EPN-V2

ØAADM6100 Markedsføring og entreprenørskap Emneplan

Engelsk emnenavn
Marketing and Entrepreneurship
Studieprogram
Årsstudium i økonomi og ledelse
Årsstudium i økonomi og ledelse - deltid
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2017/2018
Emnehistorikk

Forkunnskapskrav

Mangler info

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  • har grunnleggende kunnskap om innovasjon, entreprenørskap og markedsføring og sammenhengen mellom disse.

Ferdigheter

Studenten:

  • kan beskrive, analysere og reflektere over hvordan en utvikler nye produkter eller tjenester og starter opp en virksomhet.
  • kan også lage en realistisk forretnings- og markedsplan for en ny virksomhet.

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan identifisere og løse markedsføringsrelaterte problemer og også løse problemstillinger knyttet til produkt-/tjenesteutvikling og oppstart av ny virksomhet

Innhold

  • Kreativitet og innovasjon
  • Entreprenørskap
  • Start & etablering av ny virksomhet
  • Forretningsplanen
  • Markedsføringsplanen og virkemidler

Arbeids- og undervisningsformer

Emnet gjennomføres ved forelesninger, diskusjoner i plenum og gruppearbeid.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

En skriftlig gruppeoppgave på mellom 5-10 sider. Hver gruppe skal bestå av ca 4 studenter. Oppgaven må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen. Dersom oppgaven ikke godkjennes, gis det mulighet for å levere forbedret versjon én gang. Faglærer informerer om frister for levering. Gruppens forslag til forretningside og forretningsplan skal presenteres og drøftes i plenum.

Vurdering og eksamen

Det avholdes individuell, skriftlig eksamen under tilsyn på 5 timer i slutten av semesteret.

Vurderingsuttrykk

Vurderingsuttrykket er en gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått. (jfr. Universitets- og høgskoleloven § 3-9, 6. ledd)

Sensorordning

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av oppgavene.