Programplaner og emneplaner - Student
BAL2900 Project Assignment Course description
- Course name in Norwegian
- Prosjektoppgave
- Study programme
-
One Year Programme in Organisation and Management
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet Kultur, lek og læring er et teoretisk og praktisk emne, noe som kjennetegner både innhold, arbeidsformer og vurdering. Emnet skal videreutvikle forståelsen av og samspillet mellom lek og læring, kunst, kultur og natur og hvordan dette kommer til uttrykk i et mangfoldig samfunn.
Emnet sikter mot å gi en utdypet forståelse for å møte barns undring og utforsking, med fagkunnskap og med kompetanse i å utvikle pedagogiske miljøer for lek og læring. Videre utdyper emnet hvordan naturen er en arena for allsidige kroppslige erfaringer, læring og bærekraftig praksiser. Emnet vektlegger barns mangfoldige lek, og hvordan lekens kreative og rasjonelle sider kan møtes og utvikles gjennom improvisasjon og planlegging. Emnet vil også analysere ulike former for lek, og sammenhenger mellom lek, læring og danning i lys av nyere forskning.
Required preliminary courses
Før prosjektoppgaven kan leveres, må studenten ha bestått kurs i samfunnsvitenskapelig metode.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten har
• kunnskap om aktuelle utviklingstrekk på det området som oppgaven omhandler
• kjennskap til teori og forskning som er relevant for oppgavens tema og problemstilling
• innsikt i forskningsdesign, inkludert forholdet mellom teori, metode og data
Ferdigheter
Studenten
• har grunnleggende forståelse av krav til vitenskapelig fremstilling og argumentasjon
• kan anvende kunnskaper i teori og metode fra studiets fagområder og fremstille dette slik at det belyser en problemstilling
• er i stand til å gjennomføre en selvstendig analyse av et faglig problem
Generell kompetanse
Studenten
• kan avgrense et forskningstema og formulere en klar problemstilling
• har innsikt i riktig kildebruk og gjeldende faglige og etiske standarder for forskning
• kan vurdere metodebruk og tolke informasjon innen relevante fagdisipliner
• er i stand til å trekke slutninger av et faglig arbeid, og reflektere kritisk rundt eget arbeid
Teaching and learning methods
• Prosjektoppgaven skal normalt skrives i gruppe på to studenter, eventuelt alene eller i gruppe på tre studenter. Oppgaveskrivingen er et selvstendig arbeid
• Det gis også undervisning (forelesninger, seminarer) i oppgaveskriving, samt individuell veiledning
• Studentene tilbys inntil 4 timer veiledning per oppgave.
• Tildeling av veileder skjer av emneansvarlig på bakgrunn av en skriftlig prosjektskisse som redegjør for oppgavens tema, utkast til problemstilling, forslag til teori- og datagrunnlag
Nærmere informasjon om retningslinjer for prosjektoppgaven blir lagt ut på canvas.
Course requirements
Ingen
Assessment
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Permitted exam materials and equipment
Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensorer er oppnevnt for å vurdere helheten i programmet og den eksamen i det enkelte emnet.
Grading scale
- Kropp og bevegelse
- Lekemateriell
- Leken som kultur og kulturelt uttrykk
- Bærekraft og naturopplevelser
- Fysiske miljøer som lek- og læringsarenaer
- Emnets ulike tema som danningsaktør
Examiners
The following aids are permitted:
- Calculator (see regulations for the use of calculators in the programme description)
- One dictionary: Native language-English/English-native language or English-English
Course contact person
Grade scale A-F