Fjerne metadata (forfatterinformasjon)
For å sikre anonymitet overfor sensor bør alle kandidater fjerne metadata (forfatterinformasjon) fra filene de leverer.
-
Fjerne metadata i Word-dokumenter (Windows)
- Klikk på "Fil" øverst til venstre i dokumentet
- Velg "Informasjon" og "Kontroller problemer" og velg "Undersøk dokument." Det anbefales å lage en kopi av dokumentet ditt før du kontrollerer. Kontrolleringen kan fjerne informasjon fra dokumentet du ønsker å beholde og informasjonen kan ikke gjenopprettes.
- Klikk på "Undersøk" og deretter "Fjern alle" under fanen for "Dokumentegenskaper og personlige opplysninger" i dokumentinspeksjonsmenyen som dukker opp.
- Du vil nå se at informasjonen om forfatter og dokumentegenskaper er fjernet fra dokumentet.
-
Fjerne metadata i Word-dokumenter (Mac)
- Velg "Verktøy" i menylinjen og deretter "Beskytt dokument."
- Huk av for "Fjern personlige opplysninger i denne filen ved lagring" og klikk OK.