EPN-V2

ØAADM3000 International Marketing Course description

Course name in Norwegian
International Marketing
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Oslo Business School, Exchange Programme
Public Administration and Leadership, Exchange Programme
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student is capable of:

  • explaining how functions can be approximated by taylor polynomials, power series and/or fourier series, explain what it means that a series converge, and differentiate and integrate powerseries.
  • explaining what a frequency spectrum is, and explaining the principle of filtering signals in the frequency domain.
  • describing and explaining how a sequence of numbers can originate by sampling, by using a formulae or as the solution of a difference equation.
  • explaining how to interpolate sampled data.
  • explaining partial differentiation and using different graphical ways to describe functions of two variables
  • calculating eigenvalues and eigenvectors of matrixes and giving a geometrical interpretaions of these values

Skills

The student is capable of:

  • discussing the connection between fourier series and fourier transforms
  • discussing pro and cons using interpolating polynomials, splines and least squares method to interpolate sampled data
  • discussing error barriers when using polynomials to approximate functions
  • using simple tests of convergence of series, for example the ratio test
  • giving a geometrical interpretation of gradient and directional derivative and using linear approximation and total differential of functions of two variables to calculate uncertainty
  • using partial differentiation to calculate and classify critical points of functions of two variables
  • using eigenvalues and eigenvectors to solve systems of differential equations with constant coeffisients

General competence

The student is capable of:

  • identifying the connection between mathematics and their own field of engineering
  • translating a practical problem from their own field into mathematical form, so that it can be solved analytically or numerically
  • using mathematical methods and tools that are relevant to their field of engineering
  • assessing the results of mathematical calculations and using basic numerical algorithms

Recommended preliminary courses

The course builds on knowledge from foundation courses in Marketing and in Strategy, and assumes that students are familliar with basic models and terminology from these courses.

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

Grade scale A-F.

Teaching and learning methods

Målgruppe

Emnet er utviklet for å imøtekomme profesjonsutøveres behov for økt kompetanse om mangfold, og gir et kunnskapsbasert grunnlag for profesjonsutøvelse i et mangfoldig samfunn

Opptakskrav

For opptak kreves det minst tre års relevant høyere utdanning.

Course requirements

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Assessment

De to refleksjonsnotatene utvikles videre etter veiledningen. De to notatene leveres (elektronisk) til eksamenskontoret i en mappe til oppgitt frist. Hvert refleksjonsnotat skal ved eksamen være på 4000 ord (+/-10 %).

Dersom mappen får karakteren F ved ordinær eksamen, kan en omarbeidet versjon leveres til påfølgende ny/utsatt eksamen. Ved ytterligere eksamensforsøk må helt ny mappe leveres.

Permitted exam materials and equipment

A list of reference aids allowed will be published on our website.

One dictionary: Native language-English/English-native language or English-English

Grading scale

Gradert skala A-F.

Det gis gradert karakter med A som beste og E som dårligste karakter på bestått eksamen. Karakteren F brukes ved ikke bestått eksamen.

Vurderingskriterier

A: Fremragende

Viser fremragende kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter

B: Meget god

Viser meget gode kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter

C: God

Viser gode kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter

D: Nokså god

Viser begrensede kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter

E: Tilstrekkelig

Tilfredsstiller minimumskravene til kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter

F: Ikke bestått

Tilfredsstiller ikke minimumskravene til kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter

Examiners

Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor. Ekstern sensor leser et uttrekk av eksamene og samhandler med intern sensor på en slik måte at ekstern sensur kommer alle studentene i gruppen til gode.

Course contact person

Adrian Peretz