EPN-V2

UTVA6200 Educational Options and Development Course description

Course name in Norwegian
Karrierelæring og livsmestring
Study programme
Facilitators of Educational options
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

SYKK3900 and SYKP3900 overlap 100 %.

Required preliminary courses

Alle hjelpemidler tillatt

Learning outcomes

Eksamen vurderes til bestått/ ikke bestått.

Content

  • endrings- og utviklingskompetanse i en lærende organisasjon
  • utdanningsvalg og systemforståelse
  • livslang læring, nettverk og arbeidslivskunnskap
  • etiske perspektiver

Teaching and learning methods

En intern sensor. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.

Course requirements

  • Roller og kommunikasjon i ulike typer grupper
  • Kartlegging av medarbeideres kompetanse og læringsbehov på arbeidsplassen
  • Analyse av kompetansebehov og kompetansekrav i bedriften/virksomheten
  • Planlegging, gjennomføring og vurdering av tiltak for læring og utviklingstiltak
  • Bruk av innovative og kreative metoder og digitale verktøy i lærings- og utviklingsarbeid

Assessment

Individuell prosjekteksamen*

* Prosjekteksamen kan gjennomføres i grupper på 2-3 studenter der det er faglig hensiktsmessig, dette avklares med emneansvarlig.

Eksamen består av å dokumentere et utviklingsarbeid. Dokumentasjonen skal bestå av en rapport med beskrivelse av planlegging, gjennomføring og vurdering av utviklingsarbeidet, og være knyttet opp mot relevant teori og læringsutbyttet for emnet. Omfang: 3000 - 3500 ord. Arbeidet med prosjekteksamen foregår gjennom hele emnet. Innlevering av eksamensoppgaven er ved avslutning av emnet.

Ny/utsatt eksamen

Ved ny og utsatt eksamen kan det leveres en bearbeidet versjon av prosjekteksamen.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler tillatt, men det skal benyttes korrekt kildehenvisning

Grading scale

Eksamen vurderes til A-F.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.