Programplaner og emneplaner - Student
DAFE2200 Software Engineering Course description
- Course name in Norwegian
- Systemutvikling
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer TechnologyBachelor's Degree Programme in Software EngineeringBachelor's Degree Programme in Information Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
In this course, the students shall develop knowledge, skills and general competence relating to the development of software systems. The students shall gain insight into how the properties of the systems are defined, the framework for the development and how the development process is managed. Furthermore, the students shall learn to understand some of the complexity of the interaction between software systems and different user and stakeholder groups. The students shall understand the essence of and develop the ability to critically assess both modern (including agile) and traditional methods and technologies for software engineering.
Recommended preliminary courses
The course is based on knowledge and experience of programming, for example DAPE1400 Programming and DATS1600 Program Development.
Required preliminary courses
Opptak til studiet
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge The student is capable of explaining:
- different phases and activities that form part of software engineering
- different methods and technologies for software engineering
- the use of different process models, methods, techniques and tools to achieve project and system quality
Skills
The student is capable of:
- applying methods and techniques to obtain, analyse and specify requirements for a system
- designing software systems
- considering and applying expedient processes, methods, techniques and tools for software development
- creating system design based on a requirements analysis
General competence
The student has:
- knowledge of qualitative and quantitative research methods
Teaching and learning methods
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap: Studenten
- har inngående kunnskap om teorier knyttet til sorg og krise som fenomen
- har inngående kunnskap om barnet og familiens rettigheter
- har inngående kunnskap om diagnoser, symptomkontroll/symptomlindring av barn med en livsbegrensende tilstand. Har spesielt kunnskap om symptomlindring i terminalfasen(e)
- kan benytte teorier i omsorgstenkning i avklaring av hjelperrollen og relasjonelle forhold ved det å være i et palliativt team. Tenkningen inkluderer etisk refleksjon
Ferdigheter: Studenten
- har relasjonskompetanser og ferdigheter i å kommunisere med mennesker i sorg og krise
- kan på selvstendig grunnlag planlegge og gjennomføre «den vanskelige samtalen»
- kan anvende ulike intervensjonsmetoder med grunnlag i kunnskapsbasert praksis for å støtte mennesker i sorg og krise, både barn, ungdom og voksne
- kan identifisere hvilke andre faggrupper som kan ivareta behov som ikke faller inn under sykepleierens ansvarsområde
- har inngående ferdigheter i veiledning om prinsippene for smertelindring og symptomlindring og kan veilede andre profesjoner innenfor disse områdene
Generell kompetanse: Studenten
- har et kritisk blikk på de rammefaktorene man utsettes for og som man jobber innenfor
- kan kommunisere faglige problemstillinger relatert til sorg og krise med kollegaer og til allmennheten
Course requirements
Samlinger og nettbasert undervisning. Undervisningen vil foregå på norsk/skandinavisk eller engelsk ved enkelte forelesninger.
Assessment
For å fremstille seg til eksamen må følgende oppgaver være godkjent:
- Framføre rollespill på gruppesamling med utgangspunkt i en case.
Permitted exam materials and equipment
None.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Overlapping courses
Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE2200, ADSE2200, LO138A, LO138D og LO138I)
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.