Programplaner og emneplaner - Student
MAVIT5900 Master Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Empowerment and Health PromotionMaster's Programme in Health Sciences - specialisation in Public Health NutritionMaster's Programme in Health Sciences
- Weight
- 50.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: Norwegian/English
Under supervision, the students will conduct an independent research or development project, or a literature summary. Students can choose to write the master’s thesis individually or in pairs. On application, large, interdisciplinary innovation projects can be written in groups of up to four students. Students can also apply to write the master’s thesis with students from other specialisations if they so wish, provided that the scope of the master’s thesis is the same. If more than one student work on the master’s thesis together, each student’s contributions must be documented. The thesis can be written as a monograph or as a scientific article on a specialised topic.
Development of the project description in preparation for the master’s thesis is part of the course MAVIT4070 Research Design and Project Description, 10 ECTS credits.
Required preliminary courses
Emnet omhandler kjennskap til læreryrket og yrkene i utdanningsprogrammet frisør-, blomster-, interiør- og eksponeringsdesign. Det gir innsikt i lovverk og styringsdokumenter, skolens og yrkesopplæringens plass og rolle i kultur og samfunn. Emnet omhandler også læringsstrategier, yrkesidentitet, yrkesstolthet og yrkesetikk. Faglig innhold vil være forankret i relevant teori om yrkeskunnskap, baseres på observasjon og kartlegging av særtrekk og fellestrekk yrkene imellom, samt analyse av yrkeskompetanse, produksjons- og prosessdokumentasjon av yrkene i utdanningsprogrammet
Learning outcomes
Teaching and learning methods
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om styringsdokumenter og gjeldene læreplaner
- har kunnskap om ulike læringsstrategier
- har kunnskap om arbeids- og samfunnslivet, yrkene og bransjene i utdanningsprogrammet frisør-, blomster-, interiør- og eksponeringsdesign
- har kunnskap om å analysere kompetanse, utdanningsbehov og utviklingsmuligheter i yrkene som inngår i utdanningsprogrammet frisør-, blomster-, interiør- og eksponeringsdesign
- har kunnskap om lærerrollen
Ferdigheter
Studenten
- kan beskrive yrkeskulturen i ulike yrker innen frisør-, blomster-, interiør- og eksponeringsdesign
- kan beskrive særtrekk og fellestrekk i frisør-, blomster-, interiør- og eksponeringsdesign
- kan analysere yrkesutøvelse som grunnlag for å tolke og analysere relevante læreplaner
- kan planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere yrkesfaglig arbeid
- kan bruke IKT som dokumentasjonsverktøy
Generell kompetanse
Studenten
- kan identifisere egne lærings- og kompetansebehov
- kan vurdere hvordan design, yrkeskultur og historie kan brukes i yrkesutøvelsen i frisør-, blomster-, interiør- og eksponeringsdesign
- kan utføre arbeid som fagarbeider og yrkesfaglærer i henhold til fagenes normer, samfunns og yrkesetiske verdier
Course requirements
The following must have been approved in order for the student to take the examination:
- Three oral presentations (up to 20 minutes) at the master’s seminars
Assessment
The master’s thesis written by one or two students. Large, interdisciplinary innovation projects can be written in groups of up to four students on application. Individual oral examination where the grade can be adjusted.
The content and scope of different forms of master's theses:
- Monograph: The scope of a monograph thesis is up to 25,000 words.
- Scientific article: The thesis must include a manuscript in the form of at least one article that is in accordance with the author guidelines for a relevant scientific journal, and a supplementary memo/introductory chapter to the article-based thesis ('kappe') that elaborates on the theoretical and methodological considerations underlying the article. The layout, structure and scope of the article must comply with the guidelines of the journal in question, and the introductory chapter to the article-based thesis can be a maximum of 10,000 words.
The thesis can be written in English or a Scandinavian language (Norwegian, Swedish or Danish).
The written thesis must be awarded a grade of A-E (preliminary grade) in order for a student to take the oral examination. The final grade is set after the oral examination. The whole grade scale can be used when setting the final grade.
An individual oral examination lasting up to 40 minutes based on the master’s thesis. The candidate gives a 10 - 15 minutes presentation of their master’s thesis at the start of the oral examination.
Students can appeal against the grade set for the written part of the examination in accordance with the Act relating to Universities and University Colleges.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt, kilder skal oppgis.
Grading scale
Eksamen vurderes til Bestått /ikke bestått.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet, og skriver en tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.