EPN-V2

YFPRA3 3. praksisperiode Emneplan

Engelsk emnenavn
Teaching Practice, 3rd period
Studieprogram
Bachelorstudium i yrkesfaglærerutdanning
Bachelorstudium i yrkesfaglærerutdanning
Omfang
0.0 stp.
Studieår
2025/2026
Emnehistorikk

Innledning

Se omtale av praksis i programplanen

Forkunnskapskrav

  • 15 studiepoeng overlapp med PARA2000 Akuttmedisin A
  • 5 studiepoeng overlapp med PARA2200 Traumatologi
  • 20 studiepoeng overlapp med PMED1400 Vurdering og behandling av akutt syke og skadde, del 1
  • 5 studiepoeng overlapp med PMED1200 Sykdomslære

Læringsutbytte

Se omtale av praksis i programplanen

Innhold

Se omtale av praksis i programplanen

Arbeids- og undervisningsformer

Se omtale av praksis i programplanen

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Se omtale av praksis i programplanen

Vurdering og eksamen

Ingen.

Hjelpemidler ved eksamen

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har omfattende kunnskap om hvordan barn og unge lærer språk
  • har kunnskap om sentrale dokumenter og ressurser for engelskfaget

Ferdigheter

Studenten

  • kan bruke engelsk muntlig og skriftlig, sikkert og funksjonelt i ulike sjangre
  • kan planlegge, lede og kritisk vurdere varierte og differensierte læringsaktiviteter, også digitale, som fremmer dybdelæring og utvikling av de grunnleggende ferdighetene
  • kan innhente og tilrettelegge informasjon om samfunnsspørsmål og kulturelle tema til bruk i undervisningen, blant annet i tverrfaglige prosjekt
  • kan finne fram til, forstå, vise til og reflektere over relevant engelskfaglig forskningslitteratur og skrive akademiske fagtekster

Generell kompetanse

Studenten

  • kan reflektere kritisk over egen læring og undervisningspraksis i lys av etiske grunnverdier og skolens ansvar for barn og unges personlige vekst
  • kan arbeide selvstendig og sammen med andre for å kartlegge og tilrettelegge for elevers læring og utvikling
  • kan vedlikeholde og utvikle egen språklig og didaktisk kompetanse og bidra til faglig utvikling og nytenkning

Vurderingsuttrykk

Se fagplanen.

Sensorordning

Se omtale av praksis i programplanen