Programplaner og emneplaner - Student
ØAADM3300 Cross-Cultural Communication Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Cross-Cultural Communication
- Omfang
- 7.5 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Emnehistorikk
-
- Pensum
-
VÅR 2021
- Timeplan
-
Innledning
The aim of the course is to provide the students both with the theoretical basis of cross-cultural communication and to develop their practical skills in dealing with cross-cultural encounters in the global workplace.
-
Anbefalte forkunnskaper
Gradert skala A-F.
-
Forkunnskapskrav
No prerequisites.
-
Læringsutbytte
Knowledge
The student
- knows various definitions of culture
- has broad knowledge about various business cultures
- has general knowledge of the main patterns of cross-cultural business behaviour
- has knowledge of various aspects of cross-cultural communication, management and interaction
- has knowledge about verbal and non-verbal communication in various cultures
- knows the most influential theories of cross-cultural communication
Skills
The student
- can deal with intercultural challenges in professional situations in the business world
- can communicate well within a professional, intercultural context
- can work well in international teams
- can interact in cross-cultural business situations while taking into account differences of business customs and behavior
- can analyze, compare and contrast different business cultures
- is able to discuss and reflect on various aspects of cultural differences
- can present and discuss business issues in an international and intercultural context
Competence
The student
- can apply his/her knowledge of cross-cultural communication and business cultures in professional situations
- can function well in most professional intercultural situations
- has developed his/her cultural sensitivity
-
Arbeids- og undervisningsformer
The pedagogical approach includes:
- Lectures, group work, discussions, case work
- Student presentations
- Independent study
Regular attendance and active participation in classroom activities are expected.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det undervises i plenumsforelesninger. Oppgaveløsing under veiledning av studentassistenter. Som en del av kurset inngår et større prosjektarbeid i gruppe. Stemplet og signert prosjektarbeid kan brukes som hjelpemiddel til eksamen, og er en forutsetning for å kunne besvare eksamen på en tilfredsstillende måte.Prosjektarbeidet kan brukes ved ordinær eksamen og ved påfølgende ny/utsatte eksamen. Ved neste ordinære eksamen vil det være et nytt case, og studenter som skal ta eksamen da, må levere et nytt prosjektarbeid for å kunne svare på eksamenskoppgaven. Ta kontakt med faglærer for informasjon om caset.
-
Vurdering og eksamen
Det er seks innleveringer i løpet av semesteret, og minst fire må være bestått for å ha rett til å gå opp til eksamen. Innleveringene skjer via Canvas, og varighet på hver innlevering vil være mellom 1 og 3 timer. Innleveringene er fordelt utover semesteret, og fra innleveringen gis, har studentene inntil én uke på å levere. Innenfor denne uken, har de 3 forsøk for å bestå, med tilbakemelding etter hvert forsøk. Faglærer vil opplyse om utlevering og innleveringsfrister.
-
Hjelpemidler ved eksamen
Det avholdes individuell skriftlig eksamen under tilsyn på 4 timer i slutten av semesteret.
-
Vurderingsuttrykk
Letter grading A-F.
-
Sensorordning
Se egen hjelpemiddelliste som publiseres i god tid før eksamen.