Programplaner og emneplaner - Student
UTVA6200 Educational Options and Development Course description
- Course name in Norwegian
- Karrierelæring og livsmestring
- Study programme
-
Facilitators of Educational options
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
SYKK3900 and SYKP3900 overlap 100 %.
Required preliminary courses
Alle hjelpemidler tillatt
Learning outcomes
Eksamen vurderes til bestått/ ikke bestått.
Content
- endrings- og utviklingskompetanse i en lærende organisasjon
- utdanningsvalg og systemforståelse
- livslang læring, nettverk og arbeidslivskunnskap
- etiske perspektiver
Teaching and learning methods
En intern sensor. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.
Course requirements
- Roller og kommunikasjon i ulike typer grupper
- Kartlegging av medarbeideres kompetanse og læringsbehov på arbeidsplassen
- Analyse av kompetansebehov og kompetansekrav i bedriften/virksomheten
- Planlegging, gjennomføring og vurdering av tiltak for læring og utviklingstiltak
- Bruk av innovative og kreative metoder og digitale verktøy i lærings- og utviklingsarbeid
Assessment
Individuell prosjekteksamen*
* Prosjekteksamen kan gjennomføres i grupper på 2-3 studenter der det er faglig hensiktsmessig, dette avklares med emneansvarlig.
Eksamen består av å dokumentere et utviklingsarbeid. Dokumentasjonen skal bestå av en rapport med beskrivelse av planlegging, gjennomføring og vurdering av utviklingsarbeidet, og være knyttet opp mot relevant teori og læringsutbyttet for emnet. Omfang: 3000 - 3500 ord. Arbeidet med prosjekteksamen foregår gjennom hele emnet. Innlevering av eksamensoppgaven er ved avslutning av emnet.
Ny/utsatt eksamen
Ved ny og utsatt eksamen kan det leveres en bearbeidet versjon av prosjekteksamen.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt, men det skal benyttes korrekt kildehenvisning
Grading scale
Eksamen vurderes til A-F.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.