Programplaner og emneplaner - Student
SFV4500 Applied analyses workshop - qualitative method Course description
- Course name in Norwegian
- Anvendt analyseverksted - kvalitativ metode
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child CareMaster in Programme Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social SciencesElective modules, Master Programme in Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Studenten må være tatt opp på Masterstudium i farmasi / Masterstudium i helsevitenskap.
Required preliminary courses
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan redegjøre for teorier og metodikk knyttet til innovasjonsprosesser og innovasjonsstrategi
- kan vurdere betydningen av og fremgangsmåter for brukermedvirkning
- kan redegjøre for immaterielle rettigheter (patentere/varemerker/hemmelighold m.m.) inkludert samspillet med publisering og akademisk forskning
- kan beskrive kommersialiseringsprosessene for kommersiell innovasjon, herunder utarbeidelse av forretningsplan, samt prosesser for realisering og disseminering av ikke-kommersiell innovasjon
- kan beskrive finansieringsstrategier og finansieringskilder
- kan identifisere og beskrive egnede faglige verktøy og prosesser for ulike innovasjonsprosjekter
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende grunnleggende ferdigheter i behovsanalyse, problemforståelse og utarbeidelse av verdiforslag
- kan anvende tankeprosesser for produkt- og tjenesteinnovasjon
- kan validere innovasjonsideer gjennom kontakt med kunder/brukere/betalere og andre
- kan anvende kunnskap om immaterielle rettigheter på ulike innovasjonsprosjekter og velge en egnet strategi
- kan presentere innovasjonsprosjektet for ulike målgrupper (fremføre en effektiv «pitch»)
- kan gjennomføre planlegging av et innovasjonsprosjekt under veiledning
Generell kompetanse
Studenten
- kan identifisere innovasjonspotensial innenfor eget fagfelt/virkeområde
- kan bidra i tverrfaglig teamarbeid og kan gi og ta tilbakemeldinger
- kan redegjøre for innovasjonsprosesser innen helse
- kan formidle selvstendig arbeid og behersker fagområdets uttrykksformer
- kan bidra til nytenking og innovasjon relevant for helse
Learning outcomes
Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Arbeids- og undervisningsformene består av en kombinasjon av teoriforelesninger, veiledet og ikke-veiledet gruppearbeid og inspirasjonsforedrag fra aktører med erfaring fra reelle innovasjonsprosjekter. Grupper på 4-5 studenter dannes tidlig i emnet og skal jobbe sammen gjennom hele emnet, inkludert eksamen. En tverrfaglig sammensetning av gruppene tilstrebes.
Teaching and learning methods
Teaching is organised as a combination of lectures and practical analysis work in groups and through plenary discussions. The student will acquire a reflective attitude towards the tools of analysis through independent work with different texts.
The practical analysis work takes place in the form of two writing seminars. Prior to the first seminar, the student must submit the draft of an essay. Feedback from the person responsible for the seminar will be given in the first seminar. Prior to the second seminar, the student must submit a reworked draft of the essay, and read the first draft of two fellow students. During the second seminar, the student must provide written and oral opponent feedback on the drafts. Attendance is required at both seminars in order to receive opponent feedback and comments from the seminar tutor.
Course requirements
Muntlig eksamen i gruppe på 4-5 studenter, inntil 30 minutter. Gruppen skal innledningsvis presentere eget innovasjonsprosjekt som en «salgspitch», med påfølgende utspørring og diskusjon mellom gruppen og sensorene. Vurdering gis på bakgrunn av gjennomføring og anvendelse av metoder, ikke om innovasjonsideen viser seg å være gjennomførbar eller ikke.
Ved engelsk gjennomføring av emnet kan studenter som ønsker det besvare eksamen på skandinavisk (norsk, svensk eller dansk).
Assessment
- Prosjektplan/forretningsplan (se arbeidskrav).
- Prosjektpresentasjon
Permitted exam materials and equipment
Gradert skala A-F
Det blir satt én felles karakter for gruppen.
Grading scale
Én intern og én ekstern sensor vurderer hver besvarelse.
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.;
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Course contact person
Marit Haldar;