EPN-V2

BLD3490 Bærekraft og pedagogisk arbeid med barn i natur Emneplan

Engelsk emnenavn
Sustainable Development and Pedagogical Work with Children in Nature
Studieprogram
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning - samlings- og nettbasert
Omfang
30.0 stp.
Studieår
2025/2026
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

This course has three main parts.

The first three weeks cover revisions on statistics and scientific method, briefly presenting also the basics in (Python) programming, selection of a problem, etc. (i.e. revisions of several of the focus points in DATA3800).

After that there will be 7 weeks with presenting and solving exercises, covering the book "Introduction to Statistical Learning".

Finally the course has 3 to 4 weeks bridging the content presented during the weeks before with other scientific fields and topics, namely in Applied AI and in Mathematical Modelling. In particular, connections to the courses " Applied and Computational Mathematics (ACIT4310)" and "Evolutionary Artificial Intelligence and Robotics (ACIT4610)" will be addressed.

The weekly classes will be divided in three parts: (1) a theoretical exposition of the new content introduced each week, (2) one set of exercises/problems implementing the content presented during the theoretical exposition, and (3) supervision of each student in his/her specific project (see "Assignment").

Forkunnskapskrav

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

A project plan document containing a description of the chosen data set, a preliminary research question and suggested tools and method to apply.

Læringsutbytte

An individual project report approximately 2500 - 5000 words, excluding appendixes.

The exam can be appealed,

New/postponed exam

In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

Innhold

Innholdet i fordypningen består av følgende fire hovedtema:

1. Natur og økologi

  • økologi
  • naturmangfold
  • ulike naturmiljøer
  • natursyn

2. Materialitet og estetisk praksis

  • materielle erfaringer og materialforståelse
  • håndverk og teknologi
  • kunst og estetisk praksis

3. Demokrati og rettferdig fordeling

  • global forståelse
  • solidaritet og rettferdig fordeling
  • barns rettigheter og medvirkning

4. Ledelse og veiledning

  • pedagogisk ledelse og ulike tilnærminger til bærekraftig utvikling/bærekraft.
  • veiledning i faglige prosesser av personale i barnehagen

Arbeids- og undervisningsformer

All aids are permitted, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Grade scale A-F.

Vurdering og eksamen

Eksamen er en individuell praktisk-muntlig eksamen på om lag 30 minutter.

Ny/utsatt eksamen

Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Skikkethetsvurdering

Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning (180 studiepoeng) heltid eller https://student.oslomet.no/skikkethetsvurdering

Hjelpemidler ved eksamen

Professor Pedro Lind

Vurderingsuttrykk

The participants are expected to know basic concepts in linear algebra, programming and statistics (within the scope and content of e.g. DATA3800 - Introduction to Data Science with Scripting).

Sensorordning

Eksamen blir vurdert av to til tre interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordningen.