Programplaner og emneplaner - Student
DATA3760 Augmented Reality / Virtual Reality Project Course description
- Course name in Norwegian
- Utvidet / virtuell virkelighet prosjekt
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer TechnologyBachelor's Degree Programme in Software EngineeringBachelor's Degree Programme in Information Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The student will carry out a project in Augmented Reality or Virtual Reality, preferably in collaboration with a relevant IT company, individually or in a group of up to five students. The aim is to provide the students with an introduction to AR and VR technologies, while they solve a commercial problem in the form of an extensive project assignment with a workload equivalent to two days a week over a 12-week period. If the project is carried out during the summer, the work must correspond to four days a week over a six-week period.
In addition to the projects on offer, students can find their own projects within a relevant company, public organization or nonprofit. In this case, it is the student's responsibility to find a supervisor for the project within the external organization. All student-initiated projects must be approved by a supervisor at OsloMet before the start of the project.
The course builds on computer science courses from the first year of the programme.
Required preliminary courses
No requirements over and above the admission requirements.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student has:
- fundamental knowledge of different areas of application related to AR/VR, including health, teaching, construction, games and entertainment, and visualisation
- fundamental knowledge of the software and hardware technologies on which AR/VR is based, and of relevant platforms such as Microsoft Hololens and Google Cardboard
- an understanding of the commercial aspects related to VR, AR and Mixed Reality.
Skills
The student is capable of:
- designing and implementing simple applications of AR/VR for a relevant platform
- solving practical issues relevant to industry or society by means of AR/VR
- identifying possible applications of VR, AR and Mixed Reality, and their place in a value chain
General competence
The student is capable of:
- using AR/VR principles to solve one or more problems of relevance to the business sector/society
- communicating issues related to AR/VR clearly in both written and oral form
- describing the main characteristics of VR, AR and Mixed Reality systems, and the main components of a VR, AR and Mixed Reality architecture
Teaching and learning methods
Supervision sessions with an internal and/or external supervisor.
The student groups will be given a basic introduction to AR and VR technology at the beginning of the project period through several online resources.
Supervision sessions with an internal and/or external supervisor. The students can complete individually or in a group of up to five students.
The projects are chosen/assigned at the start of the semester.
Course requirements
I dette emnet skal studenten tilegne seg avansert kunnskap innenfor akuttsykepleierens funksjons- og ansvarsområder til akutt og/eller kritisk syke pasienter. Studenten skal tilegne seg inngående kunnskap om pasientens psykososiale og eksistensielle behov og metoder for å redusere stress og lindre lidelse.
Videre skal studenten utvikle inngående kunnskap om relevant forskning og kvalitetsarbeid (fagutviklingsarbeid, kvalitetssikringsarbeid eller kvalitetskontrollarbeid) knyttet til akuttsykepleierens funksjons- og ansvarsområder, og ved dette forstå betydningen av forskning og kvalitetsarbeid i klinisk akuttsykepleie. Dette skal bidra til at studenten skal kunne dokumentere, kvalitetsutvikle og kvalitetssikre akuttsykepleien.
Studenten skal utvikle et bevisst forhold til hvordan organisatoriske, økonomiske og juridiske rammer påvirker sykepleie- og spesialisthelsetjenesten, og skal kunne se dette i sammenheng med ansvaret for å utøve akuttsykepleie, lede eget fag og arbeide i team. Kunnskap om spesialavdelingenes arbeidsmiljø og hvordan arbeidsmiljøbelastninger kan forebygges og reduseres inngår også i emnet.
Assessment
Opptak til studiet.
Permitted exam materials and equipment
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap innenfor intensivsykepleierens funksjons- og ansvarsområder
- har inngående kunnskap om pasientens og pårørendes opplevelser, reaksjoner og behov ved akutt og/eller kritisk sykdom i et alders- og flerkulturelt perspektiv
- har kunnskap om sykepleiens etikk og ulike etiske retningslinjer
- kan analysere faglige problemstillinger med utgangspunkt i intensivsykepleiens historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder og anvende disse til å strukturere og formulere faglige resonnementer innen akuttsykepleie
- kan analysere og forholde seg kritisk til eksisterende teori og metoder innenfor akuttsykepleie
- kan bruke relevante metoder for forskning og kvalitetsarbeid på en selvstendig måte innen akuttsykepleie
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere relevante fag-, yrkes- og forskningsetiske problemstillinger innen akuttsykepleie med utgangspunkt i fag-, forsknings-, erfarings- og pasientkunnskap
- kan beherske uttrykksformene innenfor akuttsykepleie
- kan bidra til nytenkning og i innovasjonsprosesser i klinisk praksis
Grading scale
Forelesninger, gruppearbeid, seminar og selvstudier.
Examiners
For å kunne fremstille seg til vurdering i emnet må følgende være godkjent:
1. Sykepleie til pasienter med akutt funksjonssvikt. Utføres individuelt. Omfang: 3000 ord (+/¿ 20 %). Selvvalgt pensum skal anvendes i besvarelsen. Besvarelsen skal skrives i henhold til Vurdering av skriftlige arbeider i programplanens kapittel Vurdering .
Studentene får skriftlig tilbakemelding fra faglærer.
2. Tverprofesjonell samhandling i akuttmottak. Utføres i gruppe inntil 3 studenter. Omfang: 3000 ord (+/¿ 20 %). Selvvalgt pensum skal anvendes i besvarelsen. Besvarelsen skal drøftes opp mot studentens erfaringer fra kliniske studier trinn 1 og skal skrives i henhold til Vurdering av skriftlige arbeider i programplanens kapittel Vurdering .
Studentene får muntlig tilbakemelding fra medstudenter og fra faglærer.