EPN-V2

DAFE2200 Software Engineering Course description

Course name in Norwegian
Systemutvikling
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Bachelor's Degree Programme in Software Engineering
Bachelor's Degree Programme in Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

In this course, the students shall develop knowledge, skills and general competence relating to the development of software systems. The students shall gain insight into how the properties of the systems are defined, the framework for the development and how the development process is managed. Furthermore, the students shall learn to understand some of the complexity of the interaction between software systems and different user and stakeholder groups. The students shall understand the essence of and develop the ability to critically assess both modern (including agile) and traditional methods and technologies for software engineering.

Recommended preliminary courses

The course is based on knowledge and experience of programming, for example DAPE1400 Programming and DATS1600 Program Development.

Required preliminary courses

Opptak til studiet

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge The student is capable of explaining:

  • different phases and activities that form part of software engineering
  • different methods and technologies for software engineering
  • the use of different process models, methods, techniques and tools to achieve project and system quality

Skills

The student is capable of:

  • applying methods and techniques to obtain, analyse and specify requirements for a system
  • designing software systems
  • considering and applying expedient processes, methods, techniques and tools for software development
  • creating system design based on a requirements analysis

General competence

The student has:

  • knowledge of qualitative and quantitative research methods

Teaching and learning methods

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap: Studenten

  • har inngående kunnskap om teorier knyttet til sorg og krise som fenomen
  • har inngående kunnskap om barnet og familiens rettigheter
  • har inngående kunnskap om diagnoser, symptomkontroll/symptomlindring av barn med en livsbegrensende tilstand. Har spesielt kunnskap om symptomlindring i terminalfasen(e)
  • kan benytte teorier i omsorgstenkning i avklaring av hjelperrollen og relasjonelle forhold ved det å være i et palliativt team. Tenkningen inkluderer etisk refleksjon

Ferdigheter: Studenten

  • har relasjonskompetanser og ferdigheter i å kommunisere med mennesker i sorg og krise
  • kan på selvstendig grunnlag planlegge og gjennomføre «den vanskelige samtalen»
  • kan anvende ulike intervensjonsmetoder med grunnlag i kunnskapsbasert praksis for å støtte mennesker i sorg og krise, både barn, ungdom og voksne
  • kan identifisere hvilke andre faggrupper som kan ivareta behov som ikke faller inn under sykepleierens ansvarsområde
  • har inngående ferdigheter i veiledning om prinsippene for smertelindring og symptomlindring og kan veilede andre profesjoner innenfor disse områdene

Generell kompetanse: Studenten

  • har et kritisk blikk på de rammefaktorene man utsettes for og som man jobber innenfor
  • kan kommunisere faglige problemstillinger relatert til sorg og krise med kollegaer og til allmennheten

Course requirements

Samlinger og nettbasert undervisning. Undervisningen vil foregå på norsk/skandinavisk eller engelsk ved enkelte forelesninger.

Assessment

For å fremstille seg til eksamen må følgende oppgaver være godkjent:

  • Framføre rollespill på gruppesamling med utgangspunkt i en case.

Permitted exam materials and equipment

None.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Overlapping courses

Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE2200, ADSE2200, LO138A, LO138D og LO138I)

Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.