Programplaner og emneplaner - Student
INTS6000 International Connections and International Sign among Deaf People Emneplan
- Engelsk emnenavn
- International Connections and International Sign among Deaf People
- Studieprogram
-
International Connections and International Sign among Deaf People
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
VÅR 2025
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Masteroppgaven er et større selvstendig arbeid som utforsker en spesifikk problemstilling med vekt på mote og motens rolle i samfunnet. Masteroppgaven skal bidra til å problematisere, drøfte og reflektere over mote i et samfunns- og fremtidsperspektiv. Aktuell tematikk kan være: sosiale, politiske, økonomiske og industrielle system, knyttet til mote og bærekraft. Masteroppgaven gjennomføres som et avgrenset forskningsarbeid, med både en skriftlig og en praktisk komponent. Sentrale elementer som problemstilling, teori, metode, undersøkelse og drøfting inngår.
Studenten velger mellom to ulike eksamensformer. Eksamensform A vektlegger praktisk eksamen og eksamensløsning B vektlegger skriftlig oppgave. Se utdypning under «Vurdering/eksamen». Emnet begynner i 3. semester, etter MEST4800, og har eksamen i 4. semester.
Forkunnskapskrav
Før emnet påbegynnes skal alle tidligere emner (tilsammen 75 stp) være bestått.
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om sentrale problemstillinger innen mote og dens sosiale kontekst og kan sette denne i sammenheng med eget masterprosjekt
- har inngående kunnskap om mote i et historisk- og et samtidsperspektiv og som designpraksis i kreativ og kommersiell sammenheng
- kan anvende kunnskap om motens ulike sosiale, politiske, økonomiske og/eller industrielle sider i drøfting av praktiske og teoretiske problemstillinger
- har innsikt i relevante metoder for praktisk og teoretisk utforskning
- har inngående kunnskap om og kan reflektere over etikk i forskning, med særlig vekt på eget masterprosjekt
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og ta i bruk eksisterende relevante teorier og metoder, i eget masterprosjekt
- kan utvikle et relevant forskningsdesign og, på bakgrunn av dette, gjennomføre et selvstendig prosjekt i tråd med forskningsetiske retningslinjer
- Kan analysere, drøfte og reflektere over egen undersøkelse i lys av motefaglig forskning, relevante teorier og kreativ praksis
- kan analysere og forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder og anvende disse til å strukturere og formulere faglige resonnementet
Generell kompetanse
Studenten:
- kan analysere samfunnsaktuelle tematikker i det estetiske feltet
- kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter på nye og innovative måter
- kan på bakgrunn av eget masterprosjekt kommunisere med spesialister og samfunnet
- kan identifisere faglige utfordringer og bidra aktivt i diskusjon om mote og bærekraft innen det estetiske feltet og i samfunnet
Innhold
Through weekly online asynchronous learning sessions (with occasional synchronous student meetings), students will learn about intercultural dialogues among people who use sign languages, the history and existence of international deaf non-governmental organizations (NGOs) and the phenomenon of International Sign and how it relates to translanguaging. The students will also learn about the existence of deaf spaces and ongoing rituals of transnational social events among deaf people, the mobility of people and ideas in deaf transnational spaces, and issues of power and privilege in international encounters and transnational rights discourses.
Arbeids- og undervisningsformer
Studentene arbeider individuelt med masteroppgaven i dialog med veileder. I spesielle tilfeller kan to veiledere bli tildelt. Veileder(e) blir tildelt av instituttet basert på students avgrensing og arbeid i MEST4320 og MEST4800. Studentene oppfordres til å danne kollokviegrupper. Det vil være workshops og seminarer for studieretningen og for hele masterkullet i emnet.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Deltakelse og fremlegging av masterprosjektet på minst to seminarer underveis
Vurdering og eksamen
Target group
In societies characterized by linguistic diversity, language barriers are a commonplace experience for practitioners within most professions. Even in research projects on professional practice that are not directly oriented towards linguistic plurality in itself, the candidate may be compelled to address challenges related to communication across languages barriers, with or without the involvement of an interpreter. In order to handle complex language situations in an adequate way, it is often necessary for the researcher to account for linguistic diversity and the use of interpreters (or lack thereof), and in a broader perspective than we experience today.
The target groups are PhD candidates / students and scientific staff who want to learn about professional practice and language barriers and thereby expand their research tool kit. The course aims at PhD candidates admitted to the PhD Program in Educational Sciences for Teacher Education and other relevant programs. It is also open to staff members at OsloMet and other universities / colleges. The course is also open for candidates from other universities in Norway and abroad.
Admission requirements
The admission requirement is a five-year master’s degree (three years + two years) or equivalent qualifications in teacher education, other pedagogical education, educational science, development studies, or other education on equivalent level in subjects relevant for teacher education.
In case of a large number of applicants, PhD-students enrolled in the PhD programme in Educational Sciences for Teacher Education will be prioritized, then students in other PhD-programmes, then academic employees at the Faculty of Teacher Education and International Studies.
Applicants that are not enrolled on the PhD-programme at the Faculty of Education and International Studies at OsloMet must send a summary in English of maximum one A4 sheet with relevant information about their own project / area of interest, containing topic, methodology, theoretical approach, and why this course might be relevant for their project.
Hjelpemidler ved eksamen
Gradert skala A-F på begge eksamener, uavhengig av hvilken eksamenform som velges.
Alle eksamensdeler må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emne.
Skriftlig eksamen kan påklages.
Vurderingsuttrykk
Det benyttes en ekstern og en intern sensor til begge eksamene. Dersom det er uenighet er det ekstern sensor som avgjør karakter. Det tilstrebes å ha samme sensorer på begge eksamene.
Sensorordning
Emnet overlapper 45 stp med MEST5900.
Opptakskrav
Target Group
Students who are skilled in at least one sign language, and want to develop their sign language abilities, visual communication repertoire and translanguaging skills to communicate across different sign languages. The course is also suitable for students who want to learn about international connections among deaf people in order to engage with these networks for both professional and personal reasons.
Admission
The admission requirement is Higher Education Entrance Qualification. Reference is made to the Regulations relating to Admission to Studies at OsloMet.
Although there are no formal requirements regarding current/personal level of sign language competence and mastery of English, a certain mastery of at least one signed language as well as written English is necessary to participate in course activities and complete the coursework requirements.