EPN-V2

MBH5900 Master's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Masteroppgave
Study programme
M. Phil Programme in Early Childhood Education
M. Phil Programme in Early Childhood Education
Weight
45.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Undervisningen er lagt opp som forelesninger, øvinger og demonstrasjon av laboratorieutstyr

Required preliminary courses

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • 4 individuelle obligatoriske øvingsoppgaver (2-4 timer pr øving)
  • 1 laboratorieøvelse med tilhørende laboratorierapport (2 - 5 sider)
  • 2 laboratorie simuleringer 

 

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende kompetanse definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har fordypet kunnskap på sitt fagfelt med klar relevans for barnehagefeltet
  • kan vurdere kritisk og forskningsmessig sitt fagfelts kunnskapsgrunnlag
  • har god kjennskap til forskningsetiske problemstillinger

Ferdigheter

Studenten

  • kan utforme og gjennomføre et forskningsprosjekt
  • kan gjøre forskningsmessige problematiseringer av faglig relevante sammenhenger innen feltet
  • kan anvende og håndtere ulike tilnærminger innen vitenskapsteori og metodologi relevant for barnehagefeltet på en selvstendig måte i egne arbeider
  • kan håndtere fagspørsmål på en forskningsbasert og etisk forsvarlig måte
  • kan argumentere for, og redegjøre for, faglige standpunkter innenfor eget valgt fagfelt både skriftlig og muntlig¿

Generell kompetanse

Studenten

  • kan bidra til kunnskapsutvikling innen barnehagefeltet
  • kan formidle forskningsbasert kunnskap på feltet både skriftlig og muntlig
  • kan bruke sin kunnskap med faglig integritet og etisk bevissthet
  • kan ivareta barnehagefeltets viten- og metodemangfold

Content

Se fagplanen.

Teaching and learning methods

Individuell skriftlig eksamen under tilsyn på 3 timer.

Eksamensresultat kan påklages.

Ved eventuell ny og utsatt eksamen kan muntlig eksamensform bli benyttet istedenfor skriftlig eksamen. Ved eventuell muntlig eksamensform ved ny og utsatt eksamen, kan eksamensresultat ikke påklages.

Course requirements

Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas.

Assessment

Gradert skala A-F.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Emnet er overlapper 10 studiepoeng med KJTS1500.

Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.

Examiners

Fagplanen tilhørende dette emnet er lagt på emne MGMU4100 Musikk og musikkdidaktikk 1.

 

Kreativitet, musikkteknologi, populærmusikk og kulturelt mangfold er fire temaområder som i dette emnet behandles både praktisk og teoretisk, både enkeltvis og i lys av hverandre. Mot slutten av semesteret knyttes de fire temaområdene sammen i et praktisk skolekonsertprosjekt.