Slik lærte jeg å bruke Makerspace

Bildet viser Lars med verktøy på OsloMet Mekrspace. Han har vater og tang i hendene, og på veggen bak er det forskjellig verktøy og skruer.

Lars Sokrates Anvil med verktøy i OsloMet Makerspace

Slik lærte jeg å bruke Makerspace

Vil du lære deg noen teknikker på OsloMet Makerspace? Noen små emner kan gi deg god innsikt og forståelse.

Masterstudent i sosialfag, Lars Sokrates Anvil, gikk forbi Makerspace nesten hver dag.

Han så mye morsomt verktøy gjennom vinduet, og en dag fant han ut at de hadde noen små emner han kunne ta for å lære noe nytt.

Aktiviteter for deg selv og andre

Dette er noe jeg kan bruke i sosialfagene, også, tenkte Lars, som spesialiserer seg i barnevernspedagogikk.

– Jeg klarte ikke å holde meg unna, det var for spennende, forteller han.

– Jeg fikk ta de to mikroemnene hurtig prototypedesign og introduksjon til programmering.

– Det jeg har lært, kan jeg bruke både på egen hånd, eller sammen med andre i sosialfaglig arbeid.

Mikromener er korte og ferdighetsbaserte emner som gir deg grunnleggende forståelse av noen av teknikkene og utstyret som ofte brukes på Makerspace.

Vil du ta mikroemner?

Les mer av intervjuet med Lars, og få vite mer om Makerspace mikroemner (oslomet.no).