Skip to Content

Student informationVidereutdanning juss i barnevernfaglig arbeid

Location:
Pilestredet, Oslo
Credits:
30
Term:
Spring 2019
Scope:
Deltid
The schedule for first year students will be shown here from December 1st. For existing students: Log on to view your personal schedule.

Semester overview

Barneverntjenesten og samarbeidspartnere

Subject code:
JUB6100
Credits:
15.0
Curriculum Subject plan Schedule
Program plan

Studiestart høst 2018 - Videreutdanning i juss i barnevernfaglig arbeid

Velkommen som ny student!

Velkommen til oss som student på videreutdanning i juss i barnevernfaglig arbeid. Nedenfor kommer praktisk info om det å være student ved OsloMet.

1)    Hvor holder vi til?

Det meste av undervsining vil foregå i Pilestredet 46, KK-senteret. Nærmeste holdeplass for trikken er Holbergs plass.

4)    Undervisningssamlinger høsten 2018

  • 29-31. august (OBS! se eget punkt).
  • 8-10. oktober (KK-senteret).
  • 5-7. november (KK-senteret).

Kl. 09.00 - 15.00 alle dager .

2)    Første samling

OBS! Første samling er på Gardermoen Airport Hotel 29-31. august.

Dersom du skal ha lunsj og middag betaler du dette selv. Du må selv ringe hotellet og booke lunsj og middag dersom du ønsker dette. Opplys da at du er deltaker på videreutdanning hos oss.

Om du skal ha rom for overnatting må du selv ringe hotellet og booke dette.

Husk å si at du er deltaker på videreutdanningen hos oss.

3)     Informasjon om studiet finner du i programplanen.

5)    Betalingsinfo og semesterregistrering

Betalingsinformasjon for semesteravgiften finner du i StudentWeb: Logg inn med fødselsnummer (11 siffer) og PIN-kode (4 siffer). PIN-kode og studentnummer blir sendt ut i egen-post.
Sjekk om kontaktinfo er korrekt (adresse, tlf., e-post). Fakturaen finner du under Betaling i venstre felt. Studentweb vil etter hvert også inneholde info om slikt som oppmelding til eksamen, kandidatnummer og eksamensresultat. Om det er arbeidsgiveren din som skal betale semesteravgift, må du ta kontakt med SAM-EVO@OsloMet.no og oppgi det arbeidsgiveren ønsker skal stå på giroen: Navn/foretak, postadresse og et foretaksnummer/referansenummer.
Merk at giro må hentes ut av Studentweb selv om det er arbeidsgiveren din som skal betale studieavgift.

Frist for betaling og semesterregistrering:
1. september (høstsemesteret) og 1. februar (vårsemesteret).

6)    Aktivere brukerkontoen din (få tildelt passord)
Som ny student blir du tildelt en brukerkonto som gir deg tilgang til bl.a. e-post og Canvas. Du må selv aktivere kontoen før du får tilgang til tjenestene. Gå til brukerkonto Tast inn studentnummer (6 siffer) og PIN-kode (4 siffer).
Det er felles brukernavn og passord for alle de nevnte IT-tjenestene.

7)    Canvas

OsloMet brukar Canvas som læringsplattform.  Canvas er en nettbasert tjeneste for læring, undervising og samarbeid. For å få tilgang til emnene dine i Canvas må du ha semesterregistrert deg. Bruk OsloMet-brukarnamnet ditt (t.d. s123456) og passord i Feide-vinduet for å logge inn. Er du allerede logget inn i Feide, blir du sendt direkte til Canvas.   

Ny student eller nylig begynt å studere ved OsloMet igjen? Aktiver brukerkontoen din først.

Husk at av tekniske årsaker kan det gå inntil et døgn før du kan logge deg inn i Canvas etter å ha aktivert brukerkontoen din. Canvas vil gi deg større fleksibilitet i studiehverdagen ved å ta i bruk Canvas-app.

Canvas er koblet til Minside med tilgang til timeplan og e-post. For informasjon om hvordan læringsplattformen fungerer, Canvas-Appen, å logge inn og mer,  trykk her

8)    Studiekort
Studiekortet er et kort med bidle og signatur som blir utskrevet av OsloMet. Kortet kan brukes både som studiekort, bibliotekskort og tilgangskort. PIN-koden din må brukes sammen med tilgangskortet på ettermiddagen. Studiekortet sammen med semesterkvitteringen er gyldig studentlegitimasjon.
Tilgangskortet blir utskrevet av Kortsenteret i Pilestredet 46. Kortsenteret har åpent mellom 0830 og 1500. Husk å ta med legitimasjon når du skal få utskrevet studiekort.
Gamle kort frå tidligere studium ved OsloMet kan aktivere igjen ved å sende e-post til: kortsenteret@OsloMet.no

9)    Annet
Infosenteret i Pilestredet 35 finner du i 1. et. ved hovedinngangen, de svarer på alt av praktiske spørsmål og hjelper deg med info om faktura, semesterregistrering etc. Ved hovedinngangen ligger også bokhandelen, der du får kjøpt pensum. Også kantine er i 1. et.
Bibliotek (kalt Læringssenter ved OsloMet) finner du i 3. et. Her finner du også pc du kan benytte.

Studieadministrasjonen vil også være tilgjengelig første undersivningsdag ved oppstart.

Trådløst nettverk kan brukes


Dersom det er spesielle behov for tilrettelegging av eksamen, er søknadsfrist for dette 1. mars for våren og 1. oktober for høsten. Merk at søknad også krever attest fra legen. Mer info på nettet under eksamen.
Ved spørsmål bruk e-post: sam-evo@OsloMet.no

Vennlig hilsen,

Team EVO

 

Kontakt oss