EPN-V2

BSSP6000 Pedagogical Work in Early Childhood Education Course description

Course name in Norwegian
Småbarnspedagogikk
Study programme
Pedagogical Work in Preschool Education
Educational Theory for Preschool
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Description of integrated courses

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

The oral exam will be assessed by two examiners.

Introduction

Småbarnspedagogikk (30 studiepoeng) inngår som del av tilleggsutdanning i barnehagepedagogikk (60 studiepoeng). Emnet er samlingsbasert og går over to semestre med eksamen siste semester. Gjennom studiet får studentene oppdatert kunnskap i sentrale fagområder som samsvarer med rammeplan for barnehagen.

Learning outcomes

The main purpose of the course is to improve the students' ability to communicate in English both in writing and orally in a professional business context. The course is cross-curricular since a large part of the syllabus is related to subjects within business and economics. It will prepare the students to deal with real situations in the business world. The course is organized around three main areas: British and American finance and economies, internal business communication and external business communication.

Language of instruction is English.

Content

Exam in English from upper secondary school or equivalent knowledge of English. A large part of the syllabus is related to subjects within business and economics. The level of the course is B2 according to the Common European Framework for Languages (CEFR).

Teaching and learning methods

None. 

Course requirements

Arbeidskrav

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • Skriftlig gruppeoppgave knyttet til observasjonsmaterialet fra barnehagen (3000 ord +/- 10%).
  • Praktisk-estetisk gruppeoppgave med en digital presentasjon i tilknytning til emnet lek, kultur og hverdagsaktiviteter.

For utfyllende informasjon om arbeidskrav, se programplanen.

Faglige aktiviteter med krav om deltagelse

Krav til faglig deltakelse knyttet til eksamen del 1:

  • Deltagelse på samlinger med forberedelse til og drøftinger av observasjonsarbeider og praktiske oppgaver i barnehagen.
  • Observasjonsarbeid og praktiske oppgaver i barnehagen, mellom samlinger.
  • Deltagelse på samlinger med forberedelser og drøfting av observasjonsarbeider - ulike barnehageformer

Dersom kravet om tilstedeværelse ikke er oppfylt, mister studenten retten til avsluttende vurdering.

For utfyllende informasjon om faglige aktiviteter med krav om deltagelse, se programplanen.

Undervisning med krav om deltakelse

Det er krav om tilstedeværelse på minst 80 prosent av samlingene på OsloMet. Dette begrunnes med at studentene i de fysiske samlingene skal arbeide med refleksjon og læringsprosesser i grupper, med relevans for profesjonsrollen og pedagogisk arbeid i barnehagen. Kravet om tilstedeværelse har sitt utgangspunkt i målet med læringsutbyttene for tilleggsutdanningen der læring utvikles gjennom samarbeid, utprøving og praktisk arbeid med medstudenter, barn og lærere.

Fravær utover 20 prosent, eller mer enn én samling, medfører at studenten blir trukket fra eksamen i emnet. Studenter som overstiger fraværskvoten på grunn av gyldig dokumentert fravær, vil etter vurdering av studieleder og avtale med fagansvarlig kunne få alternative oppgaver. Slike alternative oppgaver gis ikke studenter som har fravær som overstiger 50 prosent, uansett fraværsgrunn.

Assessment

Avsluttende vurdering gjennomføres i andre semesteret. Det gis én samlet karakter på bakgrunn av følgende deler:

  • Del 1: En individuell skriftlig hjemmeoppgave over 14 dager med omfang 3000 ord (+/- 10 %). Studenten får valget mellom to oppgaver, der `en besvares. Del 1 vektes 50 prosent.
  • Del 2: Individuell muntlig eksamen med omfang om lag 20 minutter basert på analyse og drøfting av en selvvalgt praksisfortelling fra barnehagen knyttet til arbeid med barn under tre år. Del 2 vektes 50 prosent.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen. Begge eksamensdeler må avlegges. Ved første forsøk kan studenter levere en bearbeidet versjon av den skriftlige oppgaven. Ved senere forsøk leveres ny oppgave.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.

Permitted exam materials and equipment

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

Oral requirements:

  • Participation in one formal meeting based on a case
  • An oral presentation​ in pairs, 8-10 minutes

Written requirements:

  • An individual formal report based on one of the cases (attendance is mandatory for the case the student writes about)
  • An individual formal email on an assigned topic

Feedback will be given on all assignments. The aim of the coursework requirements is for the students to develop oral and written skills through practice.

All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam. If one or more coursework requirements have not been approved, the student will be given one opportunity to submit an improved version by the given deadline.

Grading scale

The exam in the course consists of two parts: 

1) An individual and supervised written 5-hour exam, and

2) A combined group/individual oral exam. There is first a case-based business meeting carried out by a group consisting of 2-3 people (10-15 minutes), followed by an individual examination (5-7 minutes per student).

The student receives two separate and individual grades, one for the written and one for the oral exam, and the exams can be taken again separately. The written exam counts 53% of the final grade and the oral exam counts 47%.

Both exams must be passed in order to pass the course.

Examiners

The following aids are permitted for the supervised 5-hour exam:

  • Dictionary (English-English), for example Longman Dictionary of Contemporary English

No aids are allowed for the oral exam.  

Admission requirements

Grade scale A - F