Programplaner og emneplaner - Student
UTVA6200 Educational Options and Development Course description
- Course name in Norwegian
- Karrierelæring og livsmestring
- Study programme
-
Facilitators of Educational options
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Formålet med emnet er at studenten skal videreutvikle sin kompetanse til å drive utviklingsarbeid på tvers av fagområder som fremmer karrierelæring i et systemperspektiv. Studenten skal kunne legge til rette for handlingsorienterte læringsaktiviteter som fremmer selvstendig tenkning og omstillingsevne hos ungdom og voksne.
Required preliminary courses
Emnet UTVA6100, eller tilsvarende emne, må være fullført og bestått for å kunne ta eksamen på UTVA6200.
Learning outcomes
Language of instruction: Norwegian/English
Radiographers work within a complex health and welfare system, and society expects radiographers to contribute to service innovation and systematic and quality-enhancing processes to raise the quality of interprofessional work and/or radiography practice. Through the work on the bachelor thesis, the student will gain experience of studying a delimited area of research in depth, and will have the possibility to develop skills and knowledge required to be able to cooperate in groups that aim to contribute to developing the discipline of radiography. In addition to the ability to cooperate in a scientific community and participate in academic discussions, discipline development and research processes require critical thinking, structured work and knowledge about how to proceed to implement new knowledge in practice. Detailed guidelines for the bachelor thesis will be published on the university's learning platform.
Content
Grade scale: A-F
Teaching and learning methods
Passed first and second year of the programme or equivalent. RAB1050 and RAB1060 are exempt from the progression requirement.
Course requirements
Arbeidskrav
I løpet av studiet skal studentene planlegge, gjennomføre og vurdere et utviklingsarbeid på egen / aktuell arbeidsplass med fokus på karrierelæring og livsmestring. Dette arbeidet danner grunnlag for både arbeidskrav og eksamen. Utviklingsarbeidet gjennomføres individuelt på egen/aktuell arbeidsplass. Utviklingsarbeidet kan gjennomføres i gruppe der det er faglig hensiktsmessig på 2-3 studenter, dette avklares med emneansvarlig.
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Skriftlig utarbeidelse av problemstilling og en prosjektskisse for utviklingsarbeidet. Omfang: 600-750 ord.
- Utviklingsarbeidet presenteres muntlig for medstudenter. Presentasjonen skal inkludere prosjektets teoretiske forankring. Omfang: 10-15 minutter pr presentasjon.
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.
Faglig aktivitet med krav om deltakelse
Det er obligatorisk deltakelse på fellessamlinger. Fravær ut over 20 % må kompenseres etter avtale med faglærer.
Assessment
Individuell prosjekteksamen*
* Prosjekteksamen kan gjennomføres i grupper på 2-3 studenter der det er faglig hensiktsmessig, dette avklares med emneansvarlig.
Eksamen består av å dokumentere et utviklingsarbeid. Dokumentasjonen skal bestå av en rapport med beskrivelse av planlegging, gjennomføring og vurdering av utviklingsarbeidet, og være knyttet opp mot relevant teori og læringsutbyttet for emnet. Omfang: 3000 - 3500 ord. Arbeidet med prosjekteksamen foregår gjennom hele emnet. Innlevering av eksamensoppgaven er ved avslutning av emnet.
Ny/utsatt eksamen
Ved ny og utsatt eksamen kan det leveres en bearbeidet versjon av prosjekteksamen.
Permitted exam materials and equipment
The following must have been approved in order for the student to take the exam:
- project description in accordance with set criteria
The project description must be approved before work on the project begins
Grading scale
Combined assessment
Part 1) Written bachelor's thesis in groups of normally 4 students, up to 4500 words for a quantitative thesis and up to 6000 words for a qualitative thesis.
Part 2) Oral exam on the bachelor's degree project, up to 30 minutes per group
A pass grade (A-E) must have been awarded for the written exam (part 1) before the students can take the oral exam (part 2). A preliminary grade is awarded for the written thesis. Students are awarded individual grades after the oral exam. The grade can be adjusted up or down by up to one grade.
Students can appeal the grade awarded for the written part of the exam. If the grade for the written thesis is changed, the student(s) will have to take the oral exam again.
Resits/rescheduled exam: If a fail grade (F) is awarded for the written work (part 1), the student has the right to submit a reworked version once.
Examiners
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.