Programplaner og emneplaner - Student
BAL2900 Project Assignment Course description
- Course name in Norwegian
- Prosjektoppgave
- Study programme
-
One Year Programme in Organisation and Management
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Studenten må være tatt opp på studiet.
Required preliminary courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter: ;
Kunnskap ;
Studenten kan
- beskrive og forklare faktorer som påvirker sykdom, helse og livskvalitet i grupper eller befolkningen som helhet ;
- beskrive det epidemiologiske og demografiske grunnlaget for folkehelsearbeid ;
- kan beskrive sosial ulikhet i helse og kjenner til nasjonale og globale konsekvenser av ulikhet ;
- beskrive helse -og sosialtjenestenes hensikt, organisering og koordinering ;
- kjenner til relevante lover og forskrifter for helse- og sosialtjenesten ;
- beskrive forholdet mellom arbeid, utdanning, sosial deltagelse, inkludering og opplevelse av helse ;
- beskrive bærekraftmålene og målenes betydning for folkehelsen
Ferdigheter ;
Studenten kan ;
- reflektere over etiske utfordringer knyttet til folkehelsearbeid som har til hensikt å endre atferd ;
- finne, vurdere og henvise til helsefremmende og forebyggende strategier, organiseringer og tiltak i lys av bærekraftmålene ;
- reflektere over samers status som urfolk relatert til utforming av helse- og sosialtjenesten ;
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten har
• kunnskap om aktuelle utviklingstrekk på det området som oppgaven omhandler
• kjennskap til teori og forskning som er relevant for oppgavens tema og problemstilling
• innsikt i forskningsdesign, inkludert forholdet mellom teori, metode og data
Ferdigheter
Studenten
• har grunnleggende forståelse av krav til vitenskapelig fremstilling og argumentasjon
• kan anvende kunnskaper i teori og metode fra studiets fagområder og fremstille dette slik at det belyser en problemstilling
• er i stand til å gjennomføre en selvstendig analyse av et faglig problem
Generell kompetanse
Studenten
• kan avgrense et forskningstema og formulere en klar problemstilling
• har innsikt i riktig kildebruk og gjeldende faglige og etiske standarder for forskning
• kan vurdere metodebruk og tolke informasjon innen relevante fagdisipliner
• er i stand til å trekke slutninger av et faglig arbeid, og reflektere kritisk rundt eget arbeid
Teaching and learning methods
Arbeids og undervisningsformene omfatter digitalt læreverk og digitale seminarer med veiledning. Emnet er organisert som omvendt undervisning. Digitalt læreverk vil bli gjort tilgjengelig for studenter på forhånd.
Course requirements
Ingen
Assessment
Før prosjektoppgaven kan leveres, må studenten ha bestått kurs i samfunnsvitenskapelig metode.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt.
Grading scale
Gradert skala A - F.
Examiners
En intern og en ekstern sensor kontrollerer oppgavesettet, den interne sensoren kontrollerer besvarelsene.;;
Course contact person
BIOB1050, ERGOB1050, FARB1050, FYB1050, RAB1050, ORI1050, PMED1050, SYKK1050, SYKP1050; TAB1050, VERB1050 er 100 % overlappende.