Programplaner og emneplaner - Student
MAVIT4050 Theory of Science and Research Methods Course description
- Course name in Norwegian
- Vitenskapsteori og forskningsmetode
- Study programme
-
Interdisciplinary Advanced Programme in Mental Health and Addiction - Full TimeSuplementary Education in Cardiological NursingMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Children and AdolescentsMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for the older adultMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Empowerment and Health PromotionMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Nutrition Competencies for Health ProfessionalsMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Nutrition Competencies for Health ProfessionalsMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Rehabilitation and HabilitationMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Public Health NursingMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Nursing; Clinical Research and Professional DevelopmentMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Cancer NursingMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Musculoskeletal HealthMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Psychomotor PhysiotherapyMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Public Health NutritionMaster’s Programme in Health Sciences – Interdisciplinary Specialisation in Mental Health and Addiction, part-timeMaster's Programme in Health SciencesMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Occupational TherapyInterdisciplinary Advanced Programme in Mental Health and Addiction - Part Time
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: English (Norwegian if no English-speaking students have registered for the course)
Development and changes in the health and social care field are often based on new research. To become a good professional practitioner within health sciences, it is necessary to understand and apply research literature and to see it in conjunction with clinical experience and professional development. Theory of science is an important part of the basis for understanding scientific activity. The course stimulates students to take an inquisitive and critical approach to knowledge development in order to make them better equipped to assess the grounds on which health-related decisions are made. The course also provides an overview of the most commonly applied methods in qualitative and quantitative research, and of key principles of research ethics. Insight into the various methods means that as professional practitioners, they will be able to identify research literature that is suitable to answer questions related to the health sciences.
Recommended preliminary courses
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Required preliminary courses
I emnet presenteres og diskuteres bibliotek- og informasjonsvitenskap som selvstendig fagområde. Emnet gir en introduksjon til de faglige og vitenskapelige tradisjonene bibliotek- og informasjonsvitenskapen springer ut av, og presenterer sentrale begreper, faglige diskusjonstema og viktige utfordringer i samtid og framtid. Emnet gir en innføring i bibliotekarens arbeidsområder, samt bibliotekenes historie og mandat.
Learning outcomes
Ingen forkunnskapskrav.
Teaching and learning methods
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
- kunnskap om hovedtrekk ved bibliotek- og informasjonsvitenskap
- sentrale fagbegreper
- kunnskap om bibliotekarens rolle og arbeidsområder
- grunnleggende kunnskap om bibliotekenes historiske utvikling
- sentrale utviklingstrekk og utfordringer på det bibliotek- og informasjonsfaglige feltet
Ferdigheter
- anvende faglige begreper i vurdering av bibliotekfaglige problemstillinger
- delta i en faglig diskusjon om bibliotek- og informasjonsfaglige tema
Generell kompetanse
- en akademisk arbeidsmåte
- erfaring med å delta i gruppearbeid
- reflektere kritisk over faglig litteratur og diskusjoner som angår profesjon og praksis
Course requirements
Emnet organiseres som en innledende bolk 1. semester, med forelesninger (på skandinaviske språk), selvstudium, gruppearbeid og besøk ved bibliotek eller andre aktuelle institusjoner.
Assessment
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Arbeidskrav 1: Et gruppearbeid som presenteres muntlig.
Arbeidskravet må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Skriftlig oppgave. Besvarelsen skal ha et omfang på ca. 12.000 tegn, inkludert mellomrom. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial/ Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
Grading scale
Alle hjelpemiddel tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Examiners
Bestått-Ikke bestått
Overlapping courses
The course overlaps 100% with MAABI4050, MASYK4050, MASYD4050, MAPO4050, MAPSD4050, ABIO6050, KREFT6050, KREFT6200, KARD6050, PSY6050, VPSYD6050, PSYD6050, HEL6050, and BIT6000.