EPN-V2

YLTI1100 Vocational Tasks, processes and analysis, project and vocational subjects Course description

Course name in Norwegian
Yrkesoppgaver, prosesser og analyse, prosjekt samt yrkesfaglig bredde
Study programme
Bachelor's Programme Vocational Teacher Education, Technical and Industrial Production
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Technical and Industrial Production
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Technical and Industrial Production
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history

Introduction

Emnet omfatter prosjektarbeid i forhold til profesjon og yrkesutøvelse, analyse av læreplaner og helhetlige yrkesoppgaver samt dokumentasjon av yrkesfaglig breddekompetanse.

Emnet består av 30 studiepoeng fordelt med 10 studiepoeng i profesjonsfag og 20 studiepoeng i yrkesfag

Required preliminary courses

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • has in-depth knowledge of the research process
  • has in-depth knowledge of the most commonly used methods in qualitative and quantitative approaches to research
  • has in-depth knowledge of the relationship between theory of science and research methods

Skills

The student is capable of

  • planning the collection of qualitative and/or quantitative data
  • analysing and interpreting quantitative data, such as descriptive tables and figures
  • analysing and interpreting qualitative data, such as different kinds of text material
  • identifying and elucidating research ethics issues in their own projects

Competence

The student is capable of

  • applying knowledge and skills through critical analysis and reasoning to different types of knowledge, values and perspectives on humanity
  • analysing relevant discipline-related, professional and research ethics issues and proposing solutions
  • disseminating academic and research results of relevance to the health and social services

Learning outcomes

Lectures, group work, seminars with presentations and self-study.

Content

MAABI4050, MASYK4050, MASYD4050, MAPO4050, MAPSD4050, ABIO6050, KREFT6050, KARD6050, VPSY6050, VPSYD6050, PSYD6050, HEL6050, BIT6000 overlap 100%.

Teaching and learning methods

In order to take the exam, the coursework requirement must be approved.

Group assignment

  • The assignment is normally written in groups of 3-6 students
  • Scope: 2,000 words (+/- 10 %)
  • The syllabus must be used in the assignment
  • Oral presentation in groups
  • The students receive oral feedback from their fellow students and from the lecturer.

Course requirements

Arbeidskrav 5 (PF) Tverrfaglig prosjektarbeid med utgangspunkt i undervisningsplanlegging.

  • Arbeidsform: skriftlig gruppearbeid med felles prosjektdokumentasjon tilsvarende 3200 - 3800 ord (se avsnitt om arbeidskrav i programplandelen) og fundert på om lag 600 sider litteratur eller tilsvarende kilder. I tillegg skal det leveres inn et skriftlig individuelt refleksjonsnotat tilsvarende 350 - 450 ord.

Arbeidskrav 6 (YF) Dokumentasjon av yrkesfaglig breddekompetanse del 2

  • Arbeidsform: individuell dokumentasjon med et omfang på kilder og faglitteratur tilsvarende 1000 sider (se avsnitt om arbeidskrav i programplandelen)

Arbeidskrav 7 (YF/PF) Analyse av helhetlige yrkesoppgaver

  • Arbeidsform: individuell dokumentasjon og analyse tilsvarende minimum 2000 ord og fundert på om lag 400 sider litteratur eller tilsvarende kilder (se avsnitt om arbeidskrav i programplandelen).

Alle arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges. Et ikke-godkjent arbeidskrav kan omarbeides og leveres til godkjenning ytterligere en gang.

Krav til deltakelse

et er 80 prosent oppmøteplikt på fellessamlinger og gruppesamlinger. Studenter med mer enn 20 % fravær fra faglige aktiviteter får ikke avlegge eksamen i pågående semester. Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for kravet om deltakelse. Gyldig fravær kan kompenseres etter avtale med den aktuelle faglæreren

Praksis

Praksis må være gjennomført før eksamen kan avlegges.

Assessment

Individuell skriftlig hjemmeeksamen over 12 dager i form av refleksjonsnotat med henvisning til arbeidskrav og beskrivelse av virkemidler i forhold til læringsutbytte. Omfang tilsvarende 2000 - 2500 ord + eventuelle vedlegg.

  • Ved karakteren ikke bestått kan omarbeidet versjon leveres til sensur inntil en gang
  • Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av f orskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet . Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.

Permitted exam materials and equipment

Grade scale A-F.

Grading scale

All exam papers are assessed by two examiners. At least 20% of them will be assessed by an external examiner. The external examiner's assessment shall benefit all the students.

Examiners

  • Theory of science
  • The research process
  • Research design and methods
  • Research ethics
  • Data collection, analysis and interpretation of quantitative and qualitative data