EPN-V2

YFPRA2 Teaching Practice, 2nd period Course description

Course name in Norwegian
2. praksisperiode
Study programme
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
Weight
0.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Se omtale av praksis i programplanen

Required preliminary courses

Se omtale av praksis i programplanen

Learning outcomes

Se omtale av praksis i programplanen

Content

Søkere må ha bachelorgrad eller tilsvarende innen helse- eller sosialfag.

Ambulansefagarbeidere kan søke opptak med grunnlag i realkompetanse til dette veiledningsstudiet. Krav er:

  • Fagbrev i ambulansefaget
  • Autorisert fagarbeider i ambulansefaget
  • Minimum 4 års arbeidserfaring
  • Nasjonal paramedicutdanning (minimum 60 stp.)

Arbeidserfaring defineres som lønnet eller ulønnet arbeid, utdanning eller organisasjonserfaring innen helse- og sosialfaglig område. Den nasjonale paramedicutdanningen kan inngå i arbeidserfaringen. Dette skal dokumenteres i søknaden.

Det vises til Forskrift om opptak til studier ved OsloMet - storbyuniversitetet. 

Teaching and learning methods

Se omtale av praksis i programplanen

Course requirements

Andre praksisperiode består av 20 dager pedagogisk praksis.

For studenter som fullførte første praksisperiode våren 2021 eller våren 2022 så består andre praksisperiode av 25 dager pedagogisk praksis.

Se nærmere omtale av praksis i programplanen

Assessment

Se omtale av praksis i programplanen

Permitted exam materials and equipment

Se omtale av praksis i programplanen

Grading scale

Se omtale av praksis i programplanen

Examiners

Målgruppen er helsefaglige profesjonsutøvere.

Studiet passer for alle som har ansvar for praksisveiledning eller som har interesse for feltet. Studentgruppen vil bestå av yrkesutøvere med ulik profesjonsbakgrunn som gir et mangfoldig og berikende læringsmiljø. Tverrprofesjonell sammensetning speiler hvordan utdanningssektoren og yrkeslivet krever samarbeid og samhandling mellom ulike faggrupper.