Programplaner og emneplaner - Student
ARK1001 Records and Archives in Society Course description
- Course name in Norwegian
- Arkiv og samfunn
- Study programme
-
One-year Programme in Archival ScienceBachelor Programme in Archival Science
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
See the admission requirement for the programme.
Required preliminary courses
After completion of the course, the student has acquired the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence.
Knowledge
The student
- is familiar with the sound system and intonation of German, the language’s grammatical structure and possesses insight into cultural conventions on the use of the German language
- has knowledge of daily life, traditions, customs, values and cultural expressions in German speaking countries and in Norway (contrastive view on cultural practices across disciplines and situations)
- has knowledge of language learning and acquisition theories and can relate them to children and young adults’ language learning from a multicultural perspective
- has knowledge of the curriculum, the Common European Framework of Reference for Languages, the European Language Portfolio ages 6–12 and 13–18, as well as the European Language Portfolio for language teacher students
Skills
The student
- possesses appropriate oral and written communication skills in German across a variety of topics, situations, and media (including social situations, literature, movies, pop culture)
- is capable of understanding oral and written authentic texts German in different genres and media
- is able to plan and carry out German language lessons, and knows to assess the German language
- is capable of assessing the use of authentic texts and other learning resources in teaching
- is capable of using assessments to guide pupils in their German language skills development
General competence
The candidate
- possesses transcultural awareness and its impact on interaction in the foreign language classroom
- possesses a variety of pedagogical approaches and assessment strategies
- will be able to enhance the pupils’ language proficiency by creating appropriate opportunities to practice the language
Learning outcomes
German Language Structure and Acquisition is a blended learning course with digital learning combined with one period of campus training in Oslo and one at Pädagogische Hochschule Freiburg, Germany. There is an initial face-to-face session in Oslo and a week of training in Germany. Between the face-to-face sessions, there will be online training, with self-paced modules accompanied by regular virtual meetings with teachers and other group members.
There will be weekly virtual sessions in language learning as well as sessions in linguistics and didactics for the German language sessions, we will be working with a virtual learning management system and a textbook designed for blended learning. The other sessions will take place on the platform Dhoch3 (DAAD).
There will be weekly exercises to be completed online as well as the possibility to interact with other group members and teachers on the platform.
Teaching and learning methods
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, diskusjoner, studentpresentasjoner, selvstudium og gruppearbeid.
Course requirements
En skriftlig oppgave over et oppgitt tema.
Arbeidskravet leveres individuelt eller av grupper på inntil 5 personer.
Omfang for individuelle besvarelser er ca 17.500 tegn (ca. 7 sider) ekskl. mellomrom. Omfang for gruppeoppgaver er om lag 2.500 tegn (ca. én side) ekstra prer medforfatter. (Altså: To gruppemedlemmer: ca. 20.000 tegn, tre gruppemedlemmer: ca. 22.500 tegn, osv.)
Utkast til oppgave skal legges fram for faglærer for kommentar, før den endelige versjonen leveres.
Dersom oppgaven ikke blir godkjent, skal studenten(e) få anledning til å levere en ny versjon.
Arbeidskrav skal være gjennomført og godkjente av faglærer innen fastlagt tid før studenten kan framstille seg til eksamen.
Assessment
Fagfordypningen i musikk og musikkdidaktikk består av to emner à 15 studiepoeng. Emnene er Fagfordypning i musikk og musikkdidaktikk 1 og Fagfordypning i musikk og musikkdidaktikk 2.
Studenten vil i dette emnet forberedes til arbeidet med masteroppgaven og vil derfor gå dypere inn i musikkpedagogikk/musikkdidaktikk som forskningsfelt og musikkpedagogisk grunnlagstenkning. Emnet gir studentene dessuten en oversikt over vitenskapsteori, tenkemåter og metoder som er relevante for de ulike musikkvitenskapelige delområdene som musikkpedagogikken/musikkdidaktikken er en del av. Studentene skal i dette semesteret foreta en gjennomgang av forskningslitteratur og levere en prosjektskisse til masteroppgaven.
Permitted exam materials and equipment
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i musikk og musikkdidaktikk
- har inngående kunnskap om hvordan opplæringen i musikk kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
- har inngående kunnskap om progresjon i undervisning og elevers læring i musikk
- har inngående kunnskap om forskning og teori og vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk med relevans for vitenskapsområdet musikkdidaktikk
Ferdigheter
Studenten
- kan på avansert nivå anvende prinsipper for musikkfagets læringsorienterte vurdering og slik bidra til at elevene lærer å reflektere over egen læring og utvikling
- kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler musikkfagets didaktikk
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning på vitenskapsfeltet musikkdidaktikk og kan anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
- kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om musikkfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning, forsknings- og utviklingsarbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med musikkfaget som grunnlag
- har profesjonsfaglig digital kompetanse knyttet til musikkfaget
- kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i musikkfaget i skolen
Grading scale
A grading scale with A being the highest and E the poorest pass grade is used. The grade F means that the student has failed the exam.
Examiners
There will be two internal examinators. An external programme supervisor will be used in accordance with the Guidelines for Appointment and Use of Examiners at OsloMet.
Course contact person
- German Language and Culture (B1+) and Academic German
-
German and Norwegian in contrast
- Basic Principles of Phonetics and Phonology
- Contrastive Analysis between German and Norwegian
-
Second Language Acquisition
- Theories for Second Language Acquisition
- Learners’ Second Language Development
- Individual and Contextual Factors affecting Language
-
Assessment and the Common European Framework of Reference (CEFR)
- The European Language Portfolio
- The Common European Framework of Reference (CEFR)
- Assessment of Language