Programplaner og emneplaner - Student
YFPRA2 Teaching Practice, 2nd period Course description
- Course name in Norwegian
- 2. praksisperiode
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Vocational Teacher EducationBachelor’s Programme in Vocational Teacher Education
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se omtale av praksis i programplanen
Required preliminary courses
Se omtale av praksis i programplanen
Learning outcomes
Se omtale av praksis i programplanen
Content
Søkere må ha bachelorgrad eller tilsvarende innen helse- eller sosialfag.
Ambulansefagarbeidere kan søke opptak med grunnlag i realkompetanse til dette veiledningsstudiet. Krav er:
- Fagbrev i ambulansefaget
- Autorisert fagarbeider i ambulansefaget
- Minimum 4 års arbeidserfaring
- Nasjonal paramedicutdanning (minimum 60 stp.)
Arbeidserfaring defineres som lønnet eller ulønnet arbeid, utdanning eller organisasjonserfaring innen helse- og sosialfaglig område. Den nasjonale paramedicutdanningen kan inngå i arbeidserfaringen. Dette skal dokumenteres i søknaden.
Det vises til Forskrift om opptak til studier ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Teaching and learning methods
Se omtale av praksis i programplanen
Course requirements
Andre praksisperiode består av 20 dager pedagogisk praksis.
For studenter som fullførte første praksisperiode våren 2021 eller våren 2022 så består andre praksisperiode av 25 dager pedagogisk praksis.
Se nærmere omtale av praksis i programplanen
Assessment
Se omtale av praksis i programplanen
Permitted exam materials and equipment
Se omtale av praksis i programplanen
Grading scale
Se omtale av praksis i programplanen
Examiners
Målgruppen er helsefaglige profesjonsutøvere.
Studiet passer for alle som har ansvar for praksisveiledning eller som har interesse for feltet. Studentgruppen vil bestå av yrkesutøvere med ulik profesjonsbakgrunn som gir et mangfoldig og berikende læringsmiljø. Tverrprofesjonell sammensetning speiler hvordan utdanningssektoren og yrkeslivet krever samarbeid og samhandling mellom ulike faggrupper.