Programplaner og emneplaner - Student
YFTI2100 Vocationally relevant and adapted learning Course description
- Course name in Norwegian
- Yrkesrelevant og tilpasset opplæring
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher EducationBachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:
- In the last session, the students will present and discuss drafts for assignments
- All students will be given the task of acting as opponents for one of the other students' drafts.
All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam.
Learning outcomes
The form of assessment is a individual portfolio. The portfolio consists of one articles of approximately eight pages , and a report of approximately eight pages containing an assessment of a mediation event (individual or group work). Individual grades are not given for the different parts of the portfolio. Font and font size: Arial/Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.
If a fail grade is awarded, all parts of the portfolio must be resubmitted. Students awarded a fail grade are given one opportunity to submit an improved version of the portfolio once for assessment.
Content
- Lovverket i forhold til tilpasset opplæring, spesialundervisning/ IOP planer/handlingsplikten / saksbehandlingsprosedyrer
- Samarbeid med aktuelle aktører og instanser.
- Kartlegging av elevers læreforutsetninger, motivasjon og yrkesinteresse.
- Teoriforankring av relevant yrkeskunnskap
- Planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av yrkesdifferensiert undervisning
- Klasseledelse og utvikling av læringsmiljø
- Læringsteorier, bevisstgjøring av eget pedagogiske ståsted
- Entreprenøriell læring
- Helse miljø og sikkerhet, risikovurdering, kvalitetssikring og arbeidsmiljøloven
- Teknologisk utvikling innen eget yrke
Praksis
Minimum 25 dager av den totale yrkesfaglige praksisen skal være gjennomført og dokumentert før eksamen avlegges
20 dager pedagogisk praksis, 2. periode (jf. praksisguiden for pedagogisk praksis)
Teaching and learning methods
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Course requirements
Grade scale A-F.
Assessment
All exam papers are graded by one internal and one external examiner.
Permitted exam materials and equipment
Kjell Ivar Skjerdingstad
Grading scale
Du kan søke opptak til dette emnet utenom masterutdanningen.
Opptakskrav
Samme opptakskrav som til master i bibliotek- og informasjonsvitenskap, samt gjennomsnittskarakter C fra bachelorgraden.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet, og skriver en tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.