Programplaner og emneplaner - Student
MBH5900 Master's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
M. Phil Programme in Early Childhood EducationM. Phil Programme in Early Childhood Education
- Weight
- 45.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Undervisningen er lagt opp som forelesninger, øvinger og demonstrasjon av laboratorieutstyr
Required preliminary courses
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- 4 individuelle obligatoriske øvingsoppgaver (2-4 timer pr øving)
- 1 laboratorieøvelse med tilhørende laboratorierapport (2 - 5 sider)
- 2 laboratorie simuleringer
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende kompetanse definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har fordypet kunnskap på sitt fagfelt med klar relevans for barnehagefeltet
- kan vurdere kritisk og forskningsmessig sitt fagfelts kunnskapsgrunnlag
- har god kjennskap til forskningsetiske problemstillinger
Ferdigheter
Studenten
- kan utforme og gjennomføre et forskningsprosjekt
- kan gjøre forskningsmessige problematiseringer av faglig relevante sammenhenger innen feltet
- kan anvende og håndtere ulike tilnærminger innen vitenskapsteori og metodologi relevant for barnehagefeltet på en selvstendig måte i egne arbeider
- kan håndtere fagspørsmål på en forskningsbasert og etisk forsvarlig måte
- kan argumentere for, og redegjøre for, faglige standpunkter innenfor eget valgt fagfelt både skriftlig og muntlig¿
Generell kompetanse
Studenten
- kan bidra til kunnskapsutvikling innen barnehagefeltet
- kan formidle forskningsbasert kunnskap på feltet både skriftlig og muntlig
- kan bruke sin kunnskap med faglig integritet og etisk bevissthet
- kan ivareta barnehagefeltets viten- og metodemangfold
Content
Se fagplanen.
Teaching and learning methods
Individuell skriftlig eksamen under tilsyn på 3 timer.
Eksamensresultat kan påklages.
Ved eventuell ny og utsatt eksamen kan muntlig eksamensform bli benyttet istedenfor skriftlig eksamen. Ved eventuell muntlig eksamensform ved ny og utsatt eksamen, kan eksamensresultat ikke påklages.
Course requirements
Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas.
Assessment
Gradert skala A-F.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
Emnet er overlapper 10 studiepoeng med KJTS1500.
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Examiners
Fagplanen tilhørende dette emnet er lagt på emne MGMU4100 Musikk og musikkdidaktikk 1.
Kreativitet, musikkteknologi, populærmusikk og kulturelt mangfold er fire temaområder som i dette emnet behandles både praktisk og teoretisk, både enkeltvis og i lys av hverandre. Mot slutten av semesteret knyttes de fire temaområdene sammen i et praktisk skolekonsertprosjekt.