Studieinfo emne FYSBA6110 2018 HØST
FYSBA6110 Fysioterapi for barn - kunnskapsgrunnlag og praksis 2 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Pedriatic physiotherapy knoeledge based
- Studieprogram
-
Videreutdanning i fysioterapi for barn
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Forkunnskapskrav
Ingen forkunnskapskrav.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
-
inngående kunnskap i teorier om kultur-, alders- og kjønnsperspektiv knyttet til utviklingsprosesser
-
inngående kunnskap om teorier om kroppslig erfaring og læring
-
inngående kunnskap om etniske perspektiver på habilitering
Ferdigheter
Studenten kan
-
analysere og kritisk reflektere over klinisk beslutningstaking
-
analysere og kritisk vurdere teorier og modeller for motorisk kontroll, motorisk læring og deltakelse
-
analysere og kritisk vurdere teorier og modeller om bevegelse og fysisk aktivitet
-
håndtere og integrere ulike former for kunnskap
Generell kompetanse
Studenten kan
-
bidra til nytenkning innenfor fysioterapi for barn
-
analysere og anvende forskningsbasert kunnskap i fysioterapi for barn
-
formidle kunnskap og egne fagspesifikke problemstillinger og analyser, til barn, foreldre og kolleger.
Arbeids- og undervisningsformer
Emnet har én samling som ligger midt i vårsemesteret.
Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, selvstudier, veiledet gruppearbeid og student presentasjoner. På samlingen inngår gruppeveiledning hvor studentenes video-opptak fra praksis er utgangspunkt for analyse og drøfting. Opptakene skal være på ca. 5 minutter.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det kreves minimum 80 % obligatorisk tilstedeværelse på seminarer hvor studentene presenterer arbeidsoppgaver og på gruppeveiledning.
Vurdering og eksamen
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.
Eksamensform: Individuell hjemmeeksamen, omfang inntil 3500 ord. Studenten arbeider med oppgaven gjennom hele emnet.
Ny eksamen: Studenten må levere omarbeidet oppgave.
Vurderingsuttrykk
Bestått/ikke bestått
Sensorordning
En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene.