Programplaner og emneplaner - Student
SFV4500 Applied analyses workshop - qualitative method Course description
- Course name in Norwegian
- Anvendt analyseverksted - kvalitativ metode
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child CareMaster in Programme Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social SciencesElective modules, Master Programme in Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
The welfare state works and exists through a wealth of texts. Texts as different as Norwegian Official Reports, journals, white papers, articles, news articles, letters, textbooks, literary texts and minutes of meetings contribute to form perceptions in society and influence important decision-making processes. How a "client", "user", "patient" or "resident" is portrayed in a journal can play a decisive role in the person's future life. The course focuses on language as a force in the welfare society and in the interaction between the social welfare administration's employees and the individual client.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
After completing the course, the students are expected to have achieved the following knowledge and skills:
Knowledge
The student has advanced knowledge of
- different traditions in textual analysis
- different theories about power and language
- different genres of text of importance to the welfare state
Skills
The candidate is capable of
- discussing how different methods of textual analysis can be applied in practice
- conducting analysis of all types of text material
- reflecting over language and text as forces in the welfare society and in his/her own academic work
Teaching and learning methods
Teaching is organised as a combination of lectures and practical analysis work in groups and through plenary discussions. The student will acquire a reflective attitude towards the tools of analysis through independent work with different texts.
The practical analysis work takes place in the form of two writing seminars. Prior to the first seminar, the student must submit the draft of an essay. Feedback from the person responsible for the seminar will be given in the first seminar. Prior to the second seminar, the student must submit a reworked draft of the essay, and read the first draft of two fellow students. During the second seminar, the student must provide written and oral opponent feedback on the drafts. Attendance is required at both seminars in order to receive opponent feedback and comments from the seminar tutor.
Course requirements
Ingen forkunnskapskrav.
Assessment
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for ulike maskinsystemer som omformer energi.
- kan gjøre rede vanlige komponenter som inngår i slike systemer.
Ferdigheter
Studenten
- kan tegne hydrauliske koblingsskjema og gjøre enkle systemanalyser.
- kan konstruere og dimensjonere enkelte hydrauliske systemer.
- kan regne ut arbeidstrykk, volumstrøm og strømningshastigheter i rørledninger ved hjelp av Bernoullis ligning og kontinuitetsligning.
- kan regne ut trykktap og effekttap over ulike typer komponenter i rørledninger og finne arbeidspunktet til pumper som arbeider i et sammensatt system.
- kan regne ut effekt, dreiemoment, og ulike typer virkningsgrader for systemer basert på termiske og elektriske energimaskiner.
Generell kompetanse
Studenten
- kan utarbeide korrekt dokumentasjon av egne arbeider
Permitted exam materials and equipment
Forelesninger, laboratorieoppgaver og øvinger med veiledning.
Omtrentlig beregnet arbeidsbelastning er fire timer forelesning og fire timer øving med veiledning og fem timer selvstudium per uke.
Grading scale
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- To lab-oppgaver
- Fire innleveringer;
Examiners
Eksamen består av to-deler:
1: Individuell digital hjemmeeksamen på 3 timer som teller 60 %
2: Prosjektrapport om Simultanprosjekt som teller 40 %
Eksamensresultat kan påklages.
Ved eventuell ny og utsatt eksamen kan muntlig eksamen bli benyttet. Dersom muntlig eksamen benyttes kan eksamensresultatet ikke påklages.
Course contact person
Hjelpemidler ved eksamen:
Del 1: Alle hjelpemidler tillatt utenom kommunikasjon med andre.
Del 2: Alle;;;;;;