EPN-V2

SFV4500 Applied analyses workshop - qualitative method Course description

  • Introduction

    The welfare state works and exists through a wealth of texts. Texts as different as Norwegian Official Reports, journals, white papers, articles, news articles, letters, textbooks, literary texts and minutes of meetings contribute to form perceptions in society and influence important decision-making processes. How a "client", "user", "patient" or "resident" is portrayed in a journal can play a decisive role in the person's future life. The course focuses on language as a force in the welfare society and in the interaction between the social welfare administration's employees and the individual client.

  • Required preliminary courses

    None.

  • Learning outcomes

    After completing the course, the students are expected to have achieved the following knowledge and skills:

    Knowledge

    The student has advanced knowledge of

    • different traditions in textual analysis
    • different theories about power and language
    • different genres of text of importance to the welfare state

    Skills

    The candidate is capable of

    • discussing how different methods of textual analysis can be applied in practice
    • conducting analysis of all types of text material
    • reflecting over language and text as forces in the welfare society and in his/her own academic work
  • Teaching and learning methods

    Teaching is organised as a combination of lectures and practical analysis work in groups and through plenary discussions. The student will acquire a reflective attitude towards the tools of analysis through independent work with different texts.

    The practical analysis work takes place in the form of two writing seminars. Prior to the first seminar, the student must submit the draft of an essay. Feedback from the person responsible for the seminar will be given in the first seminar. Prior to the second seminar, the student must submit a reworked draft of the essay, and read the first draft of two fellow students. During the second seminar, the student must provide written and oral opponent feedback on the drafts. Attendance is required at both seminars in order to receive opponent feedback and comments from the seminar tutor.

  • Course requirements

    None.

  • Assessment

    Bacheloroppgaven i fysioterapi er en anledning til å fordype seg i et selvvalgt tema og problemstillinger relatert til fysioterapifaglig praksis og teorigrunnlag. Innhenting av data skal skje gjennom bruk av hensiktsmessige forskningsmetode(r) og analyseres og dokumenteres i tråd med vitenskapelige arbeidsmetoder og forskningsetikk. Arbeidet med oppgaven kan være knyttet til pågående forsknings- og utviklingsprosjekter ved høyskolen eller eksterne miljøer.

  • Permitted exam materials and equipment

    Studenten må ha bestått alle eksamener i 2. studieår.

  • Grading scale

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i ferdigheter og generell kompetanse:

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • skriftlig dokumentere kunnskap om et selvvalgt fysioterapifaglig tema med relevans på individ- og samfunnsnivå
    • innhente, vurdere og anvende teori og vitenskapelig litteratur relatert til oppgavens problemområde
    • utforme en problemstilling og følge opp denne gjennom oppgaven
    • begrunne valg av egnet forskningsmetode, og dokumentere innsamling og analyse av data, og evaluere egen metodetilnærming
    • drøfte resultater for å besvare/belyse problemstillingen.
    • konkludere og vise varsomhet i konklusjonene som trekkes.

    Generell kompetanse

    Studenten kan

    • utforske teoretiske og kliniske problemstillinger på en systematisk og reflektert måte
    • planlegge, gjennomføre og dokumentere et prosjekt i tråd med retningslinjer for forskningsetikk og personvern
    • dokumentere skriftlig fagformidling etter vitenskapelige kriterier
  • Examiners

    Arbeidsformer omfatter ressursforelesninger, veiledning i gruppe og selvstudier. Enkelte forelesninger foregår i 5. semester. 6. semester starter med forelesninger og seminar som skal understøtte studentenes arbeid med tema, problemstilling og utforming av prosjektskisse. Oppgaven gjøres av to studenter sammen. Studentene får tildelt veileder etter å ha levert prosjektskisse for oppgaven.

  • Course contact person

    Ingen arbeidskrav.