Programplaner og emneplaner - Student
SYBASPRA3 Praksisstudier i sykepleie, helsefremmende og forebyggende arbeid Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Clinical Studies, Health Promotive and Preventive Work
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i sykepleie
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Forkunnskapskrav
Læringsutbytte
Arbeids- og undervisningsformer
- 15 studiepoeng overlapp med SYKK/SYKPPRA20x Sykepleie til akutt og kritisk syke pasienter 1, 20 stp.
- SYKKPRA21 og SYKPPRA21 er fullt overlappende.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Som en del av vurderingen i emnet er det krav om obligatorisk deltakelse i blant annet veiledningsgrupper, seminarer og presentasjoner. Se nærmere beskrivelse i Canvas.
Vurdering og eksamen
Observasjonspraksis, forelesninger, gruppearbeid, seminar, logg, pedagogisk poster, muntlig fremlegg, veiledning og selvstudier.
Studentene gjennomfører først ca. to uker med teoretisk undervisning som forberedelse, før åtte uker praksis med observasjonspraksis og prosjektarbeid.
Innholdet i praksisperiodene vil variere med praksisstedets virksomhet til enhver tid, og vil således tilby varierte arenaer for studiene når det gjelder problemstillinger, diagnoser og kompleksitet.
Hjelpemidler ved eksamen
Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbyttet for emnet, studentens konkretisering av læringsutbyttet og den formative vurderingen som er gjort av studenten i løpet av praksisperioden, samt vurdering av prosjektoppgave skrevet i gruppe på ca. 8 studenter. Oppgavens omfang: 10 000 ord (+/- 20 %). Studentene får veiledning av lærer gjennom hele prosessen. Det er obligatorisk tilstedeværelse i praksis og i studiegruppen med og uten lærer til stede Fravær på over ti prosent medfører at emnet vurderes til ikke bestått.
Studentene er ansvarlig for å få kopi av sitt vurderingsskjema fra veileder. Skjemaet skal fremlegges for ny veileder i neste praksisperiode.
Vurderingsuttrykk
Bestått-ikke bestått.
Både prosess, obliogatoriske aktiviteter og prosjektoppgave må være vurdert til bestått for at bestått karakter skal kunne tildeles emnet.
Sensorordning
Bestått-ikke bestått.
Både prosess, obligatoriske aktiviteter og prosjektoppgave må være vurdert til bestått for at bestått karakter skal kunne tildeles emnet.
Emneoverlapp
Vurdering gjennomføres av lærer ved universitetet.