Programplaner og emneplaner - Student
BLD3490 Bærekraft og pedagogisk arbeid med barn i natur Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Sustainable Development and Pedagogical Work with Children in Nature
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning - samlings- og nettbasert
- Omfang
- 30.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Pensum
-
HØST 2025
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
This course has three main parts.
The first three weeks cover revisions on statistics and scientific method, briefly presenting also the basics in (Python) programming, selection of a problem, etc. (i.e. revisions of several of the focus points in DATA3800).
After that there will be 7 weeks with presenting and solving exercises, covering the book "Introduction to Statistical Learning".
Finally the course has 3 to 4 weeks bridging the content presented during the weeks before with other scientific fields and topics, namely in Applied AI and in Mathematical Modelling. In particular, connections to the courses " Applied and Computational Mathematics (ACIT4310)" and "Evolutionary Artificial Intelligence and Robotics (ACIT4610)" will be addressed.
The weekly classes will be divided in three parts: (1) a theoretical exposition of the new content introduced each week, (2) one set of exercises/problems implementing the content presented during the theoretical exposition, and (3) supervision of each student in his/her specific project (see "Assignment").
Forkunnskapskrav
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
A project plan document containing a description of the chosen data set, a preliminary research question and suggested tools and method to apply.
Læringsutbytte
An individual project report approximately 2500 - 5000 words, excluding appendixes.
The exam can be appealed,
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.
Innhold
Innholdet i fordypningen består av følgende fire hovedtema:
1. Natur og økologi
- økologi
- naturmangfold
- ulike naturmiljøer
- natursyn
2. Materialitet og estetisk praksis
- materielle erfaringer og materialforståelse
- håndverk og teknologi
- kunst og estetisk praksis
3. Demokrati og rettferdig fordeling
- global forståelse
- solidaritet og rettferdig fordeling
- barns rettigheter og medvirkning
4. Ledelse og veiledning
- pedagogisk ledelse og ulike tilnærminger til bærekraftig utvikling/bærekraft.
- veiledning i faglige prosesser av personale i barnehagen
Arbeids- og undervisningsformer
All aids are permitted, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Grade scale A-F.
Vurdering og eksamen
Eksamen er en individuell praktisk-muntlig eksamen på om lag 30 minutter.
Ny/utsatt eksamen
Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.
Skikkethetsvurdering
Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning (180 studiepoeng) heltid eller https://student.oslomet.no/skikkethetsvurdering
Hjelpemidler ved eksamen
Professor Pedro Lind
Vurderingsuttrykk
The participants are expected to know basic concepts in linear algebra, programming and statistics (within the scope and content of e.g. DATA3800 - Introduction to Data Science with Scripting).
Sensorordning
Eksamen blir vurdert av to til tre interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordningen.