EPN-V2

MEST5904 Master project in fashion and society Course description

Course name in Norwegian
Masteroppgave Mote og samfunn
Study programme
Master of Aesthetic Practices in Society
Weight
45.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Masteroppgaven er et større selvstendig arbeid som utforsker en spesifikk problemstilling med vekt på mote og motens rolle i samfunnet. Masteroppgaven skal bidra til å problematisere, drøfte og reflektere over mote i et samfunns- og fremtidsperspektiv. Aktuell tematikk kan være: sosiale, politiske, økonomiske og industrielle system, knyttet til mote og bærekraft. Masteroppgaven gjennomføres som et avgrenset forskningsarbeid, med både en skriftlig og en praktisk komponent. Sentrale elementer som problemstilling, teori, metode, undersøkelse og drøfting inngår.

Studenten velger mellom to ulike eksamensformer. Eksamensform A vektlegger praktisk eksamen og eksamensløsning B vektlegger skriftlig oppgave. Se utdypning under «Vurdering/eksamen». Emnet begynner i 3. semester, etter MEST4800, og har eksamen i 4. semester.Retningslinjer for masteroppgaver ved fakultetet finner du her: Retningslinjer for masteroppgaver ved Fakultet for teknologi, kunst og design - Student - minside (oslomet.no)

Required preliminary courses

This course is primarily aimed at PhD candidates admitted to the PhD Programme in Health Sciences but is also open to other applicants. Admission requirements are a completed major, master's degree (120 ECTS credits) or equivalent qualification.

The course can also be offered to students who have been admitted to the "Health Science Research Programme, 60 ECTS", by prior approval from the supervisor and based on given guidelines for the research programme.

Learning outcomes

On completion of the course, the PhD candidate has achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills, and general competence:

Knowledge

The PhD candidate:

  • is at the forefront of knowledge in how to write a protocol of a systematic review or qualitative evidence synthesis
  • understands the role of best evidence research in clinical and political decision-making

Skills

The PhD candidate can:

  • plan and write a protocol of a systematic review or qualitative evidence synthesis
  • formulate a focused research question
  • plan a literature search
  • conduct a systematic and explicit selection process of the available articles
  • assess the methodological quality of included articles
  • extract data from included studies and plan analyses
  • critically assess a systematic review

General competence

The PhD candidate can:

  • the principles of how to search for research literature
  • the principles of how to run a meta-analysis or a synthesis of qualitative studies
  • the principles of how to assess the quality of evidence by Grading of Recommendations, Assessment, Development and Evaluation (GRADE) or GRADE CERQual
  • the principles of how to conduct a systematic review

Teaching and learning methods

Studentene arbeider individuelt med masteroppgaven i dialog med veileder. I spesielle tilfeller kan to veiledere bli tildelt. Veileder(e) blir tildelt av instituttet basert på students avgrensing og arbeid i MEST4320 og MEST4800. Studentene oppfordres til å danne kollokviegrupper. Det vil være workshops og seminarer for studieretningen og for hele masterkullet i emnet.

Course requirements

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Deltakelse og fremlegging av masterprosjektet på minst to seminarer underveis

Assessment

None

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Gradert skala A-F på begge eksamener, uavhengig av hvilken eksamenform som velges.

Alle eksamensdeler må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emne.

Skriftlig eksamen kan påklages.

Examiners

All

Course contact person

Grades are awarded on the basis of pass or fail.

Overlapping courses

Emnet overlapper 45 stp med MEST5900.