Programplaner og emneplaner - Student
YFPRA3 3. praksisperiode Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Teaching Practice, 3rd period
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i yrkesfaglærerutdanningBachelorstudium i yrkesfaglærerutdanning
- Omfang
- 0.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Se omtale av praksis i programplanen
Forkunnskapskrav
- 15 studiepoeng overlapp med PARA2000 Akuttmedisin A
- 5 studiepoeng overlapp med PARA2200 Traumatologi
- 20 studiepoeng overlapp med PMED1400 Vurdering og behandling av akutt syke og skadde, del 1
- 5 studiepoeng overlapp med PMED1200 Sykdomslære
Læringsutbytte
Se omtale av praksis i programplanen
Innhold
Se omtale av praksis i programplanen
Arbeids- og undervisningsformer
Se omtale av praksis i programplanen
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Se omtale av praksis i programplanen
Vurdering og eksamen
Ingen.
Hjelpemidler ved eksamen
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har omfattende kunnskap om hvordan barn og unge lærer språk
- har kunnskap om sentrale dokumenter og ressurser for engelskfaget
Ferdigheter
Studenten
- kan bruke engelsk muntlig og skriftlig, sikkert og funksjonelt i ulike sjangre
- kan planlegge, lede og kritisk vurdere varierte og differensierte læringsaktiviteter, også digitale, som fremmer dybdelæring og utvikling av de grunnleggende ferdighetene
- kan innhente og tilrettelegge informasjon om samfunnsspørsmål og kulturelle tema til bruk i undervisningen, blant annet i tverrfaglige prosjekt
- kan finne fram til, forstå, vise til og reflektere over relevant engelskfaglig forskningslitteratur og skrive akademiske fagtekster
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere kritisk over egen læring og undervisningspraksis i lys av etiske grunnverdier og skolens ansvar for barn og unges personlige vekst
- kan arbeide selvstendig og sammen med andre for å kartlegge og tilrettelegge for elevers læring og utvikling
- kan vedlikeholde og utvikle egen språklig og didaktisk kompetanse og bidra til faglig utvikling og nytenkning
Vurderingsuttrykk
Se fagplanen.
Sensorordning
Se omtale av praksis i programplanen