EPN-V2

MBH4280 Culture, Play and Learning Course description

Course name in Norwegian
Kultur, lek og læring
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
  • Introduction

    Emnet Kultur, lek og læring er et teoretisk og praktisk emne, noe som kjennetegner både innhold, arbeidsformer og vurdering. Emnet skal videreutvikle forståelsen av samspillet mellom lek og læring, kunst, kultur og natur og hvordan dette kommer til uttrykk i et mangfoldig samfunn.

    Emnet sikter mot å gi en utdypet forståelse for å møte barns undring og utforsking, med fagkunnskap og med kompetanse i å utvikle pedagogiske miljøer for lek og læring. Videre utdyper emnet hvordan både kulturen og naturen er arenaer for allsidige kroppslige, sosiale, emosjonelle og kognitive erfaringer og bærekraftig praksiser.;Emnet vektlegger barns mangfoldige lek og læring, og hvordan lekens kreative og rasjonelle sider kan møtes og utvikles gjennom improvisasjon og planlegging. Emnet vil også studere kulturbegrepet i vid forstand, og analysere sammenhenger mellom lek, læring og danning i lys av nyere forskning.

  • Learning outcomes

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:

    Kunnskap

    Studenten

    • har avansert kunnskap om barns mangfoldige lek, læring, eksperimentering, utforsking og filosofering
    • har avansert kunnskap om barnehagen som arena for kroppslige, emosjonelle, kognitive, sosiale og relasjonelle erfaringer
    • har inngående kjennskap til hvordan barn opplever og tar i bruk natur, kultur, rom og stederi sine omgivelser
    • har inngående kjennskap til temaet bærekraft i barnehagen;;

    Ferdigheter

    Studenten

    • har spesialiserte ferdigheter i å fremme barnehagen som en arena for kultur- og;naturopplevelser og allsidig lek og læring
    • har særlige ferdigheter i å tilrettelegge og videreutvikle lek inne og ute, og vurdere barnehagens fysiske og estetiske utforming
    • kan analysere sammenhenger mellom lek og læring, samt drøfte disse begrepene på et avansert nivå og arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning innenfor slike temaer
    • kan bruke og evaluere forskningsmetoder som er relevante for emnet og også selv analysere teorier, metoder og andres fortolkninger

    Generell kompetanse

    Studenten kan

    • Kan artikulere, begrunne og verbalt formulere sine ideer om; kultur, lek og læring i barnehagen
    • Kan analysere relevante didaktiske og yrkesetiske problemstillinger knyttet til barns lek og læring
    • Kan reflektere rundt, og analysere, barnehagens ulike praksiser i lys av nyere forskning
    • Kan bidra, vurdere og tenke nytt om barnehagens lekemiljø og barnehagen som kulturarena, barns fysiske miljø og bærekraftige praksiser
  • Content

    All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

  • Teaching and learning methods

    Accessible environments are an important precondition for occupation and participation. Occupational therapists can work at system level with universal design, or at individual and group level with adaptation of the environment and the use of aids as a health-promoting or compensating measure Technology makes up a significant part of the aids currently available to users with physical, cognitive, mental or social challenges. Technology can also be used as part of the training of skills and functions in a rehabilitation process. Digital competence in development, use and security is important in a digitalised society.

  • Course requirements

    The student must have passed the first year of the programme or equivalent.

  • Assessment

    After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student is capable of

    • describing universal design and adaptation of environment
    • explaining how technology and aids can promote people’s occupation and participation
    • describing different arenas such as home, school and workplace, and explain the connection between functional impairment, disability and participation

    Skills

    The student is capable of

    • applying relevant knowledge about adaption of the city environment to promote independence, health and quality of life
    • using relevant legislation, research and user experience to explain how the design of the surrounding environment influences occupation and participation
    • justifying and communicating the need for physical and cognitive aids and adaptation of different arenas such as the home, school and workplace
    • guiding people in testing, adaptation, training and follow-up in the use of aids and welfare technology
    • reflecting on the benefits and challenges of using welfare technology

    General competence

    The student is capable of

    • exchanging points of view and cooperating with others on the development of welfare technology and its use
    • using activity analyses and adapting physical surroundings to promote inclusion, coping and participation in play, learning, work and recreation
  • Permitted exam materials and equipment

    Work and teaching methods comprise skills training, seminars, lectures, work and supervision in project groups and field studies in Oslo. Throughout the course, students work individually on an assignment to be graded in the exam.

    Fieldwork

    The field studies are based in an area in the public domain in Oslo. Students work with accessibility, adaptation and technical aids targeting a relevant user group.

  • Grading scale

    In order to be permitted to sit the exam, the following must have been approved:

    • a minimum of 80 per cent attendance in scheduled teaching
  • Examiners

    Project examination in the form of an individual written work that is developed during the course. Scope: a maximum of 3000 words. The student can choose between two or more set research questions.

    Resit examination: If the student is awarded the grade F (fails the written assignment), he/she will be given one (1) opportunity to submit a reworked version.