a supervised exam of 2 hours.

Hjelpemidler ved eksamen

The following aids are permitted:

  • Excel
  • All handwritten and printed support material
  • Calculator (see regulations for the use of calculators in the programme description)

Vurderingsuttrykk

Grade scale A-F

Sensorordning

An internal and an external examiner will grade the exam.

A selection of at least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded to exam papers assessed by the external and internal examiner will be used to determine the level of all exam papers.

Emneoverlapp

Students who have the subject ØABED3000 Corporate Finance in their bachelor's degree are not allowed to take this course.