EPN-V2

YFTI2100 Vocationally relevant and adapted learning Course description

Course name in Norwegian
Yrkesrelevant og tilpasset opplæring
Study programme
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

  1. In the last session, the students will present and discuss drafts for assignments
  2. All students will be given the task of acting as opponents for one of the other students' drafts.

All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam.

Learning outcomes

The form of assessment is a individual portfolio. The portfolio consists of one articles of approximately eight pages , and a report of approximately eight pages containing an assessment of a mediation event (individual or group work). Individual grades are not given for the different parts of the portfolio. Font and font size: Arial/Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.

If a fail grade is awarded, all parts of the portfolio must be resubmitted. Students awarded a fail grade are given one opportunity to submit an improved version of the portfolio once for assessment.

Content

  • Lovverket i forhold til tilpasset opplæring, spesialundervisning/ IOP planer/handlingsplikten / saksbehandlingsprosedyrer
  • Samarbeid med aktuelle aktører og instanser.
  • Kartlegging av elevers læreforutsetninger, motivasjon og yrkesinteresse.
  • Teoriforankring av relevant yrkeskunnskap
  • Planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av yrkesdifferensiert undervisning
  • Klasseledelse og utvikling av læringsmiljø
  • Læringsteorier, bevisstgjøring av eget pedagogiske ståsted
  • Entreprenøriell læring
  • Helse miljø og sikkerhet, risikovurdering, kvalitetssikring og arbeidsmiljøloven
  • Teknologisk utvikling innen eget yrke

Praksis

Minimum 25 dager av den totale yrkesfaglige praksisen skal være gjennomført og dokumentert før eksamen avlegges

20 dager pedagogisk praksis, 2. periode (jf. praksisguiden for pedagogisk praksis)

Teaching and learning methods

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Course requirements

Grade scale A-F.

Assessment

All exam papers are graded by one internal and one external examiner.

Permitted exam materials and equipment

Kjell Ivar Skjerdingstad

Grading scale

Du kan søke opptak til dette emnet utenom masterutdanningen.

Opptakskrav

Samme opptakskrav som til master i bibliotek- og informasjonsvitenskap, samt gjennomsnittskarakter C fra bachelorgraden.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet, og skriver en tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.