Programplaner og emneplaner - Student
ØAADM3000 International Marketing Course description
- Course name in Norwegian
- International Marketing
- Study programme
-
Bachelor Programme in Business Administration and EconomicsOslo Business School, Exchange ProgrammePublic Administration and Leadership, Exchange Programme
- Weight
- 7.5 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student is capable of:
- explaining how functions can be approximated by taylor polynomials, power series and/or fourier series, explain what it means that a series converge, and differentiate and integrate powerseries.
- explaining what a frequency spectrum is, and explaining the principle of filtering signals in the frequency domain.
- describing and explaining how a sequence of numbers can originate by sampling, by using a formulae or as the solution of a difference equation.
- explaining how to interpolate sampled data.
- explaining partial differentiation and using different graphical ways to describe functions of two variables
- calculating eigenvalues and eigenvectors of matrixes and giving a geometrical interpretaions of these values
Skills
The student is capable of:
- discussing the connection between fourier series and fourier transforms
- discussing pro and cons using interpolating polynomials, splines and least squares method to interpolate sampled data
- discussing error barriers when using polynomials to approximate functions
- using simple tests of convergence of series, for example the ratio test
- giving a geometrical interpretation of gradient and directional derivative and using linear approximation and total differential of functions of two variables to calculate uncertainty
- using partial differentiation to calculate and classify critical points of functions of two variables
- using eigenvalues and eigenvectors to solve systems of differential equations with constant coeffisients
General competence
The student is capable of:
- identifying the connection between mathematics and their own field of engineering
- translating a practical problem from their own field into mathematical form, so that it can be solved analytically or numerically
- using mathematical methods and tools that are relevant to their field of engineering
- assessing the results of mathematical calculations and using basic numerical algorithms
Recommended preliminary courses
The course builds on knowledge from foundation courses in Marketing and in Strategy, and assumes that students are familliar with basic models and terminology from these courses.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
Grade scale A-F.
Teaching and learning methods
Målgruppe
Emnet er utviklet for å imøtekomme profesjonsutøveres behov for økt kompetanse om mangfold, og gir et kunnskapsbasert grunnlag for profesjonsutøvelse i et mangfoldig samfunn
Opptakskrav
For opptak kreves det minst tre års relevant høyere utdanning.
Course requirements
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Assessment
De to refleksjonsnotatene utvikles videre etter veiledningen. De to notatene leveres (elektronisk) til eksamenskontoret i en mappe til oppgitt frist. Hvert refleksjonsnotat skal ved eksamen være på 4000 ord (+/-10 %).
Dersom mappen får karakteren F ved ordinær eksamen, kan en omarbeidet versjon leveres til påfølgende ny/utsatt eksamen. Ved ytterligere eksamensforsøk må helt ny mappe leveres.
Permitted exam materials and equipment
A list of reference aids allowed will be published on our website.
One dictionary: Native language-English/English-native language or English-English
Grading scale
Gradert skala A-F.
Det gis gradert karakter med A som beste og E som dårligste karakter på bestått eksamen. Karakteren F brukes ved ikke bestått eksamen.
Vurderingskriterier
A: Fremragende
Viser fremragende kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter
B: Meget god
Viser meget gode kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter
C: God
Viser gode kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter
D: Nokså god
Viser begrensede kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter
E: Tilstrekkelig
Tilfredsstiller minimumskravene til kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter
F: Ikke bestått
Tilfredsstiller ikke minimumskravene til kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i tråd med emnets innhold og læringsutbytter
Examiners
Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor. Ekstern sensor leser et uttrekk av eksamene og samhandler med intern sensor på en slik måte at ekstern sensur kommer alle studentene i gruppen til gode.
Course contact person
Adrian Peretz