Programplaner og emneplaner - Student
ØAADM6100 Markedsføring og entreprenørskap Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Marketing and Entrepreneurship
- Studieprogram
-
Årsstudium i økonomi og ledelseÅrsstudium i økonomi og ledelse - deltid
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2017/2018
- Emnehistorikk
-
Forkunnskapskrav
Mangler info
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har grunnleggende kunnskap om innovasjon, entreprenørskap og markedsføring og sammenhengen mellom disse.
Ferdigheter
Studenten:
- kan beskrive, analysere og reflektere over hvordan en utvikler nye produkter eller tjenester og starter opp en virksomhet.
- kan også lage en realistisk forretnings- og markedsplan for en ny virksomhet.
Generell kompetanse
Studenten:
- kan identifisere og løse markedsføringsrelaterte problemer og også løse problemstillinger knyttet til produkt-/tjenesteutvikling og oppstart av ny virksomhet
Innhold
- Kreativitet og innovasjon
- Entreprenørskap
- Start & etablering av ny virksomhet
- Forretningsplanen
- Markedsføringsplanen og virkemidler
Arbeids- og undervisningsformer
Emnet gjennomføres ved forelesninger, diskusjoner i plenum og gruppearbeid.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
En skriftlig gruppeoppgave på mellom 5-10 sider. Hver gruppe skal bestå av ca 4 studenter. Oppgaven må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen. Dersom oppgaven ikke godkjennes, gis det mulighet for å levere forbedret versjon én gang. Faglærer informerer om frister for levering. Gruppens forslag til forretningside og forretningsplan skal presenteres og drøftes i plenum.
Vurdering og eksamen
Det avholdes individuell, skriftlig eksamen under tilsyn på 5 timer i slutten av semesteret.
Vurderingsuttrykk
Vurderingsuttrykket er en gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått. (jfr. Universitets- og høgskoleloven § 3-9, 6. ledd)
Sensorordning
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av oppgavene.