EPN-V2

ØAADM3000 International Marketing Course description

Course name in Norwegian
International Marketing
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Oslo Business School, Exchange Programme
Public Administration and Leadership, Exchange Programme
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2017/2018
Course history

Introduction

Ingen

Recommended preliminary courses

The course builds on knowledge from the courses Marketing and Strategy.

Required preliminary courses

Læringsutbyttebeskrivelsene utgjør kriteriene for vurdering. Vurderingsuttrykket er «bestått» eller «ikke bestått».

Learning outcomes

Eksamen blir vurdert av kurskoordinator og en annen vitenskapelig ansatt tilknyttet ph.d.-programmet.

Teaching and learning methods

Målgruppe

Emnet er primært for studenter som er tatt opp i ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap for lærerutdanning, men vil være åpent for andre som ønsker å fordype seg i feltet utdanningsvitenskap, lærerutdanning og skole.

Opptakskrav til enkeltemner for eksterne søkere

Søkere må normalt ha fullført femårig masterutdanning (treårig + toårig) eller tilsvarende innen lærerutdanning, annen pedagogisk utdanning, utdanningsvitenskap, utviklingsstudier eller annen utdanning på tilsvarende nivå i fagområder som er relevant for lærerutdanning.

Om det blir mange søkere vil studenter ved ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap for lærerutdanning bli prioritert. Deretter studenter ved andre ph.d.-program, så andre vitenskapelig ansatte ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier

Søkere som ikke er tatt opp til ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap for lærerutdanning må sende inn et sammendrag på om lag én A4-side med informasjon om eget ph.d.-prosjekt eller annet prosjekt/interesseområde med tema, metode, teoretisk innfallsvinkel, hvor de eventuelt er i ph.d.-løpet og hvorfor dette emnet anses relevant for eget prosjekt.

Course requirements

No course requirements.

Assessment

There will be given one total grade for the course. The total grade consist of a four-hour school exam, that accounts for 70% of the grade, and a portfolio that accounts for 30%. Required work for the portfolio consist of group presentations of case analyses and literature reviews (presentations of 10 minutes each). The student must pass the portfolio part of the course to be eligible to sit for the exam.

The portfolio and the written exam can be taken again separately. It is not necessary to re-sit both exams.

Permitted exam materials and equipment

A list of reference aids allowed will be published on our website.

Grading scale

Letter grading A-F.

Examiners

The final written four-hour exam will be evaluated by both an internal and external examiner, while the portfolio will be evaluated by the course instructor only.