Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-EDU ICT-supported Development and Education in the South Course description
- Course name in Norwegian
- IKT-støttet utvikling og utdanning i det globale Sør
- Study programme
-
Master Programme in Digital Learning Design
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Studenten må være tatt opp på masterstudiet i helsevitenskap.
Required preliminary courses
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan analysere ulike forståelser av funksjonshemming og hvilken betydning de har for (re)habilitering
- kan vurdere brukerperspektiver og brukermedvirkning i individuelle rehabiliteringsprosesser
- kan analysere mestring, kommunikasjon og samhandling i (re)habiliteringsprosesser
Ferdigheter
Studenten
- kan gjennomføre analyser av kartleggings- og målsettingsarbeid innen (re)habilitering
- kan anvende anerkjente strategier for setting av mål i (re)habiliteringsprosesser
- kan reflektere analytisk om brukernes medvirkning i utformingen av (re)habiliteringspraksis
Generell kompetanse
Studenten
- kan tilrettelegge for og drøfte utfordringer knyttet til individuelle (re)habiliteringsprosesser
- kan aktivt anvende brukerperspektiver i utviklingen av (re)habiliteringspraksis
- kan analysere (re)habilitering som prosess og virksomhet på individ-, institusjons- og samfunnsnivå
Learning outcomes
A student who has completed this course has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has thorough knowledge of theories about the global digital divide, distance education and mobile learning, as well as gender aspects related to education and technology in the South
- has advanced understanding of the role of education in development and the role of technology in global education
Skills
The student
- can analyse and deal critically with various sources of information, and use them to structure and formulate scholary arguments on the use of technology in education and development in the South
- can, under supervision, carry out an independent, limited literature review on aspects of the use of technology in education and development in the South
General competence
The student
- can communicate about academic issues, analysis and conclusions in the field of education and development in the South, both with academics and the general public
Content
Hver besvarelse vurderes av en sensor.
Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10 % av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.
Teaching and learning methods
Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, seminarer og både gruppebaserte og individuelle arbeidsoppgaver. Det arrangeres to undervisningssamlinger, hver på 3-4 dager. Mellom samlingene arbeider studentene med en skriftlig oppgave som kommenteres og diskuteres på siste samling. Emnet gjør bruk av digitale plattformer i arbeidet mellom samlingene. Det forventes at studentene arbeider aktivt med den skriftlige oppgaven som skal utføres mellom samlingene.
Course requirements
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- Minimum 80 % tilstedeværelse på samlinger
Assessment
The exam consists of an individual paper based on a literature review on a selected topic (3000-4000 words).
New/postponed exam will be performed in the same way as the ordinary exam. If a student fails, a revised paper can be submitted for the new exam.
Permitted exam materials and equipment
Examination support material is permitted.
Grading scale
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Examiners
Gradert skala A-F.