EPN-V2

MBH4250 Cultural and religious diversity in kindergarten Course description

Course name in Norwegian
Kulturelt og religiøst mangfold i barnehagen
Study programme
M. Phil Programme in Early Childhood Education
M. Phil Programme in Early Childhood Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history

Introduction

Gradert skala A-F.

Required preliminary courses

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet. 

Learning outcomes

Emnet skal i tillegg til å gi en innføring i språkholdninger og språkideologi i praksis, med særlig vekt på tegnspråk og tegnspråklige, også gi studenten mulighet til å reflektere over egne og andres holdninger til ulike språk og modaliteter. Emnet skal sette studenten i stand til å kjenne igjen og innta en kritisk holdning til språkideologier i samfunnet, og bli bevisst egne og andres språkholdninger, slik at de kjenner igjen og kan bruke denne kunnskapen i profesjonelle sammenhenger.  

Content

  • Flerspråklige læringsrom, modeller og muligheter
  • Samhandling og møter på tvers av språk, religion og livssyn
  • Perspektiver på danning i og av barnehagekulturer
  • Identiteter
  • Mangfold og inkludering
  • Den livssynsåpne barnehagen
  • Læringsmiljøer i flerkulturelle barnehager
  • Overganger hjem/barnehage, barnehage/skole
  • Kartleggingsverktøy og språkarbeid

Teaching and learning methods

The student's learning outcome will be assessed on the basis of an individual six-hour written school examination.

Course requirements

Students may use a spelling dictionary, as well as a bilingual dictionary during the written school exam.

Assessment

Grade scale A - F

Permitted exam materials and equipment

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. A random selection consisting of at least 25% of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.

Grading scale

Simon Innvær

Examiners

Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensorer er oppnevnt for å vurdere helheten i programmet og eksamen i det enkelte emnet.