Programplaner og emneplaner - Student
ØAADM3300 Cross-Cultural Communication Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Cross-Cultural Communication
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i økonomi og administrasjonOslo Business School, Exchange Programme
- Omfang
- 7.5 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Pensum
-
VÅR 2022
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
The aim of the course is to provide the students both with the theoretical basis of cross-cultural communication and to develop their practical skills in dealing with cross-cultural encounters in the global workplace.
Anbefalte forkunnskaper
Eksamen vurderes av to interne sensorer.
Forkunnskapskrav
No prerequisites.
Læringsutbytte
Knowledge
The student
- knows various definitions of culture
- has broad knowledge about various business cultures
- has general knowledge of the main patterns of cross-cultural business behaviour
- has knowledge of various aspects of cross-cultural communication, management and interaction
- has knowledge about verbal and non-verbal communication in various cultures
- knows the most influential theories of cross-cultural communication
Skills
The student
- can deal with intercultural challenges in professional situations in the business world
- can communicate well within a professional, intercultural context
- can work well in international teams
- can interact in cross-cultural business situations while taking into account differences of business customs and behavior
- can analyze, compare and contrast different business cultures
- is able to discuss and reflect on various aspects of cultural differences
- can present and discuss business issues in an international and intercultural context
Competence
The student
- can apply his/her knowledge of cross-cultural communication and business cultures in professional situations
- can function well in most professional intercultural situations
- has developed his/her cultural sensitivity
Arbeids- og undervisningsformer
Fagfordypningen i musikk og musikkdidaktikk består av to emner à 15 studiepoeng. Emnene er Fagfordypning i musikk og musikkdidaktikk 1 og Fagfordypning i musikk og musikkdidaktikk 2.
Sentralt i fagfordypningen i musikk og musikkdidaktikk står forholdet mellom musikk og læring i et mangfoldig samfunn preget av stadig forandring. Fagfordypningen legger til rette for at studentene tilegner seg innsikt i sentrale teoretiske perspektiver innenfor musikkpedagogikk/musikkdidaktikk som forskningsfelt og utvikler forsknings- og utviklingskompetanse for dette feltet. Studentene skal istandsettes til å produsere ny kunnskap om hvordan praksis, forskning og teori samvirker i utviklingen av feltet, og til kritisk refleksjon over musikkundervisningens rolle i skolen. Spesialiseringen inneholder også elementer av praktisk musikkutøving.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Se opptakskrav i programplanen.
Vurdering og eksamen
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i musikk og musikkdidaktikk
- har inngående kunnskap om hvordan opplæringen i musikk kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
- har inngående kunnskap om progresjon i undervisning og elevers læring i musikk
- har inngående kunnskap om forskning og teori og vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk med relevans for vitenskapsområdet musikkdidaktikk
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning på vitenskapsfeltet musikkdidaktikk og kan anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
- kan planlegge og gjennomføre undervisning i musikkfaget som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
- kan på avansert nivå anvende prinsipper for musikkfagets læringsorienterte vurdering og slik bidra til at elevene lærer å reflektere over egen læring og utvikling
- kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler musikkfagets didaktikk
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og vurdere relevante musikkfaglige og etiske problemstillinger
- kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med musikkfaget som grunnlag
- kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i musikkfaget i skolen
Hjelpemidler ved eksamen
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Framlegg og drøfting av forskningsartikkel på ca. 30 minutter i grupper på 2 eller 3 studenter. Denne arbeidsformen skal utvikle studentens evne til å sette seg inn i og drøfte kritisk innholdet i musikkdidaktisk forskningslitteratur.
- Konsertframføring. Hver student må delta i arbeid med et repertoar som varer 20-30 minutter. Repertoaret kan knyttes til tematisk til ett eller flere sentrale temaer fra pensum.
Vurderingsuttrykk
Alle hjelpemidler er tillatt.
Sensorordning
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.