EPN-V2

MBH4280 Culture, Play and Learning Course description

Course name in Norwegian
Kultur, lek og læring
Study programme
M. Phil Programme in Early Childhood Education
M. Phil Programme in Early Childhood Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Emnet Kultur, lek og læring er et teoretisk og praktisk emne, noe som kjennetegner både innhold, arbeidsformer og vurdering. Emnet skal videreutvikle forståelsen av samspillet mellom lek og læring, kunst, kultur og natur og hvordan dette kommer til uttrykk i et mangfoldig samfunn.

Emnet sikter mot å gi en utdypet forståelse for å møte barns undring og utforsking, med fagkunnskap og med kompetanse i å utvikle pedagogiske miljøer for lek og læring. Videre utdyper emnet hvordan både kulturen og naturen er arenaer for allsidige kroppslige, sosiale, emosjonelle og kognitive erfaringer og bærekraftig praksiser.;Emnet vektlegger barns mangfoldige lek og læring, og hvordan lekens kreative og rasjonelle sider kan møtes og utvikles gjennom improvisasjon og planlegging. Emnet vil også studere kulturbegrepet i vid forstand, og analysere sammenhenger mellom lek, læring og danning i lys av nyere forskning.

Learning outcomes

A global tendency in early childhood education and care (ECEC) institutions, is the increased enrolment of children under three years of age. Recent research draw attention to the importance of high quality ECEC for the youngest children¿s wellbeing, relations, development and learning. High quality ECEC for children under three, depends on specific knowledge about pedagogy for this age group. However, quality and knowledge are not objective. They are deeply rooted in values and in societal and cultural conditions.

Content

To be assessed by an internal and external examiner.

Teaching and learning methods

After completion of the course, the student will have acquired the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence

;

Knowledge

The student

  • has advanced knowledge within the field of children under the age of three in ECEC
  • has thorough knowledge about international perspectives on quality in ECEC for infants and toddlers
  • can analyze different (vital) perspectives concerning young children¿s everyday life, relations and activities on the basis of ethical and academic knowledge and premises

Skills

The student

  • can analyze and deal critically with various perspectives concerning quality in ECEC
  • can evaluate theoretical and empirical approaches to young children in ECEC
  • can carry out an independent analyses concerning young children in ECEC

;

General competence

The student

  • ;can analyze questions concerning quality in ECEC for the very young ones from academic, professional and practical perspective
  • can reflect critically over academic and practical knowledge
  • can apply knowledge and skills in ways that lead to innovation and new practices

Course requirements

Formålet med arbeidskravet er at studentene skal anvende spesialiserte kunnskaper hentet fra temaene i emnet. Videre skal studentene anvende erfaringene fra arbeidskravet til eksamen.

Studentene skal lage et individuelt skriftlig fagnotat med selvvalgt tema.;Et utkast presenteres først for lærere og medstudenter.;Tilbakemeldingene fra presentasjonen danner grunnlag for videre arbeid med fagnotatet.;;Det skriftlige fagnotatet har et omfang på 2000 ord +/- 10 % og danner grunnlag for eksamen.; ;

Faglige aktiviteter med krav om deltakelse

Det er krav om 80 prosent tilstedeværelse på alle deler av samlingene. I læringsløpet skal studentene dele erfaringer og faglig kompetanse med hverandre, slik at mangfold og variasjon i fagbakgrunn og erfaringer utnyttes som ressurs for gjensidig læring. Denne typen faglig aktivitet kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere.

Fravær utover 20 prosent, eller mer enn én samling, medfører at studenten blir trukket fra eksamen i emnet. Studenter som overstiger fraværskvoten på grunn av gyldig dokumentert fravær, vil kunne få alternative oppgaver,;etter avtale med fagansvarlig. Slike alternative oppgaver gis ikke studenter som har fravær som overstiger 50 prosent, uansett fraværsgrunn.

Assessment

  • In groups: Analysis of optional tool / approach for exploring of quality in ECEC for children under three years. Oral presentation in class 30 minutes (discussion included).

There is a requirement of a minimum of 80 per cent attendance. The purpose of the course-work requirements is to contribute to professional reflection and to provide training in the presentation of professional content in an organized manner. Together with other academic work, the course-work requirements shall help the students achieve the skills stated in the subject plan.

;Absence beyond 20 per cent means that the student cannot take the exam in the course. Students who exceed the absences quota due to valid documented absence, will be able to receive alternative assignments, by agreement with the supervisor and can give the examination right. Such alternative tasks are not given to students who have absence exceeding 50 per cent, regardless of the reason for absence.

Permitted exam materials and equipment

Individual written semester assignment 3000 words (+/- 10%) exclusive list of content and references.

New/postponed exam

In case of failed exam, the student can submit an;improved;assignment, one time.Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations relating to studies and examinations at Oslo Metropolitan University. Students must register for a new or postponed examination.

Grading scale

Examination support material is permitted.

Examiners

Letter grades ranging from A to F are used, with A being the highest grade and E the poorest pass grade, and F being a fail grade.