Programplaner og emneplaner - Student
Norwegian 1, grade 5-10 Programme description
- Programme name, Norwegian
- Norsk 1, trinn 5-10
- Valid from
- 2025 FALL
- ECTS credits
- 30 ECTS credits
- Duration
- 2 semesters
- Schedule
- Here you can find an example schedule for first year students.
- Programme history
-
Introduction
Programplanen bygger på Forskrift om plan for grunnskolelærerutdanning, trinn 5-10, fastsett av Kunnskapsdepartementet 7. juni 2016, Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanning, trinn 5-10 og Programplan for grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10 ved OsloMet, fastsett av studieutvalet 16. november 2016.
Språk er grunnleggande for tenking, forståing, oppleving og kommunikasjon. Dette gjer norskfaget til eit sentralt fag i skole og lærarutdanning. Norsk er eit kunnskaps- og danningsfag, eit estetisk fag og eit reiskapsfag. Norskfaget har eit særleg ansvar for opplæring i tre av dei grunnleggande ferdigheitene: munnlege ferdigheiter, skriving og lesing. Norsklærarar må ha kunnskapar om språkutvikling, ord- og omgrepslæring. Dei må ha kunnskapar om utvikling av lesing og skriving, språk og litteratur. Lese- og skrivekunnskapar legg grunnlag for vidare utdanning og arbeidsliv. Norsklærarar må ha innsikt i litterære tekstar som kan engasjere barn og unge.
Mål for studiet er å gjere lærarar i stand til å møte norskfaglege utfordringar i eit fleirkulturelt og multimedialt samfunn. Studiet skal gi studentane høve til å utvikle eit fagleg og didaktisk grunnlag for tilpassa norskopplæring i grunnskolen. Arbeidet med norskfaget skal sikre eit vekselspel mellom teoretisk kunnskap, praksiserfaring, studentane sitt eige arbeid med språk og tekstar og didaktisk refleksjon.
Target group
Studiet er ei kombinert nettbasert og samlingsbasert vidareutdanning for lærarar på 5.-10. trinn som har mindre enn 30 studiepoeng i norsk. Norsk 1 trinn 5-10 er eit deltidsstudium, og studentane har arbeidskrav knytt til undervisning i grunnskolens 5.-10. trinn. Studiet er eit studietilbod i regi av lærarutdanninga si etterutdannings- og oppdragsverksemd, og er ein del av vidareutdanningsstrategien Kompetanse for kvalitet – strategi for vidareutdanning av lærarar.
Admission requirements
Opptakskravet er allmenn-/grunnskole-/faglærerutdanning eller PPU. Studentar som får studieplass, må vere i arbeid som lærar eller ha kontakt med ein skole der det er mogleg å ta aktivt del i norskundervisning. Kravet om bestått lærarutdanning kan fråvikast dersom søkaren berre manglar faget ho/han søker på, for å fullføre lærarutdanninga si.
Søkjarar blir rangerte etter karakterpoeng frå lærarutdanninga. Søkjarar som har fått innvilga stipend og/eller vikarmidlar frå Utdanningsdirektoratet (Udir), får 5 tilleggspoeng
Learning outcomes
Sjå emneplanane.
Content and structure
For opptak til studiet kreves generell studiekompetanse og minimum to års arbeidserfaring.
Søkere uten generell studiekompetanse kan vurderes på grunnlag av realkompetanse. Ved vurdering av realkompetanse gjelder generelle bestemmelser fra Retningslinjer for opptak på grunnlag av realkompetanse ved OsloMet - storbyuniversitetet. Som relevant yrkespraksis regnes arbeid i bibliotek eller beslektede institusjoner.
1st year of study
1. semester
2. semester
Teaching and learning methods
Videreutdanning i bibliotek- og informasjonsvitenskap (nettstudium) består av emner tilsvarende 60 studiepoeng. Hvert emne er på 10 studiepoeng. Det er ingen fastlagt progresjon som alle studentene følger, men studentene melder seg hvert semester til ett eller flere av emnene som tilbys . Emneporteføljen vil kunne variere over tid, men det vil tilbys minst seks forskjellige emner i løpet av ett studieår, tre per semester.
Emnene kan ha plassbegrensning og studentene melder seg opp etter «først til mølla»-prinsippet. Studiet er tilrettelagt for å kunne tas på deltid.
Enkelte emner kan ha anbefalte forkunnskaper. Dette fremkommer i de aktuelle emneplanene.
Work requirements
Omfanget på de enkelte arbeidskravene vil variere med oppgavens sjanger og tema, og er beskrevet nærmere i hver enkelt emneplan. Arbeidskravene er knyttet opp mot læringsutbyttebeskrivelsene og skal sikre at studentene får trening i teoretisk problemløsing og praktiske ferdigheter.
Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom ett eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
Assessment
Retten til å gå opp til eksamen føreset godkjende arbeidskrav.
For nærare informasjon om avsluttande vurdering, sjå emneplanane.
Forklaring på graderte karakterar:
A: Arbeidet er ein framifrå prestasjon som klart skil seg ut. Det vitnar om særs god fagkunnskap, stor grad av sjølvstendig tenking og har særs godt språk.
B: Arbeidet er ein mykje god prestasjon som ligg over gjennomsnittet. Det vitnar om mykje god fagkunnskap, sjølvstendig tenking og har mykje godt språk.
C: Arbeidet er ein gjennomsnittleg prestasjon som har innslag av sjølvstendig tenking og er tilfredsstillande når det gjeld fagkunnskap og språk.
D: Arbeidet er ein prestasjon under gjennomsnittet med manglar i fagkunnskap og/eller språk.
E: Arbeidet har store manglar i fagkunnskap og/eller språk, men tilfredsstiller minimumskrava.
F (Ikkje godkjend): Arbeidet tilfredsstiller ikkje minimumskrava til fagkunnskap og/eller språk.
Ny/utsett eksamen
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Høve til å klage
Det kan klagast over karakterfastsetting og på formelle feil i samsvar med lov om universiteter og høyskoler, jf. også forskrift om eksamen og studier ved OsloMet.
Other information
Programplan for norsk 1, trinn 5-10 (30 studiepoeng) – oppdrag
Norwegian Level 1, Secondary Classes
Programkode: KFKNU1
Programplan godkjend av studieutvalet 7. mai 2012
Siste revisjon godkjend av prodekan for studiar 04.12. 2015
Siste redaksjonelle endring 02.12.2020
Programplanen gjelda frå haustsemester 2021
Fakultet for lærarutdanning og internasjonale studium
Institutt for grunnskole- og faglærarutdanning