Programplaner og emneplaner - Student
Digital Competence in Early Childhood Education Programme description
- Programme name, Norwegian
- Digital kompetanse i barnehagen
- Valid from
- 2025 FALL
- ECTS credits
- 30 ECTS credits
- Duration
- 2 semesters
- Schedule
- Here you can find an example schedule for first year students.
- Programme history
-
Introduction
Denne videreutdanningen er for deg som ønsker økt digital kompetanse i en barnehagefaglig kontekst. I emnet vil du lære om hvordan digitalisering, mediekulturer og teknologi påvirker barns lek, oppvekst og læring i dagens digitale samfunn. Videreutdanningen legger vekt på hvilken betydning medier og digitale verktøy har og hvordan du kan bruke dette aktivt i barns lek og læringsprosesser.
Emnet omfatter sider ved digitalisering i samfunn, arbeidsliv og hverdagsliv som er relevante for profesjonsutøvelse i barnehagen. Forståelse av digitaliseringsprosesser i samfunnet omfatter blant annet problemstillinger knyttet til digital dømmekraft, som personvern, opphavsrett, kildekritikk, etiske, sosiale, økonomiske og kulturelle problemstillinger.
Digital kompetanse i barnehagen er en nettbasert videreutdanning på masternivå som går over to semestre. Fullført emne kan, etter søknad, innpasses som del av masterprogrammet i barnehagekunnskap (120 studiepoeng) eller som del av masterprogrammet digital læringsdesign (120 studiepoeng) ved OsloMet. Det søkes om innpassing av Digital kompetanse i barnehagen etter opptak på et masterprogram.
Target group
Utdanningen retter seg mot barnehagelærere som ønsker økt digital kompetanse.
Admission requirements
The students are to develop written and oral English skills enabling them to communicate in technical and academic situations and contexts that are relevant to their current studies and future professional practice.
The elective course is subject to a minimum number of students.
Learning outcomes
English from secondary education or similar.
Teaching and learning methods
Se emneplan.
Work requirements
Se emneplan.
Assessment
The following requirements are compulsory and must be approved before the student can sit the exam:
- Two oral presentations given at agreed times
- at least 80% attendance
Other information
Portfolio assessment subject to the following requirements:
- two individual written assignments
- one written group assignment carried out in groups of 2-5 students
One overall grade is given for the portfolio.
The exam result can be appealed.